Decret 4/2017, de 13 de gener, pel qual s’estableix el pla d’estudis dels ensenyaments artístics superiors conduents al Títol Superior de Música de les especialitats de Composició, Interpretació, Musicologia i Pedagogia i se’n regula l’avaluació
Sección | I. Disposicions generals |
Emisor | CONSELL DE GOVERN |
Rango de Ley | Decret |
D’acord amb el que disposen, en matèria d’ensenyament, l’article 27 i el punt 30 de l’apartat 1 de l’article 149 de la Constitució espanyola i l’article 36 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió i en tots els nivells i graus, modalitats i especialitats.
La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (LODE), estableix, en el punt 2 de l’article primer, que totes les persones tenen dret a accedir a nivells superiors d’educació, d’acord amb les seves aptituds i la seva vocació.
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (d’ara endavant, LOE), amb les modificacions introduïdes per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en l’article 45 que els estudis superiors de música tenen la condició d’ensenyaments artístics superiors. Així mateix, en l’article54 regula l’organització, l’accés i la titulació dels estudis superiors de música i dansa. Aquesta Llei atribueix a aquests ensenyaments la finalitat de proporcionar als alumnes una formació de qualitat i garantir la qualificació dels futurs professionals de la música en els diversos àmbits.
D’altra banda, l’article 58 de la LOE disposa que correspon al Govern de la nació definir l’estructura i els continguts bàsics d’aquests ensenyaments, els quals es varen concretar en el Reial decret 1614/2009, de 26 d’octubre, pel qual s’estableixl’ordenació dels ensenyaments artístics superiors regulats per la Llei orgànica2/2006, de 3 de maig, d’educació. Aquest Reial decret incorpora a aquests estudis el sistema europeu de transferència de crèdits (d’ara endavant, ECTS) i assigna a cada crèdit ECTS una càrrega de feina compresa entre 25 i 30 hores. El nombre total de crèdits per a cada curs acadèmic es va establir en 60, i la durada de cada curs acadèmic, entre 36 i 40 setmanes.
El Reial decret 21/2015, de 23 de gener, modifica el Reial decret 1614/2009, esmentat abans.
El Reial decret 303/2010, de 15 de març, pel qual s’estableixen els requisits mínimsdels centres que imparteixen ensenyaments artístics regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, estableix, en el títol I, els aspectes generals dels centres docents d’ensenyaments artístics i regula, en el títol III, els centres d’ensenyaments artístics superiors, especialment en l’article 21, que estableix els requisits dels centres d’ensenyaments artístics superiors de música, i en l’article22, que estableix la relació numèrica professor-alumne que els centres docents d’ensenyaments artístics superiors de música han de tenir.
El Reial decret 631/2010, de 14 de maig, pel qual es regula el contingut bàsic dels ensenyaments artístics superiors de música establerts en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (ara, Títol Superior de Música), va definir el contingut bàsic dels plans d’estudis conduents a l’obtenció del títol Estudis Superiors de Música de les especialitats de Composició, Interpretació, Pedagogia, Direcció, Musicologia, Producció i Gestió i Sonologia, i va estructurar aquests ensenyaments en quatre cursos, fins a completar un total de 240 crèdits. D’aquests, un mínim de 24 han de correspondre a formació bàsica; un mínim de 102, a formació especialitzada, i un mínim de 6, al treball final d’estudis.
L’article 7 del Reial decret 631/2010 disposa que correspon a les administracions educatives establir els plans d’estudis d’aquests ensenyaments a fi de completar els mínims establerts i fixa els criteris que s’han de seguir per fer-ho.
Aquest pla d’estudis pretén assegurar la formació de professionals de nivell superior qualificats en l’àmbit dels ensenyaments artístics esmentats mitjançant l’adquisició de les competències específiques i el desenvolupament dels perfils professionals propis de cada una de les especialitats, d’acord amb el Reial decret 631/2010.
En la disposició addicional tercera del Reial decret 631/2010 s’estableix que el curs 2010-2011 s’havia d’iniciar la implantació progressiva dels ensenyaments artístics superiors del Grau de Música. Tenint en compte que el Reial decret esmentat es...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba