Decret 3 /2015, de 30 de gener, pel qual es regula la facturació electrònica dels proveïdors de béns i serveis en l’àmbit de les seves relacions amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

SecciónI. Disposicions generals
EmisorCONSELL DE GOVERN
Rango de LeyDecret

La Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, estableix que un element clau per millorar la competitivitat de les empreses consisteix a reduir la morositat de les administracions públiques, ja que això permet reduir les seves necessitats de finançament.

Per assolir aquest objectiu, la Llei inclou diverses mesures adreçades a millorar la protecció dels proveïdors, com ara l’establiment de l’obligació de presentar en un registre administratiu les factures expedides pels serveis prestats o els béns lliurats a una administració pública; l’impuls de l’ús de la factura electrònica en el sector públic, amb caràcter obligatori per a un determinat àmbit subjectiu a partir del 15 de gener de 2015, o la creació obligatòria a cada administració pública de punts generals d’entrada de factures electròniques perquè els proveïdors puguin presentar-les i arribin electrònicament a l’òrgan competent per tramitar-les, amb la possibilitat d’adherir-se al punt general d’entrada de factures electròniques de l’Administració General de l’Estat.

L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, en la redacció que en fa la Llei orgànica1/2007, de 28 de febrer, preveu, en l’article 30.28, la competència exclusiva de la Comunitat Autònoma en matèria d’ordenació de la hisenda autonòmica, i, en l’article 31.1, la competència de desplegament legislatiu i execució del règim jurídic de la Comunitat Autònoma. Així mateix, l’article 79 de l’Estatut disposa que corresponen a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la creació i l’organització d’una administració pròpia, en el marc dels principis generals i de les normes bàsiques de la legislació de l’Estat i del mateix Estatut.

En aquest marc, el Consell de Govern, mitjançant l’Acord de 5 de setembre de 2014 pel qual assumeix nous compromisos i mesures establerts per l’Acord de la Comissió Delegada del Govern per a Afers Econòmics de 31 de juliol de 2014 pel qual es modifiquen determinades condicions financeres de les operacions d’endeutament subscrites amb càrrec al Fons de liquiditat autonòmic, es va adherir a la plataforma electrònica FACe-Punt General d’Entrada de Factures Electròniques de la Secretaria d’Estat d’Administracions Públiques, del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques. Per tal de fer efectiva aquesta adhesió, aquest Decret estableix les condicions que han de regir la facturació electrònica dels...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR