147/2016 FORU AGINDUA, abenduaren 30ekoa, Hezkuntzako kontseilariak emana, Nafarroako Foru Komunitateko lurralde eremuan diren Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan atzerriko hizkuntzak ikasteko programen oinarrizko alderdiak arautzen dituena eta zenbait ikastetxeri haiek emateko baimena ematen diena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

Hezkuntzaren Kalitatea Hobetzeari buruzko abenduaren 9ko 8/2013 Lege Organikoak eleaniztasunaren sustapena nabarmentzen du helburu gisa eta eragin bereziko eremu gisa.

Haur Hezkuntzako bigarren zikloko irakaskuntzen curriculuma ezartzen duen martxoaren 19ko 23/2007 Foru Dekretuaren lehen xedapen gehigarriak eta Lehen Hezkuntzako irakaskuntzen curriculuma ezartzen duen uztailaren 16ko 60/2014 Foru Dekretuaren 9. artikuluak eta bigarren xedapen gehigarriak honako hauek arautzen dituzte: atzerriko hizkuntzen ikaskuntza, hizkuntzen tratamendu integratua eta curriculumeko arloen zati bat atzerriko hizkuntzan irakasteko aukera.

Hezkuntza Departamentuaren ustez, interesgarria da, hezkuntza eta estrategia aldetik, atzerriko hizkuntzetako murgiltze programetan oinarritzen diren programak eskaintzea hezkuntza sisteman, eskaera handia eta esperientzia egiaztatua dutenean, hala nola British Council-MECD hitzarmena.

Eleaniztasunak bi hizkuntza edo gehiago biltzen ditu aldi berean pertsona baten komunikazio gaitasunean, eta hizkuntzak ikasten edo erabiltzen dituenak horien artean ezartzen duen elkarreragina eta transferentzia azpimarratzen ditu. Zenbait hizkuntza erabiltzeko gaitasunak honako hauen garapena bilatzen du: hizkuntza bakoitzaren hizkuntza-errepertorioarena, alderdi komunena eta horien arteko transferentzia bideratzen duten prozesuena.

Programa eleanitzak hizkuntzekiko sentsibilitate berri batekin abiatzen eta garatzen dira, eskolan hizkuntza bakarrean ari direnengan baino estrategia metakognitibo eta komunikatibo aberatsagoak bultzatuz ikasle guztiengan. Zenbait testuingurutako ikerketa enpirikoek erakusten dute hizkuntza bat baino gehiago ikasten dituenak hizkuntza bakarrekoak baino abantaila gehiago dituela. Enpirikoki frogatua dago eleaniztasunak dakarren onura hizkuntzak ikasteko eta garatzeko.

Horregatik, eta atzerriko hizkuntzak ikasteko programen ezarpena eta garapena errazteko, bai eta haiek ematen dituzten ikastetxeen funtzionamendua ere, programa horien oinarrizko alderdiak arautzen dira.

Nafarroako Gobernuari eta Lehendakariari buruzko abenduaren 3ko 14/2004 Foru Legearen 41.1 g) artikuluan emandako ahalmenak erabiliz,

AGINDU DUT:

  1. artikulua. Xedea eta aplikazio eremua.

  2. Atzerriko hizkuntzetan ikasteko programak arautuko dituzten oinarrizko alderdiak arautzea du xede foru agindu honek, bai eta zenbait ikastetxeri haiek irakasteko baimena ematea ere.

  3. Foru agindu honen I. eranskinean agertzen diren ikastetxe publiko eta pribatu itunduak dira foru agindu honen aplikazio eremua, bai eta Nafarroako Foru Komunitateko lurralde eremuan kokatuta dauden Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxe publiko eta pribatu itunduak ere, baldin eta, foru agindu honen 11. artikuluan ezarritakoari jarraituz, Hezkuntza Departamentuaren baimena badute atzerriko hizkuntzetan ikasteko programak ezartzeko, deialdi baten eta administrazio ebazpen baten ondoren.

  4. Atzerriko hizkuntzetan ikasteko programek Nafarroako Foru Komunitatean curriculuma garatua duten hizkuntzetako bat ikastea izanen dute xede, hau da, ingelesez ikasteko programa, frantsesez ikasteko programa eta alemanez ikasteko programa, kontuan izanda frantsesa edo alemana xede duten programek hainbat saio ingelesez emateko aukera ere izanen dutela.

  5. artikulua. Oinarriak eta printzipio metodologikoak.

  6. Programa hauen oinarria da hizkuntza bat baino gehiago erabiltzea, arlo guztietako gaitasunetan trebatzeko oinarri gisa, baina bereziki hizkuntza-gaitasunaren indargarri.

  7. Hizkuntzen tratamendu bateratzailea (TIL) eta curriculumeko edukien eta hizkuntzaren integrazioa (AICLE/CLIL) dira programen printzipio metodologikoak:

    1. Hizkuntzen tratamendu bateratzaileak (TIL) ikastetxeko hizkuntza desberdinetako irakasleen arteko lan bateratu eta koordinatua bultzatzen du. Irakasle bakoitzak beti hizkuntza berean egiten du interakzioa ikasleekin. Irakatsi eta ikasteko prozesuak aberastea du TILak helburu nagusi, hizkuntzen arteko transferentziaren kontzeptua indartuz.

    2. Curriculumeko edukien eta hizkuntzen integrazioak (AICLE/CLIL) ikuspegi didaktiko hau du: arloak eta irakasgaiak, edo haietako batzuk, atzerriko hizkuntza batean irakasten dira, helburu izanik irakasgaiaren edukia ikastea eta, aldi berean, hizkuntzaren beraren eduki linguistikoak.

  8. Erabilitako metodologiari, materialak aukeratzeari eta prestatzeari eta ikasgelan jorratu beharreko gaiei buruzko erabakiak ikuspegi holistiko batetik eta ekintzara bideratuz hartuko dira, ikasleen beharrei erreparatuta, desgaitasunaren ondorioz hekuntza behar bereziak dituzten ikasleei arreta berezia emanez. Horrela, komunikazio egoera garrantzitsuak, eta ez formal hutsak, bilatuko dira, betiere hizkuntza gaitasunaren garapen ezin hobea bultzatuz.

  9. artikulua. Curriculuma.

    Atzerriko hizkuntzetan ikasteko programak dituzten ikastetxeek Nafarroan Haur Hezkuntzako bigarren zikloan eta Lehen Hezkuntzan indarra duten curriculum ofizialak beteko dituzte.

  10. artikulua. Ikasketen antolaketa.

  11. Haur Hezkuntzako bigarren ziklorako eta Lehen Hezkuntzarako oro har ezarritako indarreko araudiaren arabera banatuko dira arloak kurtsoetan, bai eta haien ordutegiak ere.

  12. Curriculuma atzerriko hizkuntzetan emateko, ordutegi banaketa honi jarraituko zaio astean zehar:

    IKASMAILA A/G EREDUA D EREDUA
    HH 1. maila 6-12 saio atzerriko hizkuntzan 0-6 saio atzerriko hizkuntzan
    HH 2. maila 6-12 saio atzerriko hizkuntzan 3-6 saio atzerriko hizkuntzan
    HH 3. maila 6-12 saio atzerriko hizkuntzan 3-6 saio atzerriko hizkuntzan
    LH 1. maila 8-12 saio atzerriko hizkuntzan 6-9 saio atzerriko hizkuntzan
    LH 2. maila 8-12 saio atzerriko hizkuntzan 6-9 saio atzerriko hizkuntzan
    LH 3. maila 8-12 saio atzerriko hizkuntzan 6-9 saio atzerriko hizkuntzan
    LH 4. maila 8-12 saio atzerriko hizkuntzan 6-9 saio atzerriko hizkuntzan
    LH 5. maila 8-12 saio atzerriko hizkuntzan 6-9 saio atzerriko hizkuntzan
    LH 6. maila 8-12 saio atzerriko hizkuntzan 6-9 saio atzerriko hizkuntzan
    3. Haur Hezkuntzako bigarren zikloan modu globalizatuan irakatsiko dira arlo guztietako edukiak ingelesez, frantsesez edo alemanez
  13. Lehen Hezkuntzan, arau orokor gisa, hurrengo arloetako edukiak emanen dira ingelesez, frantsesez edo alemanez, honela banatuta astean zehar:

    ARLOA NAHITAEZKO SAIOAK AUKERAKO SAIOAK
    A/G EREDUA D EREDUA A/G EREDUA D EREDUA
    Atzerriko Lehen Hizkuntza 3 saio 3 saio
    Curriculumaren errefortzua atzerriko lehen hizkuntzan 2 saio 2 saio
    ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR