46/2021 FORU AGINDUA, maiatzaren 4koa, Hezkuntzako kontseilariak emana, zeinaren bidez garatzen baita Haur Hezkuntzako bigarren zikloko, Lehen Hezkuntzako, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko irakaskuntzak egiteko Nafarroako Foru Komunitatean dauden ikastetxe publikoetan eta itunpeko ikastetxe pribatuetan ikasleak onartzeko prozesua.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

108. ALDIZKARIA - 2021eko maiatzaren 10a 1. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEA 1.1. XEDAPEN OROKORRAK 1.1.3. Foru Aginduak 46/2021 FORU AGINDUA, maiatzaren 4koa, Hezkuntzako kontseilariak emana, zeinaren bidez garatzen baita Haur Hezkuntzako bigarren zikloko, Lehen Hezkuntzako, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko irakaskuntzak egiteko Nafarroako Foru Komunitatean dauden ikastetxe publikoetan eta itunpeko ikastetxe pribatuetan ikasleak onartzeko prozesua. ZIOEN AZALPENA

Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoan egindako aldaketen ondorioz, abenduaren 29ko 3/2020 Lege Organikoaren bidez, eta bertan ezarritako printzipioak betetze aldera, beharrezkoa izan da ikasleak Nafarroako Foru Komunitateko ikastetxe publikoetan eta itunpeko ikastetxe pribatuetan onartzeko araudia eguneratzea, bai eta onarpen horri guztiari dagokionez efizientzia eta eraginkortasun handiagoak lortzen jarraitzeko mekanismoak ezartzea ere.

Horretarako, 33/2021 Foru Dekretua eman da, apirilaren 28koa, zeinaren bidez arautzen baita Nafarroako Foru Komunitateko ikastetxe publikoetan eta itunpeko ikastetxe pribatuetan ikasleak onartzea, betiere honako printzipio hauek azpimarratuta: hezkuntzarako eskubidea bermatzea, baldintza berdinetan sartzea, eta gurasoek edo legezko tutoreek ikasleen ikastetxea aukeratzeko duten askatasuna; halaber, arrazoi sozioekonomikoengatik edo bestelako arrazoiengatik ikasleak bereizi ez daitezen hartu beharreko neurriak ere xedatzen dira, betiere hezkuntza laguntzako berariazko premia duten ikasleak modu egoki eta orekatuan banatuz ikastetxeen artean.

Aipatutako dekretuak, azken xedapenetako lehenean, berau garatzeko behar diren xedapen guztiak emateko ahalmena ematen dio hezkuntzaren arloan eskumena duen kontseilariari.

Hori guztia kontuan hartuta, apirilaren 28ko 33/2021 Foru Dekretuan erregelamenduz xedatutakoa garatu behar da, eta, foru agindu honen bidez, Haur Hezkuntzako bigarren zikloko, Lehen Hezkuntzako, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko irakaskuntzak egiteko Nafarroako Foru Komunitatean dauden ikastetxe publikoetan eta itunpeko ikastetxe pribatuetan ikasleak onartzeko prozesua osatzen duten jarduerak arautu behar dira, betiere, ikasle guztiak berdintasun eta kalitate baldintzetan sartuko direla eta familiek ikastetxea aukeratzeko askatasunari izanen dutela bermatuta, eta bi horiek hezkuntza laguntzako berariazko premia duten ikasleen eskolatze egoki eta orekatuarekin uztartuta.

Halaber, hezkuntzarako sarbidea edo ikastetxearen hautaketa askea bermatzeaz gainera, foru agindu honekin zenbait mekanismo ezarri nahi dira, ikasleak onartzeko prozesuaren kudeaketaren kalitatea hobetzen laguntzeko. Horretarako, zenbait printzipio arauemaile ezarriko dira, honako hauei buruzkoak: diskriminaziorik eza, berdintasuna arauen aplikazioan, hezkuntza kalitatea, aukera berdintasuna eta gizarte kohesioa. Era berean, aurrera egiten jarraitu nahi da hezkuntza laguntzako berariazko premia duten ikasleak diru publikoz finantzatutako ikastetxeetan modu orekatuan banatzeari dagokionez, maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoan ezarritakoarekin bat, eta horretarako zenbait neurri ezarri dira, hala nola ikasle horiendako ikaspostuak nahitaez erreserbatzea ikastetxe guztietan. Bestalde, aurrera egiten jarraitu nahi da, halaber, hezkuntza programazioko jarduketetan eskola segregazioa saihesteari eta arrazoi sozioekonomikoengatik edo bestelako arrazoiengatik egoera ahulean dauden ikasleen eskolatzeari dagokienez ere.

Foru agindu honen testuak berrogeita sei artikulu ditu, lau kapitulutan, hamar xedapen gehigarritan, xedapen indargabetzaile batean eta azken xedapen batean banatuak.

  1. kapituluaren izenburua “Xedapen orokorrak” da, eta foru agindu honen xedea eta aplikazio eremua zehazten dira bertan, baita honako hauekin loturiko alderdiak ere: iraunkortasuna bermatzea, jarduketak planifikatzea; ikaspostu hutsak zehaztea; ikaspostuak erreserbatzea. Azkenik, ikastetxeei eta Hezkuntza Departamentuari buruzko informazioa ere biltzen du.

  2. kapituluak –zeina lau ataletan baitago egituratuta– ikasleak onartzeko prozesu arruntaren jarduerak zehazten eta antolatzen ditu. Prozesu horretarako epeak eta egunak –bai eta dagozkion jarraibideak ere–, eskolatze gaietan eskumena duen zuzendaritza nagusiaren ebazpen bidez zehaztuko dira (ebazpen hori urtero argitaratuko da).

  3. kapituluko lehen atalean, ikasleak onartzeko prozesu arruntaren inguruko informazioa arautzen da, alderdi orokorrak xehatzen dira, eta ikasleak onartzeko eskabideak aurkezteko prozedura azaltzen da. Ahal dela, Hezkuntza Departamentuak horretarako gaitzen duen webgunearen bidez egin beharko da, telematika bidez, eta horrela prozesua administrazio elektronikoaren eskaera berriei egokituko zaie, bai eta Irisgarritasunari buruzko ekainaren 14ko 12/2018 Foru Legeari edo irisgarritasunaren arloan indarrean den legediari ere. Halaber, honako hauek ere zehazten dira: eskabideak baztertzeko kasuak, ikasleak onartzeko lehentasunezko irizpideak eta irizpide osagarriak, eta puntuazioari eta berdinketarik gertatuz gero jokatzeko modua. Lehen atal hori amaitzeko, onartu diren ikasleen eta onartu ez diren ikasleen behin-behineko zerrendak eta behin-behineko itxarote zerrendak arautzen dira, erreklamazioei eta uko egiteei buruzko alderdiak eta aukera gehigarrietarako prozedura jasotzeaz gain; aukera gehigarrietarako prozedurari gagozkiola, ikasleak Haur Hezkuntzako bigarren zikloko lehen mailan onartzeari eta onartu diren ikasleen eta onartu ez diren ikasleen behin betiko zerrendei eta behin betiko itxarote zerrendei lotuta dago soil-soilik, eta, hala badagokio, ordutik aurrera onartuko dira ikasleak.

    Bigarren atalean, bestalde, Batxilergoko irakaskuntzetarako ikasleak onartzeko lehentasunezko irizpideen eta ikasketa-espedientearen egiaztapena eta balorazioa ezartzen dira, bai eta irizpide osagarriaren egiaztapena eta balorazioa ere. Ikasleak onartzeko lehentasunezko irizpideak bat datoz Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoaren 84. artikuluan aurreikusitakoarekin. Lehentasunezko irizpide guztien artean, garrantzi berezia eman zaio ikastetxean anai-arrebak matrikulatuta egoteari, edozein izanik ere haien kopurua, bai eta bizilekuaren edo guraso edo legezko tutoreen lantokiaren hurbiltasun irizpideari ere, Nafarroako Foru Komunitateko Ikastetxe Publikoen Sarea berrantolatzen duen uztailaren 3ko 80/2019 Foru Dekretuan definitutako eremuen eta eragin eremuen eta inguru mugakideen eta, orobat, familia-unitatearen per capita errentaren lehentasunezko irizpidearen arabera. Bigarren atal horrek hurbiltasun linealaren irizpide osagarria ere jasotzen du. Irizpide hori aplikatzen ahalko da, hain zuzen ere, ikasleen lehentasun-ordena ezartzeko nahikoak ez badira lehentasunezko irizpideak –eta, kasuan kasu, ezta ikasketa-espedientea ere–.

    Hirugarren atalak hezkuntza laguntzako berariazko premia duten ikasleentzat gordetako ikaspostuen esleipena zehazten du, eta, horretarako, halako ikasleen definizioa eta ikasle horien onarpenean izan beharreko oreka jasotzen ditu, baldintza hori betetzen duten ikasleen eskolatze indizearen bidez, bai eta ikasle horiendako ikaspostuak erreserbatzeari, eskabideak izapidetzeari eta hezkuntza laguntzako berariazko premia duten ikasleen egiaztapenari buruzko alderdiak ere. Halaber, hala badagokio, orokorrean aurreikusitakoak baino hezkuntza ratio txikiagoak aurreikusteko eta hezkuntza sistemaren kalitatea eta ekitatea faboratzen duten neurriak hartzeko aukera ere jasotzen du. Hirugarren atal honetan araututako eta ikasle horien eskolatze egokia eta orekatua lortzera bideratutako neurri guztiak ezarri aurretik, Hezkuntza Departamentuak arestian aipaturiko indizea –urtero eratzen duena– emanen du (hezkuntza laguntzako berariazko premia duten ikasleen eskolatzeari dagokionez ikastetxeen egoerari buruzko indizea, hain zuzen).

    Azkenik, II. kapituluko laugarren atalak ikasleak onartzeko prozesu arruntaren azken jarduketak arautzen ditu, hala nola matrikulazioa, aukera hobetzeko eta ikaspostuak esleitzeko prozedura, behin betiko itxarote zerrenden indarraldia eta, azkenik, ikastetxe batean matrikulatutako ikasleak sartzea.

  4. kapituluak –epe arruntetik kanpoko onarpen prozesuari buruzkoak– ikasleak onartzeko prozesu arruntetik kanpo jasotako eskabideekin lotutako prozedura alderdiak lantzen ditu, ikasturtea hasi aurretik edo ikasturtea hasi ondoren, hezkuntza laguntzako berariazko premia duten ikasleen eskolatze indizea kontuan hartuta, halako ikasleen presentzia orekatua izan dadin euren jarduera eremuko funts publikoekin sostengatutako ikastetxe guztietan. Bestalde, Hezkuntza Departamentuak ikasgela bakoitzean gehienez egoten ahal diren ikasleen kopurua ehuneko hamarreraino handitzea baimenduko duela jasotzen da III. kapituluaren bukaeran, ikasturtea hasi ondorengo eskabide posible guztiei –kapitulu honetan jasotakoei– erantzuteko.

  5. kapituluan onarpen prozesuko berme organoak arautzen dira. Halakotzat jotzen dira Nafarroako Eskolatze Batzorde Nagusia eta tokiko eskolatze batzordeak. Organo horiek guztiek izanen dute, hain zuzen, beren osaeran, gizonen eta emakumeen arteko ordezkaritza orekatuaren printzipioa sustatzeko ardura. Apirilaren 28ko 33/2021 Foru Dekretuaren eta foru agindu honen printzipio arauemaileetako batekin bat etorriz, tokiko eskolatze batzorde horiek zaindu eginen dute, batik bat, hezkuntza laguntzako berariazko premia duten ikasleek presentzia orekatua izatea beren lurralde esparruan funts publikoekin finantzatutako ikastetxeetan. Iruñeko eta Iruñerriko barrutiari dagokionez, tokiko eskolatze batzordeei esleitutako eginkizunak bere gain hartuko ditu Hezkuntza Departamentuaren barnean eskolatze gaietan eskumena duen unitateak.

    Foru agindu honek hamar xedapen gehigarri ditu, honako gai hauei buruzkoak: datu pertsonalak babestu eta konfidentzialtasunez tratatu beharra; ikasle adingabeen guraso-ahala esleituta dutenen arteko desadostasunak; urte berean jaiotako anai-arreben eskabideak; ikasturtean...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR