110 /2011 FORU AGINDUA, uztailaren 12koa, Hezkuntzako kontseilariak emana, Nafarroako Gobernuaren Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan ingelesez ikasteko programen oinarrizko alderdiak arautzen dituena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoak ezartzen du Haur Hezkuntzako bigarren zikloan hasiko dela atzerriko hizkuntza baten ikaskuntza. Halaber, ikasleek atzerriko hizkuntza batean behintzat lortu beharko dutela komunikatzeko oinarrizko gaitasuna.

Haur Hezkuntzako bigarren zikloko irakaskuntzen curriculuma ezartzen duen martxoaren 19ko 23/2007 Foru Dekretuaren lehen xedapen gehigarriak eta Lehen Hezkuntzako irakaskuntzen curriculuma ezartzen duen martxoaren 19ko 24/2007 Foru Dekretuaren bigarren eta hirugarren xedapen gehigarriek honako hauek arautzen dituzte: atzerriko hizkuntzen ikaskuntza, hizkuntzen tratamendu integratua eta curriculumeko arloetako batzuk atzerriko hizkuntzan irakasteko aukera.

Hezkuntza Departamentuari iruditzen zaio hezkuntzaren eta estrategiaren aldetik komeni dela sistema publikoan ingeleseko murgiltze programak eskaintzea, eskaera eta eraginkortasun handikoak baitira ikaskuntzan, eta ez hizkuntzen ikaskuntzan bakarrik. Programa hauek -besteak beste British Council-M.E.C. hitzarmeneko esperientzia elebidunak- bi hizkuntza edo gehiago konbinatzen dituzte.

Eleaniztasunak pertsona baten komunikaziorako gaitasunean bi hizkuntza edo gehiago biltzen ditu aldi berean, eta hizkuntzak ikasten edo erabiltzen dituenak horien artean ezartzen duen elkarreragina eta transferentzia azpimarratzen ditu. Zenbait hizkuntza erabiltzeko gaitasunak honako hauen garapena bilatzen du: hizkuntza bakoitzaren hizkuntza-errepertorioarena, alderdi komunena eta horien arteko transferentzia bideratzen duten prozesuena.

Murgiltze programak hizkuntzekiko sentsibilitate berri batekin abiatzen eta garatzen dira, hizkuntza bakarra dutenek baino estrategia metakognitibo eta komunikatibo aberatsagoak bultzatuz eskolan, ikasle guztiengan. Zenbait testuingurutako ikerketa enpirikoek erakusten dute hizkuntza bat baino gehiago ikasten dituenak hizkuntza bakarrekoak baino abantaila gehiago dituela. Orobat, egiaztatu da buru eragiketetan zalutasun handiagoa eta baliabide gehiago dituztela, adimenaren egitura dibertsifikatuagoa eta erregistro gehiago zalutasun kognitiboan, sormenean eta arazoak konpontzeko estrategietan.

Horregatik, eta ingelesezko ikaskuntza programen ezarpena eta garapena errazteko, bai eta programa horiek irakasten dituzten ikastetxeen funtzionamendua errazteko ere, programa horien oinarrizko alderdiak arautzen dira.

Nafarroako Gobernuari eta Lehendakariari buruzko abenduaren 3ko 14/2004 Foru Legearen 41.1 g) artikuluan emandako ahalmenak erabiliz,

AGINDU DUT:

  1. artikulua. Xedea eta aplikazio eremua.

  2. Foru agindu honen xedea da ingelesez ikasteko programen oinarrizko alderdiak arautzea.

  3. Foru agindu honen aplikazio eremua 1. eranskinean ageri diren ikastetxeak dira, eta Hezkuntza Departamentuak erregelamenduz baimentzen duen beste edozein.

  4. artikulua. Oinarriak eta printzipio metodologikoak.

  5. Programa hauen oinarria da hizkuntza bat baino gehiago erabiltzea, arlo guztietako gaitasun-ikaskuntzarako oinarri gisa, baina bereziki hizkuntza arloaren indargarri.

  6. Hona hemen programa hauen printzipio metodologiko garrantzitsuenak:

    -Ikasketa esanguratsua.

    -Ikusmolde orohartzailea.

    -Hizkuntzen tratamendu integratua.

    -Hizkuntzaren eta edukiaren integrazioa.

    -Irakaslearen eta hizkuntzaren arteko lotura:

  7. artikulua. Curriculuma.

    Nafarroan Haur Hezkuntzako bigarren zikloko eta Lehen Hezkuntzako indarreko curriculum ofizialei jarraituko diete ingelesezko ikaskuntzako programak dituzten ikastetxeek.

    Laugarren artikulua. Ikasketen antolaketa.

  8. Haur Hezkuntzako bigarren ziklorako eta Lehen Hezkuntzarako oro har ezarritako indarreko araudiaren arabera banatuko dira arloak kurtsoetan, baita haien ordutegiak ere.

  9. Oro har, curriculuma ingelesez ematean honela eginen da asteko ordutegiaren banaketa:

    HIZKUNTZA EREDUA ETAPA/ZIKLOA ASTEKO SAIOAK
    A eta G Haur Hezkuntza 10
    Lehen Hezkuntza
    ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR