Decret 3 /2015, de 30 de gener, pel qual es regula la facturació electrònica dels proveïdors de béns i serveis en l’àmbit de les seves relacions amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Sección | I. Disposicions generals |
Emisor | CONSELL DE GOVERN |
Rango de Ley | Decret |
La Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, estableix que un element clau per millorar la competitivitat de les empreses consisteix a reduir la morositat de les administracions públiques, ja que això permet reduir les seves necessitats de finançament.
Per assolir aquest objectiu, la Llei inclou diverses mesures adreçades a millorar la protecció dels proveïdors, com ara l’establiment de l’obligació de presentar en un registre administratiu les factures expedides pels serveis prestats o els béns lliurats a una administració pública; l’impuls de l’ús de la factura electrònica en el sector públic, amb caràcter obligatori per a un determinat àmbit subjectiu a partir del 15 de gener de 2015, o la creació obligatòria a cada administració pública de punts generals d’entrada de factures electròniques perquè els proveïdors puguin presentar-les i arribin electrònicament a l’òrgan competent per tramitar-les, amb la possibilitat d’adherir-se al punt general d’entrada de factures electròniques de l’Administració General de l’Estat.
L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, en la redacció que en fa la Llei orgànica1/2007, de 28 de febrer, preveu, en l’article 30.28, la competència exclusiva de la Comunitat Autònoma en matèria d’ordenació de la hisenda autonòmica, i, en l’article 31.1, la competència de desplegament legislatiu i execució del règim jurídic de la Comunitat Autònoma. Així mateix, l’article 79 de l’Estatut disposa que corresponen a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la creació i l’organització d’una administració pròpia, en el marc dels principis generals i de les normes bàsiques de la legislació de l’Estat i del mateix Estatut.
En aquest marc, el Consell de Govern, mitjançant l’Acord de 5 de setembre de 2014 pel qual assumeix nous compromisos i mesures establerts per l’Acord de la Comissió Delegada del Govern per a Afers Econòmics de 31 de juliol de 2014 pel qual es modifiquen determinades condicions financeres de les operacions d’endeutament subscrites amb càrrec al Fons de liquiditat autonòmic, es va adherir a la plataforma electrònica FACe-Punt General d’Entrada de Factures Electròniques de la Secretaria d’Estat d’Administracions Públiques, del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques. Per tal de fer efectiva aquesta adhesió, aquest Decret estableix les condicions que han de regir la facturació electrònica dels...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba