Resolució del director general del Servei de Salut de 8 de setembre de 2015 per la qual es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria conductor/conductora dependents del Servei de Salut de les Illes Balears

SecciónPrimera. Nomenaments, situacions i incidències
EmisorSERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Rango de LeyResolució

Fets i fonaments de dret

  1. Per mitjà de l’Acord del Consell de Govern de 7 de maig de 2010 (BOIB núm. 72/2010, de 13 de maig) es va aprovar l’oferta d’ocupació pública per a l’any 2010 del personal dependent del Servei de Salut de les Illes Balears, que inclou 7 places de la categoria conductor/conductora.

    En el punt segon de l’oferta d’ocupació públic es disposa que “en les categories de conductor/conductora [...], el nombre de places ofertes s’incrementarà amb aquelles que no siguin adjudicades o quedin vacants després de la resolució dels concursos de trasllats, previs al procés selectiu”.

  2. Una vegada resolt el concurs de trasllats previ al procés selectiu per mitjà de la Resolució del conseller de Salut i Consum de 10 de febrer de 2011 per la qual es resol amb caràcter definitiu el concurs de trasllats voluntari per proveir places bàsiques vacants de diverses categories de personal estatutari del Servei de Salut i es publica l’adjudicació definitiva de les destinacions atorgades els participants (BOIB núm. 31/2011, d’1 de març), han quedat vacants 5 places de la categoria conductor/conductora, que acumulades a les incloses en l’oferta d’ocupació pública sumen un total de 12 places, que han de ser convocades en aquest procés selectiu.

  3. Pel que fa al sistema de selecció d’aquest personal, cal atenir-se a allò que disposen la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut; la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic; i el Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la seguretat social, vigent amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003.

    Per això, una vegada conclosa la negociació amb les organitzacions sindicals i exercint les competències que m’atorga la disposició addicional quarta de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

    RESOLUCIÓ

  4. Aprovar la convocatòria d’un concurs oposició per cobrir 12 places de la categoria conductor/conductora dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.

  5. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren com a annex 1 d’aquesta resolució.

  6. Aprovar el barem de mèrits per a la fase de concurs, que figura en l’annex 2.

  7. Fer públiques les recomanacions per tramitar les sol·licituds per participar en aquest procés selectiu, que figuren en l’annex 3.

  8. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

    Interposició de recursos

    Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

    També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.

    Palma, 8 de setembre de 2015

    El director general

    Julio Miguel Fuster Culebras

    Per delegació del conseller de Salut i Consum (BOIB 48/2008)

    ANNEX 1

    Bases de la convocatòria

  9. Normes generals

    1.1. Es convoca un concurs oposició per cobrir 12 places vacants de personal estatutari de la categoria conductor/conductora dependents del Servei de Salut de les Illes Balears, corresponents a l’oferta d’ocupació pública per a l’any 2010, d’acord amb la distribució següent:

    1. 6 places per al torn d’accés lliure, 1 de les quals correspon a la reserva per a persones amb una discapacitat igual o superior al 33%.

    2. 6 places per al torn de promoció interna.

    1.2. Les places no cobertes en el torn de promoció interna s’incrementaran a les oferides en el torn d’accés lliure.

    1.3. Les persones aspirants només poden participar en un dels torns establits.

    1.4. Les proves selectives es regeixen per aquestes bases de convocatòria i també per allò que estableixen la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut; la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic; el Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la seguretat social —vigent amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003— i la resta de les disposicions que hi resultin aplicables.

    1.5. A les persones aspirants que superin el procés selectiu els serà aplicable l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, la normativa declarada vigent per aquest estatut, la Llei 7/2007, a més de la normativa general d’aplicació al personal estatutari del Servei de Salut.

    1.6. El director general del Servei de Salut ha de resoldre les incidències que se suscitin en el desenvolupament d’aquesta convocatòria, sense perjudici de les que corresponguin al Tribunal qualificador segons el que disposa la base 5.6.

  10. Requisits de les persones aspirants

    2.1. Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones aspirants han de complir els requisits següents:

    1. Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o la d’algun estat al qual sigui aplicable la lliure circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar (qualsevol que en sigui la nacionalitat) els cònjuges d’espanyols i de ciutadans d’altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els dels cònjuges sempre que no estiguin separats de dret i tenguin menys de vint-i-un anys o siguin majors d’aquesta edat i dependents.

    2. Tenir complits setze anys d’edat i no sobrepassar l’edat màxima de jubilació forçosa.

    3. Tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria (LOE), graduat en educació secundària (LOGSE), graduat escolar (Llei 14/1970), batxillerat elemental (Pla 1957) o FPI, o bé un títol equivalent o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què venci el termini per presentar sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, és necessària l’homologació del Ministeri d’Educació o d’una universitat espanyola.

    4. Tenir vigent el permís de conduir de la classe B i tenir autorització per conduir vehicles prioritaris quan utilitzin aparells emissors de llums o senyals acústics especials (BTP).

    5. Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament corresponent.

    6. La persona aspirant no ha d’haver estat separada del servei, per mitjà d’un expedient disciplinari, de qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, ni ha d’estar inhabilitada amb caràcter ferm per acomplir funcions públiques ni per a la professió en qüestió.

    7. En el cas de les persones d’altres estats esmentats en el paràgraf a, la persona aspirant no ha d’estar inhabilitada per cap sanció o pena per accedir a funcions o a serveis públics en un estat de la Unió Europea, ni ha d’haver estat separada de cap de les seves administracions ni de cap dels seus serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria per mitjà d’una sanció disciplinària.

    8. Cal satisfer els drets d’examen per l’import que es detalla en la base 3.8, llevat que es tracti de persones amb una discapacitat igual o superior al 33%, que estan exemptes de pagar taxes.

      2.2. Les persones aspirants que es presentin en el torn de promoció interna han de complir també els requisits següents:

    9. Tenir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut.

    10. Pertànyer a una categoria diferent de la convocada del mateix grup de classificació.

    11. Estar en la situació de servei actiu en la categoria en la qual tenguin la plaça fixa o tenir reserva de plaça en aquesta categoria.

    12. Haver prestat servei amb nomenament com a personal estatutari fix durant dos anys en la categoria de procedència.

      2.3 Les persones que es presentin en el torn de reserva per a persones amb discapacitat han de tenir reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33%.

      2.4 Els requisits exigits per participar en aquesta convocatòria s’han de complir en el terme final del termini per presentar sol·licituds i s’han de mantenir al llarg de tot el procés selectiu fins a la presa de possessió de la plaça adjudicada. En cas contrari, es perdran tots els drets derivats de la convocatòria.

  11. Sol·licituds

    3.1. Les persones interessades a participar en aquest procés selectiu han d’emplenar la sol·licitud per participar en les proves selectives i pagar la taxa dels drets d’examen. En qualsevol cas, cal presentar la sol·licitud en temps i forma segons el que estableixen els apartats següents.

    3.2. La sol·licitud es pot emplenar per mitjà del tràmit telemàtic publicat en el web seguint les recomanacions que es publiquen en l’annex 3 d’aquesta resolució. Una vegada completat el tràmit telemàtic és imprescindible presentar dins del termini per una de les vies a què es refereix el punt 3.7 una còpia de la sol·licitud telemàtica, una del document d’identitat (DNI o NIE), una del títol i el justificant d’haver pagat les taxes. La sol·licitud també es pot emplenar manualment; per això el formulari està disponible...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR