42/2020 FORU DEKRETUA, ekainaren 3koa, araubide bereziko kirol-ikasketen barrenean espeleologiako kirol-teknikari tituluaren egitura eta curriculuma ezartzen dituena Nafarroako Foru Komunitatean.
Sección | I. Nafarroako Foru Komunitatea |
170. ALDIZKARIA - 2020ko abuztuaren 3a 1. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEA 1.1. XEDAPEN OROKORRAK 1.1.2. Foru Dekretuak 42/2020 FORU DEKRETUA, ekainaren 3koa, araubide bereziko kirol-ikasketen barrenean espeleologiako kirol-teknikari tituluaren egitura eta curriculuma ezartzen dituena Nafarroako Foru Komunitatean. ZIOEN AZALPENA
1
Kirolari buruzko urriaren 15eko 10/1990 Legeak kirolaren antolamendua ezartzen du, eta 55.1 artikuluan zehazten du ezen, Gobernuak, Hezkuntza Ministerioak proposaturik, kirol-teknikarien ikasketak arautuko dituela, hezkuntza-maila bakoitzak ezarritako betebeharren arabera. Bestetik, Nafarroako Kirolari buruzko uztailaren 5eko 15/2001 Foru Legeak, II. tituluko I. kapituluan (Foru Komunitateko Administrazioaren eskumenak arautzen dira bertan), zehazki, 5. artikuluko h) atalean, ezartzen du Nafarroako Gobernuaren eskumena dela kirol-teknikarien prestakuntza garatzea eta arautzea.
Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoak kirol-ikasketen antolaketa eta haren egituraren eta antolamenduaren printzipio orokorrak arautzen ditu hezkuntza-sistemaren barrenean. Etapa, maila eta ikasketa mota guztiak eredu koherente batean artikulatzen ditu, zeinean kirol-ikasketetako zikloek zeregin garrantzitsua betetzen baitute ikasleek kirol-jarduera edo -modalitate batean lan egiteko behar duten prestakuntzari begira. Eredu horrek, gainera, ikasleei laguntzen die lan- eta kirol-munduaren bilakaerari eta herritarren aktibotasunari egokitzen.
Kualifikazioei eta Lanbide Heziketari buruzko ekainaren 19ko 5/2002 Lege Organikoak Kualifikazioen eta Lanbide Heziketaren Sistema Nazionala ezartzen du, produkzio-sektorearen eskakizunei erantzutera bideratutako prestakuntza-ekintzen esparruan. Kirol-ikasketen modalitate batzuek lanbide-heziketaren kontzeptu orokorrarekin lotzen dituzten ezaugarriak dituzte, baina horrek ez dakar uko egin behar izatea kirol-sistemara bideratutako berariazko eskaintza bat izateari, hau da, Gorputz eta Kirol Jardueren lanbide-arloak hezkuntza-sistemaren lanbide-heziketaren barnean sektoreko gainerakoarentzat egiten duen eskaintzatik bereizitako eskaintza bat izateari.
Foru-dekretu honen bitartez, espeleologiako kirol-teknikari titulua eskuratzea ahalbidetzen duen erdi-mailako heziketa-zikloaren egitura eta curriculuma ezartzen dira. Araubide bereziko kirol-ikasketen antolamendu orokorra ezartzen duen urriaren 24ko 1363/2007 Errege Dekretuaren 8. artikulua aplikatuta, eta Nafarroako Foru Eraentza Berrezarri eta Hobetzeari buruzko abuztuaren 10eko 13/1982 Lege Organikoaren 47. artikuluan Nafarroako Foru Komunitateari arlo honetan ematen zaizkion eskumenak erabiliz, curriculum honek urtarrilaren 29ko 64/2010 Errege Dekretua garatzen du, espeleologiako kirol-teknikari titulua ezartzen eta horren gutxieneko ikasketak eta ikasketa horietara sartzeko baldintzak finkatzen dituena, hain zuzen.
Bestalde, abenduaren 28ko 248/2011 Foru Dekretuak (haren bidez araubide bereziko kirol-ikasketen antolamendua eta garapena arautzen dira Nafarroako Foru Komunitatean) eredu bat zehazten zuen araubide bereziko kirol-ikasketen curriculuma garatzeko, egokitzeko modukoa kirol-modalitate eta -espezialitate bakoitzaren ezaugarri eta helburuetara, baita ikasleen ezaugarri eta beharretara ere.
Horregatik, espeleologiako kirol-teknikari tituluaren curriculuma Nafarroako Foru Komunitatera egokitzean eta garatzean, kontuan hartu dira abenduaren 28ko 248/2011 Foru Dekretu horrek onesten dituen diseinuari buruzko jarraibideak.
2
Erregulazio honetan titulu horren curriculuma eratzen duten elementuak jorratzen dira: antolaketa, lanbide-erreferentea, curriculuma, ikasketen iraupena, sarbideak eta ikasketak ezartzeko baldintzak.
Ikasketa horiek antolatzeari dagokionez, urriaren 24ko 1363/2007 Errege Dekretuaren 5.1 artikuluko a) atalean ezartzen denez, erdi-mailako kirol-ikasketak bi ziklotan banatuko dira: erdi-mailako hasierako zikloa eta erdi-mailako bukaerako zikloa. Hori dela eta, Foru Dekretu horrek ikasketa horien antolaketa eta iraupena ezartzen ditu 3. artikuluan.
3
Titulu horren lanbide-erreferentea arau honen 4. artikuluan aurkezten eta 1. eranskinean garatzen da, eta oinarrizko bi alderdi ditu: tituludunaren lanbide-profila eta haren lan jarduerari lotutako ingurune profesionala, pertsonala, lanekoa eta kirolekoa. Lanbide-profilaren barrenean, haren gaitasun orokorra zein den definitzen da, eta erreferentzia gisa hartu diren lanbide-kualifikazioak azaltzen dira. Lanbide-kualifikazio horiek, alegia, AFD503–2 espeleologiako gidaritza eta AFD504–2 espeleologiako kirol-hastapenak, otsailaren 4ko 146/2011 Errege Dekretuan arautuak, hainbat gaitasunek definitzen duten lanbide-jarduketarako gune dira. Gune horiek, euskarri gisa...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba