33/2021 FORU DEKRETUA, apirilaren 28koa, Nafarroako Foru Komunitateko ikastetxe publikoetan eta pribatu itunduetan ikasleak onartzeko arauak ezartzen dituena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

99. ALDIZKARIA - 2021eko apirilaren 30a 1. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEA 1.1. XEDAPEN OROKORRAK 1.1.2. Foru Dekretuak 33/2021 FORU DEKRETUA, apirilaren 28koa, Nafarroako Foru Komunitateko ikastetxe publikoetan eta pribatu itunduetan ikasleak onartzeko arauak ezartzen dituena. ZIOEN AZALPENA

Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoan ezarritako printzipioen arabera eman zen 31/2007 Foru Dekretua, apirilaren 2koa, unibertsitatez kanpoko ikasketak ematen dituzten Nafarroako Foru Komunitateko ikastetxe publikoetan eta pribatu itunduetan ikasleak onartzeko arauak ezartzen dituena.

Apirilaren 2ko 31/2007 Foru Dekretuaren 2. artikuluan ezartzen zenez, dekretuan xedatutakoa aplikatzeko, Eskolatze Batzorde Nagusia eratuko zen, eta aukera ematen zen, halaber, tokiko eskolatze batzordeak eratzeko, Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoaren 86. artikuluan aurreikusitako terminoetan. Xede horretarako eman zen 40/2011 Foru Dekretua, maiatzaren 9koa, Nafarroako Eskolatze Batzorde Nagusia eta tokiko eskolatze batzordeak sortu eta arautzen dituena.

Aipatutako bi foru dekretu horiei esker zorrotz bete dira Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoan ezarritako eskubide arauemaileak. Nolanahi ere, abenduaren 29ko 3/2020 Lege Organikoak 2/2006 Lege Organikoan sartu dituen aldaketen ondoriozko testu berriak beharrezkotzat jotzen du Nafarroako Foru Komunitateko ikastetxe publiko eta pribatu itunduetan ikasleak onartzeko araudia eguneratzea eta onarpen horri dagokion orotan efizientziarik eta eraginkortasunik handienera buruz joateko bideak ezartzea.

Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoaren testu bateratu berriak, II. tituluko III. kapituluan, ikastetxe publiko eta ikastetxe pribatu itunduetako eskolatzea arautzen du. Lege horren 84.1 artikuluan ezartzen denez, hezkuntza administrazioek ikasleak ikastetxe publiko eta ikastetxe pribatu itunduetan onartzeko arauak ezarriko dituzte, halako moldez non hezkuntzarako eskubidea, hezkuntzan berdintasun egoeran sartzea, eta guraso edo tutoreen ikastetxea aukeratzeko askatasuna bermatuko diren. Erregulazio horretan beharrezko neurriak hartuko dira ikasleak arrazoi sozioekonomikoengatik edo bestelakoengatik ez bereizteko eta, beti, hezkuntza-laguntzako berariazko premia duten ikasleak ikastetxeetan modu egoki eta orekatuan banatzeko.

Horrenbestez, bidezkoa da Nafarroako Gobernuak arautzea, bere araudiaz baliatuta, unibertsitatez kanpoko ikasketak ematen dituzten ikastetxe publikoetan eta pribatu itunduetan ikasleak onartzeko prozedura, kontuan harturik Foru Eraentza Berrezarri eta Hobetzeari buruzko abuztuaren 10eko 13/1982 Lege Organikoan eta abuztuaren 31ko 1070/1990 Errege Dekretuan (horren bidez onetsi zen unibertsitatez kanpoko irakaskuntzaren arloko Estatuaren funtzioen eta zerbitzuen eskualdatzea) ezarritakoa.

Testuinguru horretan, Hezkuntza Departamentuaren erantzukizuna da bermatzea ikasle guztiek hezkuntzarako sarbidea dutela berdintasun eta kalitateko baldintzetan, bai eta familiek ikastetxea aukeratzeko askatasuna zaintzea ere. Bi eskubide horiek uztartu egin behar dira hezkuntza-laguntzako berariazko premia duten ikasleak modu egoki eta orekatuan eskolatzearekin.

Horretarako, hezkuntzarako sarbidea edo ikastetxearen hautaketa askea bermatzeaz gainera, foru dekretu honekin zenbait mekanismo ezarri nahi dira, ikasleak onartzeko prozesuaren kudeaketaren kalitatea hobetzen laguntzeko. Horretarako, zenbait printzipio arauemaile ezarriko dira, honako hauei buruzkoak: diskriminaziorik eza, berdintasuna arauen aplikazioan, hezkuntza kalitatea, aukera berdintasuna eta gizarte kohesioa. Era berean, aurrera egiten jarraitu nahi da hezkuntza-laguntzako berariazko premia duten ikasleak diru publikoz finantzatutako ikastetxeetan modu orekatuan banatzeari dagokionez, maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoan ezarritakoarekin bat, eta horretarako zenbait neurri ezarri dira, hala nola ikasle horientzako ikaspostuak nahitaez erreserbatzea ikastetxe guztietan. Bestalde, aurrera egiten jarraitu nahi da, halaber, hezkuntza plangintzako jarduketetan eskola segregazioa saihesteari eta arrazoi sozioekonomikoengatik edo bestelako arrazoiengatik egoera ahulean dauden ikasleen eskolatzeari dagokienez ere.

Honako hau da foru dekretu honen testuaren osaera: bost kapitulu, sei xedapen gehigarri, bi xedapen iragankor, xedapen indargabetzaile bat eta bi azken xedapen.

  1. kapituluaren izenburua “Xedapen orokorrak” da. Bertan zehazten dira xedea eta aplikazio eremua, ikasleak onartzeko prozesuaren helburua eta printzipio orokorrak, bai eta hezkuntza programazioari buruzko zenbait alderdi ere.

  2. kapituluan ikasleak onartzeko prozesuan jarraitu behar diren arauak ezartzen dira, bi ataletan banaturik.

    Lehen atalean prozesuaren alderdi orokorrak arautzen dira, eta ikasleak onartzeko eskabideak aurkezteko prozedura azaltzen da. Ahal dela, Hezkuntza Departamentuak horretarako gaitzen duen webgunearen bidez egin beharko da, telematika bidez, eta horrela prozesua administrazio elektronikoaren eskaera berriei egokituko zaie. Era berean, ikastetxeen atxikipenaren baldintzak eta ikasleak onartzeko prozesuaren berariazko baldintzak xedatzen dira, bai eta ikastetxeek prozesuan parte hartzeko modua ere, ikaslea onartzearekin, emaitzaren argitalpenarekin eta ikaspostua galtzearekin batera.

    Bigarren atalean, bestalde, ikasleak eskolatzeko irizpideak arautzen dira: baremazioari buruzko alderdiak eta puntuazio berdinketak hausteko irizpideak, halakorik dagoenean. Horrez gain, espediente akademikoa balioesteko prozedura ere zehazten da, ikasleak Batxilergoko ikasketetan onartu behar diren kasuetarako. Era berean, bigarren atal honetan, berritasun esanguratsua sartu da. Eskatutako ikastetxe bakoitzerako eskatzaile bakoitza lehiatuko da foru dekretu honetako baremoa aplikatu ondoren lortutako puntuen baturatik ateratako puntuazioarekin eta puntuazio horrek zehaztuko du onarpen-zerrendan izanen duen hurrenkera. Hartara, ikaspostua esleituko zaio lehentasun-hurrenkerarik handienarekin ezarri den ikastetxean, hain zuzen ere eskaeran ikastetxeak ezarri diren hurrenkera oinarri harturik onartua izan daitekeenen artean.

    Ikasleak onartzeko lehentasunezko irizpideak bat datoz Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoaren 84. artikuluan aurreikusitakoaren. Lehentasunezko irizpide guztien artean, garrantzi berezia eman zaio ikastetxean anai-arrebak matrikulatuta egoteari, edozein izanik ere haien kopurua, bai eta bizilekuaren edo guraso edo legezko tutoreen lantokiaren hurbiltasun irizpideari ere, Nafarroako Foru Komunitateko Ikastetxe Publikoen Sarea berrantolatzen duen uztailaren 3ko 80/2019 Foru Dekretuan definitutako eremuen eta eragin eremuen eta inguru mugakideen eta, orobat, familia-unitatearen per capita errentaren lehentasunezko irizpidearen arabera. Halaber, bigarren atal horrek jasotzen du Hezkuntza Departamentuak ikasleak onartzeko prozesuan irizpide osagarriak aplikatzeko aukera, behin ikasleak onartzeko lehentasunezko irizpideak aplikatu ondoren konpondu ezin izan diren berdinketa egoerak konpontzeko.

  3. kapituluak bi atal ditu, onarpen prozesuko berme organoei dagozkienak, zeinek, haien osaeran, sustatu beharko baitute gizonen eta emakumeen ordezkaritza orekatuaren printzipioa.

    Lehen atalean Nafarroako Eskolatze Batzorde Nagusia definitzen da, haren atxikipena eta eskumen esparrua, eginkizunak, funtzionamendua eta osaera zehazten dira, eta ikasleen eskolatzeari buruzko zenbait alderdi azaltzen dira.

    Bigarren atalean, bestalde, tokiko eskolatze batzordeak definitzen dira. Horien eginkizunak eta osaera ezartzen dira, bai eta funtzionatzeko moduari eta batzorde horiek sortu eta desegiteko moduari buruzko zenbait gai ere. Foru dekretu honen printzipio arauemaileetako batekin bat etorriz, tokiko eskolatze batzorde horiek zainduko dute, batik bat, hezkuntza-laguntzako berariazko premia duten ikasleek presentzia orekatua izatea beren lurralde esparruan funts publikoekin finantzatutako ikastetxeetan. Tokiko eskolatze batzorde horien burua eremuko hezkuntza ikuskatzaile bat izanen da eta, horien eraginkortasuna eta efizientzia hobetze aldera, kide gutxiago izanen dituzte. Edonola ere, errespetatu eginen da ordezkagarritasunaren printzipioa, Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoaren 86. artikuluan ezarritakoa. Iruñeari eta Iruñerriari dagokienez, sisteman berandu sartzeko eskabide ugari jasotzen direnez eta erantzunak ahalik eta bizkor eta azkarrena izan behar duenez, tokiko eskolatze batzordeei emandako eginkizunak bere gain hartuko ditu eskolatzearen arloko Hezkuntza Departamentuko unitate eskudunak.

  4. kapituluan esaten da hezkuntza-laguntzako berariazko premia duten ikasleen eskolatzea nolakoa izanen den. Zenbait neurri ezartzen dira ikasle horien eskolatzea egokia eta orekatua izan dadin. Hartara, aurreinskripzioak eta matrikulek irauten duten bitartean, erreserban gordeko dira ikastetxe publikoetako ikaspostuetako batzuk eta ikastetxe pribatu itunduei baimendutako ikaspostuetako batzuk, hots, ebaluazio arruntetik eta berezitik ondorioztatutakoak. Halaber, Hezkuntza Departamentuak baimena emanen du, foru dekretu hau garatuko duen araudian horretarako ezarriko denaren arabera, ikasgela bakoitzean gehienez sartzen ahal diren ikasleen kopurua ehuneko hamar arte handitzeko, IV. kapituluan ikasleei dagokienez jasotzen diren egoeretako bat ematen bada. Era berean, kasua bada, Hezkuntza Departamentuak ratio orokorren azpikoak aurreikusten ahalko ditu, eta hezkuntza sistemaren kalitatea eta ekitatea faboratzen duten beste neurri batzuk hartzen ahalko ditu. Aipatutako neurri horiek guztiak ezarri aurretik, Hezkuntza Departamentuak txosten bat eginen du aldian behin, eta bertan ikastetxeen egoera zein den azalduko da, hezkuntza-laguntzako berariazko premia duten ikasleen eskolatzeari dagokionez.

  5. kapituluan, ikasleak onartzeko prozesuan ikastetxeek hartutako erabakien eta, dagokionean, tokiko eskolatze batzordeek eta Nafarroako Eskolatze...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR