14/2014 FORU LEGEA, ekainaren 18koa, Kontratu Publikoei buruzko ekainaren 9ko 6/2006 Foru Legea aldatzen duena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

NAFARROAKO GOBERNUKO LEHENDAKARIA NAIZEN HONEK.

Aditzera ematen dut Nafarroako Parlamentuak onetsi duela honako:

FORU LEGEA, KONTRATU PUBLIKOEI BURUZKO EKAINAREN 9KO 6/2006 FORU LEGEA ALDATZEN DUENA.

ZIOEN AZALPENA

Kontratu Publikoei buruzko ekainaren 9ko 6/2006 Foru Legeak modu integralean arautzen du kontratazio publikoa Nafarroan. Esleipen-prozedurak dira sistemaren giltzarrietako bat.

50. artikuluan ezartzen da zein diren lau prozedura posibleak: prozedura irekia, murriztua, negoziatua eta lehia-elkarrizketa; prozedura negoziatua izan daiteke publizitateduna edo publizitaterik gabea. Prozedura negoziatua eta lehia-elkarrizketa, hala ere, Foru Legean bertan berariaz adierazitako kasuetan soilik erabili ahalko dira.

Kontuan izanda prozedura horiek oso sarritan erabiltzen direla (kontratuen ehuneko 60 baino gehiago egin dira prozedura negoziatu publizitaterik gabea erabilita, Kontratazio Publikorako Batzordearen Erregistroaren arabera, eta kontratatutako zenbatekoaren ehuneko 17 egiten du horrek), Nafarroako Parlamentuari iruditu zaio egokia dela, gardentasunaren eta aukera berdintasunaren printzipioen mesedetan, prozedura horiek beste modu batera arautzea, eta, horrela, bizi ditugun garaiotarako aproposagoak diren atalaseak ezartzea.

Horrenbestez, Kontratu Publikoei buruzko Foru Legearen aldaketa honek funtsezko bi helburu ditu. Batetik, lehenago esan denez, mekanismook hobetu nahi ditu, halako moduz non, zenbatekoak mugatuz eta publizitate-bitartekoetan funtsezko hobekuntzak eginez, mekanismo gardenagoak izanen diren, eta, era horretan, aukera-berdintasuna bermatuko duten. Bigarrenik, eztabaida baliatu da 73. artikulua egokitzeko gai horri buruzko Europako zuzentarau berrira; aldaketa horrek, era berean, legearen beste artikulu batzuk doitu beharra ekarri du, multzoari koherentzia ematearren.

Aldaketa hau prestatzeko, kontuan hartu da Nafarroako Kontratu Publikoen Administrazio Auzitegiaren iritzia, halatan hobetzeko, ahal den guztian, Auzitegiaren lehenbiziko jardun-urtean agertu diren zenbait alderdi oso bat ez datozenak kontratazioaren arloan sortzen diren beharrekin; erraztu egin dira errekurtsoak jartzeko mekanismoak, eta hobetu, halaber, errekurtso horiei erantzuna emateko denbora-tarteak.

Artikulu bakarra. Kontratu Publikoei buruzko ekainaren 9ko 6/2006 Foru Legearen aldaketa.

Kontratu Publikoei buruzko ekainaren 9ko 6/2006 Foru Legeari aldaketa hauek egiten zaizkio:

Bat.–8.4 artikulua aldatzen da. Testu hau izanen du:

“4. Enkarguaren xede diren lanen esleipenean interesa dutela frogatzen duten enpresek eta profesionalek kontratazio publikoaren arloko erreklamazioa aurkeztu ahalko dute foru lege honen 210. artikuluan aurreikusitakoari jarraikiz.”

Bi.–24. artikuluko 8. idatz-zatian beste lerrokada bat eransten da. Hona testua:

“Era berean, kontratuaren balio zenbatetsia kalkulatzeko metodoa ezin izanen da aukeratu 89.3 artikuluan jasotako publizitate-betebeharrak saihesteko asmoarekin.”

Hiru.–73. artikulua aldatzen da. Testu hau izanen du:

“73. artikulua. Europar Batasunean publizitaterik ez duen prozedura negoziatua: erabilera kasuak.

1. Obra, hornidura eta laguntza kontratuetan Europar Batasunean publizitaterik ez duen prozedura negoziatua erabili ahalko da honako kasu hauetan:

a) Prozedura ireki edo murriztu bati erantzuteko inolako partaidetza-eskaintzarik edo -eskaririk aurkeztu ez bada, edo egokia ez bada, kontratuaren hasierako baldintzak funtsean aldatzen ez diren guztietan.

Eskaintza bat egokia ez dela ulertuko da kontraturako pertinentea ez denean, nabarmenki ez delako gai asetzeko, muntako aldaketarik egin ezean, botere entitate kontratatzailearen beharrizanak eta baldintzak, kontratazio-orrietan zehaztuak. Partaidetza-eskari bat egokia ez dela ulertuko da baldin eta kasuko eragile ekonomikoa baztertuta geratu behar bada edo gera badaiteke, ahalmenik ez edukitzeagatik, kontratatzeko debekua edukitzeagatik edo entitate kontratatzaileak ezarritako kaudimen-irizpideak ez asetzeagatik.

b) Obra, hornidura edo zerbitzuak eragile ekonomiko jakin batek bakarrik ematen ahal baditu, honako arrazoi hauetako bat dela medio:

i) Kontratazioaren xedea izatea artelan bat sortzea edo erostea edo arte-emanaldi bakar bat egitea.

ii) Lehiarik ez egotea, arrazoi teknikoengatik.

iii) Esklusibotasun-eskubideak babestu behar izatea, jabetza intelektualerako edo industrialerako eskubideak barne.

Goiko ii) eta iii) azpiletretan aipatutako salbuespenak soilik aplikatuko dira arrazoizko beste aukera edo ordezkorik ez dagoenean eta lehiarik eza ez denean kontratazioaren parametroen murrizketa artifizial baten ondorio.

c) Urgentziaz izapidetzeko esleipen-prozeduren epeak aplikatuz egiterik egon ez bada, entitate kontratatzaileak aurreikusi ezin izan dituen gertakarien ondoriozko urgentzia larriagatik, eta behar-beharrezkoa den neurrian; urgentzia larria justifikatzeko alegatutako...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR