197/2008 FORU AGINDUA, ekainaren 12koa, Berrikuntza, Enpresa eta Enplegu kontseilariak emana, saltokien berrikuntza eta kalitate proiektuetarako diru-laguntzaren araubidea ezartzen duena 2008-2011 aldirako.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

ZIOEN AZALPENA

Nafarroako Barne Merkataritza Modernizatzeko II. Planak (2008-2011) Nafarroako txikizkako merkataritzaren lehiakortasuna hobetzeko programa baten ezarpena aurreikusten du.

Programa horren xedea da hirialdeetako saltokien lehiakortasuna handitzea, kontsumitzaileek beren beharretarako modu egokian jaso dezaten produktuak banatzeko zerbitzua, eta merkataritza enpresen errentagarritasuna hobetu dadin.

Beste neurri batzuen artean, jarduketa plan bat garatu nahi da UNE 175001 arau saila ezartzeko ("Zerbitzuaren kalitatea saltoki txikietan").

Bestalde, beharrezkotzat jotzen da diru-laguntzak ezartzea kanpoko aholkularitza kontratatu dadin, sektoreko enpresentzat lehentasunezkotzat jotzen diren hobekuntza arloetan espezializatua, eta nortasun eta irudi korporatiboaren diagnostikoak egin daitezen.

Foru agindu honen xedea da saltokien berrikuntza eta kalitate prozesuetarako diru-laguntzaren araubidea ezartzea 2008-2011 aldirako.

Nafarroako Txikizkako Merkataritzako Kontseilu Aholku-emaileak foru agindu honetako proiektuari buruz aldeko txostena egin du 2008ko ekainaren 3ko bilkuran, Nafarroan merkataritza arautzen duen uztailaren 12ko 17/2001 Foru Legearen 63.2 artikuluan xedatutakoarekin bat.

Foru agindu honetan ezartzen den diru-laguntzaren araubideari abenduaren 15eko 1998/2006/EE Erregelamendua aplikatu behar zaio, Itunaren 87. eta 88. artikuluak "de minimis" laguntzei nola aplikatu arautzen duena (EEAO L 379, 2006ko abenduaren 2koa).

Horrenbestez, eta Nafarroako Gobernuari eta lehendakariari buruzko abenduaren 3ko 14/2004 Foru Legearen 41.1 g) artikuluak xedatzen duenarekin bat, hauxe

AGINDU DUT:

  1. artikulua. Xedea.

    Diru-laguntza honen onura publikoa txikizkako merkataritza enpresei laguntza ekonomikoa ematean datza, ondoko helburuak lortzeko:

    1. "Zerbitzuaren kalitatea saltoki txikietan" UNE 175001 arau sailaren ezarpena sustatzea. Izan ere, arau saila hori txikizkako merkataritzaren sektorerako prestatu da, kalitatea bermatzeko Espainian ofizialki ezarririko sistemaren barruan.

    2. Sektoreko enpresentzat lehentasunezkotzat jotzen diren arloetan espezializaturiko kanpoko aholkularitzaren kontratazioa erraztea.

    3. Saltokiei nortasun eta irudi korporatiboaren diagnostikoan laguntzea.

  2. artikulua. Diru-laguntza jaso dezaketen jarduerak.

    Diru-laguntzaren xede izanen dira ondoren azaltzen diren berrikuntza eta kalitate proiektuak, Nafarroako hirialdeetako txikizkako saltokietan halako proiektuak garatzen badira aurreko urteko azaroaren 1etik oraingo urteko urriaren 31ra bitartean:

    A.-"Zerbitzuaren kalitatea saltoki txikietan" UNE 175001 arau sailaren ezarpena eta lehen ziurtapeneko auditoretza.

    Deialdi honetarako, gaur egun UNE 175001 arau sailaren ziurtapenak egiteko ENACen baimena duen entitate bat ere ez dagoenez, entitate auditoreak baldintza hauek bete beharko ditu:

    -Merkataritza sektorerako ISO 9001/2000 operatiba ENACek baimenduta edukitzea.

    -Auditoretzaren xede den saltokian ezarpenerako aholkularitza lanik egin ez izana.

    ENACek baimenduriko entitateren bat egon bezain laster, laguntzetarako deialdi honi dagokionez, entitate horiek egiten dituzten ziurtapenak izanen dira onartuko diren bakarrak.

    B.-Merkataritza enpresen lehiakortasuna hobetzeko azterlan teknikoak: diru-laguntza ematen ahalko da esperientzia duten aholkularitza enpresek honako proiektuak egin ditzaten:

    B.1) Merkataritza formula definitzea.

    Honelako proiektuetan txikizkako merkatariaren eskaintza aztertzen da ikuspuntu estrategikotik.

    Metodologia:

    -Kanpo analisia: lehiarako merkatua, merkatuaren segmentazioa, lehia, sektoreko joerak, kontsumitzailea, eroslea etab.

    -Barne analisia: saltokia, aukera sorta, eskaintzen dituen zerbitzuak, merkataritza politikak, salmenten, produktibitateen eta ratioen azterketa dinamikoa, finantza azterketa, langileena etab.

    -AMIA: AMIA analisi eta ondorioak: ahuleziak, mehatxuak, indarrak, aukerak.

    -Merkataritzako formularen proposamena: gomendioek merkataritza formula indartsu eta erakargarria sortzea izan behar dute helburu. Formula horrek txikizkako enpresaren iraupen luzea bermatu behar du. Horretarako enpresaren lehia-jarrera zehaztuko da, eta aholkuak emanen dira txikizkako enpresaren osagai hauek hobetzeko: aukera sorta, markak, prezioa, eragiketak, saltokiaren kokalekua eta tamaina, merchandising-a, langileak, zerbitzuak, barneko eta kanpoko komunikazioa.

    -Ezarpena eta jarraipena: aholkularitza enpresak txikizkako merkataritza formula berria abian jartzeko faseak ezarriko ditu eta haren ezarpenaren eta jarraipenaren ardura hartuko du.

    B.2) Saltokien kopurua handitzea.

    Honelako proiektuen xedea merkataritzako enpresaren hazkundea da, hots, bezeroei irekitako saltokien kopurua handitzea.

    Metodologia:

    -Kokalekuak bilatzea.

    -Finantza plana.

    -Ekintza plana.

    -Ezarpena eta jarraipena.

    B.3) Logistika arloaren hobekuntza.

    Proiektu hauen bidez merkataritza enpresaren logistika eta hornidura hobetzen dira.

    Metodologia:

    -Azpiegitura eta antolaketa beharren diagnostikoa.

    -Jarduketa plana.

    B.4) Belaunaldi aldaketa.

    Honelako proiektuen bidez merkataritza enpresak belaunaldi aldaketaren prozesurako egokitzen dira.

    Metodologia:

    -Hasierako zerga egoera eta...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR