5/2014 FORU LEGEA, apirilaren 14koa, Diru-laguntzei buruzko azaroaren 9ko 11/2005 Foru Legea aldatzen duena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

NAFARROAKO GOBERNUKO LEHENDAKARIA NAIZEN HONEK

Aditzera ematen dut Nafarroako Parlamentuak onetsi duela honako

FORU LEGEA, DIRU-LAGUNTZEI BURUZKO AZAROAREN 9KO 11/2005 FORU LEGEA ALDATZEN DUENA.

ZIOEN AZALPENA

Ukaezina da gobernuz kanpoko erakundeek garrantzi handia dutela krisi testuinguru honetan. Nafarroako errealitate sozialari buruz duten ezagutzatik abiatuta, lan paregabea egiten dute, ez soilik solidaritate-balioen prestakuntzari dagokionez, ezpada zailtasunak dituzten pertsonei lagun egiteari dagokionez ere.

GKE-en lan-esparrua oso zabala eta askotarikoa da, garapenerako lankidetzaren arloko lanetik hasi eta ezgaitasun motaren bat duten pertsonen bizi-kalitatea hobetzen saiatzen diren erakundeetaraino, gizarte-bazterketako egoeran dauden pertsonekin lan egiten duten gizarte-entitateetatik pasatuta.

Hortaz, erkidego honetan eta une honetan, gizarte-entitateen sektorea esparru estrategiko bat da, gizarte-, giza eta ekonomia-garrantzi handia duenez babestu eta sendotu beharra dagoena.

Edozein estamenturentzat garrantzitsuak dira laguntza publikoak, haien kantitatea, egonkortasuna eta iraunkortasuna, baina are garrantzitsuagoak dira, hil ala bizikoak, gisa honetako gizarte-entitateentzat, garatutako elkartasun-lana eraginkorra izanen bada.

Hortaz, diru-laguntzen eta laguntza publikoen deialdian egonkortasuna beharko litzateke urtez urte laguntza horiek emateko datari dagokionez, entitate horien plangintza bateragarria izan dadin egiten duten lanarekin eta ematen dituzten zerbitzuekin. Ezin da egon gaur gertatzen denaren moduko desfase handia, ezin da gertatu martxoan oraindik egin gabe egotea zenbait diru-laguntzaren deialdiak eta beste zenbait ebatzi gabe egotea, zeren egoera horrek ezegonkortasun eta ziurgabetasun ekonomikoa sortzen baititu, eta ezin dugu ahantzi ziurgabetasun horrek eragina daukala entitate horiek ematen dituzten prestazioen eta martxan jartzen dituzten neurrien kalitatean. Sektore honek Nafarroan duen garrantziari buruzko oinarrizko adostasuna baldin badago, garrantzi horren araberako finantzaketa-sistema bat eduki behar dugu.

Azterketa eta analisi ugarik bat etorririk adierazten dute Gizarte Ekintzako Hirugarren Sektoreko (GEHS) entitateak diruz laguntzeko Administrazio Publikoak baliatzen duen sistema desegokia eta eskasa dela, eta ez dela egokitzen errealitatera eta sektore horrek azken hamarkadetan izandako bilakaerara, eta hori oztopo oso handia da sektorearen garapenerako. Finantzaketa desegoki hori erakundeek gure gizarteko pertsona ahulenei ematen dizkieten zerbitzuen kalterako da, eta horrek konparaziozko bidegabekeria bat dakar bestelako entitate batzuekin alderatuz gero. Egungo krisi egoeran, finantzaketa arazo egiturazkoak larritu eta are gehiago geratu dira agerian, ahal bada; izan ere, zerbitzuak eta programak gainezka egiten ari dira, halako moduz non gizarte entitateek zabaldu eta areagotu egin behar baitute ematen duten arreta, eta dituzten finantzabideak, aldiz, murriztu eta prekarizatu egiten baitira.

GEHSko entitateek era jarraituan egiten dituzten jardueretatik asko, interes publikokoak izateaz gain, behar-beharrezkoak dira gizartean; izan ere, pertsona ahulenen sustapenera bideratuta daude, oinarrizko beharrizanei...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR