Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 27 de gener 2016 per la qual es convoca un concurs per constituir una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d’interinitat, places vacants del cos facultatiu subaltern, escala de suport instrumental, especialitat auxiliar de recepció i telèfon per a l’illa de Mallorca, de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

SecciónSegona. Oposicions i concursos
EmisorESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Rango de LeyResolució

Fets

  1. Dia 2 de desembre de 2015, la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat va trametre a l’Escola Balear d’Administració Pública una sol·licitud de constitució de una borsa del cos facultatiu subaltern, escala de suport instrumental, especialitat auxiliar de recepció i telèfon, atesa la necessitat de cobrir un lloc de treball de l’especialitat que actualment es troba vacant.

  2. Amb data de 28 de desembre de 2015 es va reiterar la sol·licitud de constitució de la borsa per cobrir amb caràcter d’interinitat un lloc de treball de l’especialitat, a l’illa de Mallorca, i se’n justificà la urgència.

  3. L’article 4.3 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que quan es prevegi que una borsa es pot exhaurir abans de constituir-se’n la nova del procediment ordinari o no n’hi ha cap d’anterior que disposi de persones aspirants, i es prevegi la necessitat de cobrir vacants, s’ha de convocar un concurs públic per constituir una nova borsa amb les persones aspirants que compleixen els requisits que s’exigeixen per ocupar els llocs de treball o exercir les funcions del cos, escala i especialitat de la borsa.

  4. L’Administració no disposa de cap borsa ordinària ni extraordinària vigent per a personal funcionari del cos facultatiu subaltern, escala de suport instrumental, especialitat auxiliar de recepció i telèfon, per a l’illa de Mallorca, de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

    Fonaments de dret

  5. L’article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que és personal funcionari interí el que, en virtut d’un nomenament legal, s’incorpora a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant una relació professional de caràcter temporal, regulada estatutàriament i subjecta a dret públic, per dur a terme amb caràcter temporal les funcions reservades al personal funcionari de carrera.

    Les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí són les següents:

    1. Ocupar llocs de treball vacants que corresponen a personal funcionari mentre no es proveeixin reglamentàriament.

    2. Substituir personal funcionari amb reserva de llocs de treball o en situació de llicència, quan la durada d’aquesta llicència ho requereixi.

    3. Substituir la reducció de jornada del personal funcionari quan les necessitats del servei ho requereixin. En aquest supòsit, l’Administració pot establir que la relació funcionarial interina sigui a temps parcial.

    4. Desenvolupar programes temporals que responen a necessitats no permanents de l’Administració.

    5. Subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d’increment de l’activitat.

    Aquest article també disposa que els procediments de selecció d’aquest personal s’han d’establir reglamentàriament i han de respectar els principis d’igualtat, de mèrit, de capacitat i de publicitat, i també han d’obeir a criteris de celeritat i d’eficiència.

  6. D’altra banda, l’article 10 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, recull els mateixos supòsits que permeten el nomenament de personal funcionari interí que preveu la Llei autonòmica, i a més estableix un termini màxim de sis mesos dins un període de dotze per a la modalitat d’interinitat per excés o acumulació de tasques.

  7. En el Butlletí Oficial de les Illes Balears, núm. 78, de 30 de maig de 2009, es va publicar el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

    L’article 2 del Decret esmentat indica que les borses de personal funcionari interí s’han de formar mitjançant els procediments següents:

    1. Procediment ordinari.

    2. Procediment extraordinari.

    3. Procediment específic per subvenir a necessitats temporals i urgents de determinats cossos.

  8. L’article 4 del Decret 30/2009 regula el procediment extraordinari de selecció de personal funcionari interí per exhauriment de les borses formades per mitjà del procediment ordinari (sistema de borses de persones aspirants que provenen de la superació d’alguna prova en una convocatòria pública de selecció).

    Aquestes borses extraordinàries s’han de formar per al personal funcionari d’un cos, una escala i especialitat determinats i per a cada illa.

    D’acord amb l’article 4.3 del Decret esmentat, quan es preveu que una borsa es pot exhaurir abans de constituir-se la nova borsa del procediment ordinari o no n’hi ha cap d’anterior que disposa de persones aspirants, i es preveu la necessitat de cobrir vacants, s’ha de convocar un concurs públic per constituir una nova borsa amb les persones aspirants que compleixen els requisits que s’exigeixen per ocupar els llocs de treball o exercir les funcions del cos, escala i especialitat de la borsa. Aquestes persones han de ser ordenades dins la borsa d’acord amb el barem que s’estableix en cada cas, el qual ha d’incloure els mèrits que fixa l’article 4.3.

  9. D’acord amb l’article 4.7 del Decret 30/2009, per raons d’urgència, per no haver-hi persones aspirants disponibles i ser necessari cobrir algun lloc d’un determinat cos, escala o especialitat, el conseller o consellera competent en matèria de funció pública pot aplicar una tramitació abreujada al procediment. En aquest cas, les persones interessades disposen d’un termini de vuit dies hàbils per presentar sol·licituds i el procediment s’ha de resoldre en un termini màxim de quinze dies hàbils, prorrogable únicament quan el volum de persones aspirants ho faci imprescindible.

  10. L’article 50.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, determina que quan ho aconsellen raons d’interès públic es pot acordar l’aplicació al procediment de la tramitació d’urgència, per la qual es redueixen a la meitat els terminis establerts per al procediment ordinari.

    Per tot això, fent ús de la competència que m’atorga l’article 6.3 c de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

    Resolució

  11. Aprovar la convocatòria d’un concurs per constituir la borsa extraordinària de personal funcionari interí que s’indica a continuació:

    ―Cos facultatiu subaltern, escala de suport instrumental, especialitat auxiliar de recepció i telèfon, per a l’illa Mallorca.

  12. Aplicar la tramitació abreujada al procediment extraordinari per constituir la borsa objecte de la convocatòria.

  13. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s’adjunten com a annex 1 d’aquesta Resolució, d’acord amb el barem de mèrits que especifica l’annex 2.

  14. Designar els membres de la Comissió Tècnica de Valoració, que figuren en l’annex 3.

  15. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en un diari de totes i cada una de les Illes, i en la pàgina web i en el tauler d’anuncis de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP).

    Interposició de recursos

    Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà que s’hagi publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

    També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà que s’hagi publicat aquesta Resolució, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

    Palma, 27 de gener de 2016

    La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques

    Catalina Cladera i Crespí

    Revisat i conforme

    El director general de Funció Pública y Administracions Públiques

    Pedro Jiménez Ramírez

    ANNEX 1

    Bases de la convocatòria

  16. Normes generals

    1.1. L’objecte d’aquestes bases és regular la convocatòria del procediment de concurs per constituir una borsa extraordinària del cos facultatiu subaltern, escala de suport instrumental, especialitat auxiliar de recepció i telèfon, per a l’illa de Mallorca, mitjançant un procediment abreujat, com a conseqüència de la inexistència de persones aspirants disponibles, d’acord amb el que determina l’article 4.3 del Decret 30/2009, atesa la necessitat de cobrir llocs de treball del cos, escala i especialitat esmentats.

    1.2. Les persones aspirants s’han de seleccionar mitjançant el procediment de concurs, que ha de consistir en la valoració dels mèrits que detalla l’annex 2 d’aquesta convocatòria.

    1.3. El procediment selectiu es regeix per les regles que preveuen aquestes bases i pel que disposen el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR