37/2019 FORU DEKRETUA, apirilaren 3koa, Nafarroako Foru Komunitatearen eremuan Lanbide Heziketako eta Arte Plastikoetako eta Diseinuko teknikari eta goi mailako teknikari titulu batzuen egitura eta curriculuma ezartzen dituzten foru dekretuak aldatzen dituena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

Hezkuntza sistemaren lanbide heziketaren antolamendu orokorra ezartzen duen uztailaren 29ko 1147/2011 Errege Dekretuak adierazten du hezkuntza administrazioek kontuan hartuko dituztela, lanbide heziketako irakaskuntzen curriculumak ezartzean, beren eskumeneko lurraldearen errealitate sozio-ekonomikoa eta garapen ekonomiko eta sozialaren arloko ustekizunak, irakaskuntzek bat egin dezaten aldiro beren inguruneko gizarte eta ekoizpen sektoreen kualifikazio premiekin.

Curriculum diseinuak behar den prestasunaz egokitu beharko dira gure erkidegoko ekoizpen sistemaren eta zerbitzuak emateko sistemaren berezko berezitasunetara; horretarako sartu beharko dira eskariarekin bat egiten duen eta Nafarroari egokituta dagoen lanbide kualifikaziora bideratzen duten elementuak. Ildo horretan, lan merkatuen bilakaerak agerian utzi du ikasleek gaitasunak indartu behar dituztela laneko arriskuen prebentzioarekin lotutako alderdietan. Lanbide heziketako ikasleak praktiketan hartzen dituzten enpresek gero eta gehiago eskatzen dute ikasleek behar den egiaztagiria izatea laneko arriskuen prebentzioa; halaxe dio Prebentzio Zerbitzuen Erregelamendua onesten duen urtarrilaren 17ko 39/1997 Errege Dekretuak. Horren guztiaren ondorioa da Lanbide Heziketako titulu guztietan zeharkakotasunez irakasten den Lanerako Prestakuntza eta Orientabidearen lanbide modulua birdiseinatu beharra eta heziketa zikloetako lehen ikasmailako prestakuntzan modu sistematikoan ezarri beharra, salbuespen direlarik arte plastikoetako eta diseinuko lanbide ikasketetako zikloak. Ezarpen hori indartzen du, besteak beste, modalitate dualeko prestakuntza handitzeko joerak, izan ere, ikasleak enpresetan lehenago sartzea dakarrelako modalitate horrek, eta, horregatik komenigarria da laneko arriskuen prebentzioaren arloko prestakuntza ere enpresetan sartu aurretik jasotzea.

Curriculumetan proposatzen diren aldaketek eragin zuzena izanen dute “Lanerako prestakuntza eta orientabideak” zeharkako moduluan, eta zeharkako eragina, berriz, heziketa ziklo ezberdinak osatzen dituzten moduluen sekuentzian eta ordu banaketan. Heziketa ziklo horiek Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoan aurreikusitakoaren arabera egokitu ziren.

Arte ikasketei dagokienez, sartuko diren aldaketak bideratuta daude ikasketa hauetako mugikortasuna handitzera. Halaber, ikasketa horietako enplegagarritasuna sustatzera bideraturiko elementuak dituzte.

Horrenbestez, Hezkuntzako kontseilariak proposaturik, eta Nafarroako Gobernuak bi mila eta hemeretziko apirilaren 3an egindako bilkuran harturiko erabakiarekin bat,

DEKRETATZEN DUT:

  1. artikulua. Xedea.

    Foru dekretu honen xedea da foru dekretu hauen 2B eranskina aldatzea:

    –92/2008 Foru Dekretua, abuztuaren 25ekoa, Sukaldaritzako eta...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR