Decret 49/2013, de 25 d’octubre, pel qual es regula el Servei de Prevenció de Riscs Laborals del Servei de Salut de les Illes Balears

SecciónI. Disposicions generals
EmisorCONSELL DE GOVERN
Rango de LeyDecret

PREÀMBUL

El Servei de Salut de les Illes Balears és un ens públic de caràcter autònom, adscrit a la conselleria competent en matèria de sanitat, dotat de personalitat jurídica, patrimoni propis i plena capacitat d’obrar per acomplir les seves finalitats, que s’encarrega de la gestió dels serveis públics sanitaris de caràcter assistencial de les Illes Balears.

El Servei de Salut es regeix per les disposicions establertes en la Llei 5/2003, de 4 d’abril, de salut de les Illes Balears (BOIB núm. 55/2003, de 22 d’abril), pels seus Estatuts —aprovats pel Decret 39/2006, de 21 d’abril (BOIB núm. 62/2006, de 29 d’abril)— i per les normes que hi siguin aplicables.

L’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut està regulada en el Decret 63/2012, de 20 de juliol (BOIB núm. 106, de 21 de juliol).

L’article 3 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals, estableix que aquesta Llei i la normativa que la desplegui són aplicables tant en l’àmbit de les relacions laborals regulades en el Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors com en l’àmbit de les relacions de caràcter administratiu o estatutari del personal civil al servei de les administracions públiques, amb les peculiaritats que en aquest cas es preveuen en la Llei o en la seva normativa.

El Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s’aprova el Reglament de serveis de prevenció de riscs laborals, és un dels referents normatius derivats de la Llei esmentada, que vincula, per primera vegada, en igual mesura, a les empreses i a les administracions públiques.

L’article 18 f de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, disposa que —en els termes establerts en la Constitució i en la legislació aplicable específicament— el personal estatutari té el dret de disposar de serveis de prevenció i d’òrgans representatius en matèria de seguretat laboral. A més, l’article 19 m estableix que aquest personal està obligat a complir les normes relatives a la seguretat i la salut a la feina i les disposicions adoptades al centre sanitari amb relació a aquesta matèria.

El personal estatutari del Servei de Salut està exclòs de l’àmbit d’aplicació del Decret 44/2001, de 23 de març, pel qual s’aprova la creació del Servei de Prevenció de Riscs Laborals per al personal al servei de l’Administració de les Illes Balears (BOIB núm. 40/2001, de 3 d’abril). Per això, és necessari reestructurar el servei de prevenció propi per a aquest personal.

El 18 de desembre de 1998, en el marc de la Mesa Sectorial de Sanitat, es va subscriure un pacte sobre la constitució dels serveis de prevenció en l’àmbit de l’Institut Nacional de la Salut (BOE núm. 71/1999, de 24 de març), en el qual s’estableixen dues modalitats de serveis de prevenció: unitats bàsiques i serveis territorials. A les Illes Balears es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR