Decret 4/2017, de 13 de gener, pel qual s’estableix el pla d’estudis dels ensenyaments artístics superiors conduents al Títol Superior de Música de les especialitats de Composició, Interpretació, Musicologia i Pedagogia i se’n regula l’avaluació

SecciónI. Disposicions generals
EmisorCONSELL DE GOVERN
Rango de LeyDecret

D’acord amb el que disposen, en matèria d’ensenyament, l’article 27 i el punt 30 de l’apartat 1 de l’article 149 de la Constitució espanyola i l’article 36 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió i en tots els nivells i graus, modalitats i especialitats.

La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (LODE), estableix, en el punt 2 de l’article primer, que totes les persones tenen dret a accedir a nivells superiors d’educació, d’acord amb les seves aptituds i la seva vocació.

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (d’ara endavant, LOE), amb les modificacions introduïdes per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en l’article 45 que els estudis superiors de música tenen la condició d’ensenyaments artístics superiors. Així mateix, en l’article54 regula l’organització, l’accés i la titulació dels estudis superiors de música i dansa. Aquesta Llei atribueix a aquests ensenyaments la finalitat de proporcionar als alumnes una formació de qualitat i garantir la qualificació dels futurs professionals de la música en els diversos àmbits.

D’altra banda, l’article 58 de la LOE disposa que correspon al Govern de la nació definir l’estructura i els continguts bàsics d’aquests ensenyaments, els quals es varen concretar en el Reial decret 1614/2009, de 26 d’octubre, pel qual s’estableixl’ordenació dels ensenyaments artístics superiors regulats per la Llei orgànica2/2006, de 3 de maig, d’educació. Aquest Reial decret incorpora a aquests estudis el sistema europeu de transferència de crèdits (d’ara endavant, ECTS) i assigna a cada crèdit ECTS una càrrega de feina compresa entre 25 i 30 hores. El nombre total de crèdits per a cada curs acadèmic es va establir en 60, i la durada de cada curs acadèmic, entre 36 i 40 setmanes.

El Reial decret 21/2015, de 23 de gener, modifica el Reial decret 1614/2009, esmentat abans.

El Reial decret 303/2010, de 15 de març, pel qual s’estableixen els requisits mínimsdels centres que imparteixen ensenyaments artístics regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, estableix, en el títol I, els aspectes generals dels centres docents d’ensenyaments artístics i regula, en el títol III, els centres d’ensenyaments artístics superiors, especialment en l’article 21, que estableix els requisits dels centres d’ensenyaments artístics superiors de música, i en l’article22, que estableix la relació numèrica professor-alumne que els centres docents d’ensenyaments artístics superiors de música han de tenir.

El Reial decret 631/2010, de 14 de maig, pel qual es regula el contingut bàsic dels ensenyaments artístics superiors de música establerts en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (ara, Títol Superior de Música), va definir el contingut bàsic dels plans d’estudis conduents a l’obtenció del títol Estudis Superiors de Música de les especialitats de Composició, Interpretació, Pedagogia, Direcció, Musicologia, Producció i Gestió i Sonologia, i va estructurar aquests ensenyaments en quatre cursos, fins a completar un total de 240 crèdits. D’aquests, un mínim de 24 han de correspondre a formació bàsica; un mínim de 102, a formació especialitzada, i un mínim de 6, al treball final d’estudis.

L’article 7 del Reial decret 631/2010 disposa que correspon a les administracions educatives establir els plans d’estudis d’aquests ensenyaments a fi de completar els mínims establerts i fixa els criteris que s’han de seguir per fer-ho.

Aquest pla d’estudis pretén assegurar la formació de professionals de nivell superior qualificats en l’àmbit dels ensenyaments artístics esmentats mitjançant l’adquisició de les competències específiques i el desenvolupament dels perfils professionals propis de cada una de les especialitats, d’acord amb el Reial decret 631/2010.

En la disposició addicional tercera del Reial decret 631/2010 s’estableix que el curs 2010-2011 s’havia d’iniciar la implantació progressiva dels ensenyaments artístics superiors del Grau de Música. Tenint en compte que el Reial decret esmentat es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR