Decret 17/2016, de 8 d’abril, pel qual es crea i regula el Registre d’Informes d’Avaluació d’Edificis de les Illes Balears

SecciónI. Disposicions generals
EmisorCONSELL DE GOVERN
Rango de LeyDecret

Aquest Decret es dicta a l’empara de la competència exclusiva que la Comunitat Autònoma té en matèria d’habitatge, d’acord amb l’article 30.3 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, segons la redacció que en fa la Lleiorgànica1/2007, de 28 de febrer.

El marc legal autonòmic que incideix en aquest Decret és l’article 118.7 de la Llei2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl, que disposa que les persones propietàries d’immobles ubicats en edificacions amb tipologia residencial d’habitatge col·lectiu obligades a la realització de l’informe d’avaluació d’edificis, en endavant l’informe, regulat per aquest article, n’han de presentar una còpia a l’ajuntament perquè aquest el trameti a la conselleria competent en matèria d’habitatge, perquè la informació que contengui s’incorpori al Registre d’Informes d’Avaluació d’Edificis, en endavant el Registre. Això mateix és d’aplicació amb relació a l’informe que acrediti la realització de les obres corresponents que s’hagin derivat de la necessitat d’esmenar les deficiències observades en l’immoble.

A aquest efecte, la disposició addicional desena de la Llei 2/2014 ordena que en el termini d’un any comptador des de l’entrada en vigor de la Llei, el Govern de les Illes Balears, mitjançant un decret, ha de crear el Registre d’Informes d’Avaluació d’Edificis i n’ha de regular l’organització i el funcionament.

Aquest Decret es dicta en desplegament d’aquesta norma legal.

D’altra banda, el marc normatiu estatal que també incideix en aquest Decret és l’article 29.6 del Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de sòl i rehabilitació urbana, que disposa que els propietaris d’immobles obligats a la realització de l’informe que regula aquest article n’han de trametre una còpia a l’organisme que determini la Comunitat Autònoma, amb la finalitat que aquesta informació formi part d’un registre integrat únic. La mateixa regla resulta aplicable amb relació a l’informe que acredita la realització de les obres corresponents, en els casos en què l’informe d’avaluació integri el corresponent a la inspecció tècnica, en els termes que preveu l’últim paràgraf de l’apartat 2, i sempre que d’aquest últim derivi la necessitat de reparar les deficiències observades a l’immoble.

Aquest registre, en l’àmbit autonòmic, és el Registre d’Informes d’Avaluació d’Edificis de les Illes Balears, que crea i regula aquest Decret.

En aquest mateix sentit, el Reial decret 233/2013, de 5 d’abril, pel qual es regula el Pla Estatal de Foment del Lloguer d’Habitatges, la Rehabilitació Edificatòria, i la Regeneració i Renovació urbanes, 2013-2016, dedica el capítol VIII al Programa d’Ajuda a la Implantació de l’Informe que, d’acord amb l’article 33.1, té per objecte l’impuls a la implantació i generalització de l’informe que inclogui l’anàlisi de les condicions d’accessibilitat, eficiència energètica i estat de conservació dels edificis...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR