Decret de Reestructuració del Departament de Salut (Decret 37/2011, de 4 de gener)

Publicado enDOGC
Ámbito TerritorialNormativa de Cataluña
RangoDecreto

Mitjançant el Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, s'ha modificat l'àmbit competencial dels diferents departaments de l'Administració de la Generalitat, s'ha modificat la denominació d'altres, i se n'ha reduït el nombre total dels existents.

Pel que fa al Departament de Salut, la reestructuració present obeeix a la voluntat de racionalitzar i simplificar l'organització departamental en base a raons d'eficàcia i d'eficiència, sens perjudici d'altres reptes organitzatius que s'han d'abordar en un futur immediat en compliment de la legislació vigent, i que es concreten, bàsicament, en la reordenació de les estructures de l'àmbit de la salut pública d'acord amb la Llei 18/2009, del 22 d'octubre, de salut pública, i que implica l'aprovació dels Estatuts de l'Agència de Salut Pública de Catalunya i la seva posada en funcionament, i l'adaptació de l'estructura dels serveis centrals i territorials del Departament de Salut al que estableix aquesta Llei, així com en el desplegament de l'Agència de Qualitat i Desenvolupament Professional en Salut, en desplegament del Decret llei 4/2010, de 3 d'agost, de mesures de racionalització i simplificació de l'estructura del sector públic de la Generalitat de Catalunya.

Per tot això, de conformitat amb l'article 23 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, i la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;

A proposta del titular del Departament de Salut i d'acord amb el Govern,

Decreto:

ARTICLE 1 Estructura del Departament
ARTICLE 2 Gabinet del/de la Conseller/a

2.1 La unitat d'assistència i suport al/a la conseller/a és el Gabinet del/de la Conseller/a.

2.2 Són funcions del Gabinet del/de la Conseller/a, com a unitat d'assistència del/de la conseller/a, les següents:

  1. Donar suport i assistència al/a la conseller/a en les seves activitats.

  2. Coordinar les unitats que en depenen.

  3. Qualsevol altra funció que li encomani el/la conseller/a.

    2.3 Del Gabinet del/de la Conseller/a en depenen les unitats següents:

  4. L'Oficina de Relacions Institucionals.

  5. L'Oficina de la Secretaria del/de la Conseller/a.

  6. L'Oficina de Comunicació.

  7. L'Oficina de Protocol.

    2.4 L'Oficina de Relacions Institucionals té les funcions següents:

  8. Fer el seguiment i preparar la informació necessària per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya i dels informes sol·licitats pel Síndic de Greuges.

  9. Fer el seguiment de l'activitat parlamentària de les altres institucions estatals i en tots els assumptes que interessin al Departament de Salut.

  10. Elaborar els informes i assessorar, en matèria de relacions institucionals, la persona titular del Departament.

  11. L'assessorament i el desenvolupament tècnic dels continguts de les intervencions i comunicacions requerides pel o per la cap del Gabinet del/de la Conseller/a i pel/per la conseller/a.

  12. La coordinació i l'elaboració d'informes i estudis tècnics de suport a la presa de decisions quan així sigui requerit pel o per la cap del Gabinet del/de la Conseller/a i pel/per la conseller/a.

  13. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada expressament.

    2.5 L'Oficina de la Secretaria del/de la Conseller/a té les funcions següents:

  14. Coordinar i realitzar les tasques administratives de suport a la persona titular del Departament.

  15. Assistir el titular del Departament en l'organització de la seva agenda d'activitats.

  16. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada expressament.

    2.6 L'Oficina de Comunicació té les funcions següents:

  17. Donar suport i assistir la persona titular del Departament en l'exercici de les seves funcions en matèria de mitjans de comunicació.

  18. Dissenyar la política de comunicació interna i externa del Departament.

  19. Coordinar la comunicació interna del Departament amb els proveïdors del sistema públic de salut i els diversos òrgans del Departament.

  20. Coordinar les relacions dels diversos òrgans del Departament amb els mitjans de comunicació.

  21. Fer l'anàlisi, la difusió interna i la repercussió del contingut informatiu dels diferents mitjans de comunicació.

  22. Transmetre notes de premsa i comunicats i preparar entrevistes, reportatges i rodes de premsa.

  23. Elaborar els informes que li siguin encarregats sobre aquest àmbit d'actuació.

  24. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada expressament.

    2.7 L'Oficina de Protocol té les funcions següents:

  25. Gestionar les relacions amb la unitat competent en matèria de protocol de la Presidència.

  26. Coordinar les activitats de protocol, d'actes públics organitzats pel Departament i d'aquells en què participa.

  27. Assessorar i assistir, en matèria de protocol, la persona titular del Departament.

  28. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada expressament.

...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR