33/2015 FORU AGINDUA, apirilaren 8koa, Sustapeneko kontseilariak emana. Honen bidez bukatutzat ematen da honako proiektu hau jendaurrean egoteko epea, eta behin betiko onesten da: “Iruñeko Ingurabidea bikoiztea. Tartea: Olloki-Ezkabako tunelen iparraldeko irteera”.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

Herri Lan, Garraio eta Komunikazioetako kontseilariak abuztuaren 20an emandako 86/2009 Foru Aginduaren bidez, “Iruñeko Ingurabidea bikoiztea. Tartea: Olloki-Ezkabako tunelen iparraldeko irteera” izeneko eraikuntza-proiektua behin-behinekoz onetsi, eta jendaurrean paratu zen. Foru agindu hori 2009ko 110. Nafarroako Aldizkari Ofizialean argitaratu zen, irailaren 7an.

Nafarroako Errepideen III. Plan Zuzentzaileak (2010-2018), Nafarroako Parlamentuko Herri Lanen Batzordearen 2010eko urriaren 26ko bilkuran hartutako Erabakiaren bidez onetsiak, “Bikoizketa: Olloki-Ezkabako tunelak” jasotzen du 199. jarduketa gisa.

Jendaurreko aldian zenbait alegazio jaso ziren, gehienak ingurumen arlokoak.

Alegazioak aztertu eta kontuan harturik, aldatu egin da proiektua.

Sustapeneko kontseilariaren abuztuaren 8ko 30/2012 Foru Aginduaren bidez indarrik gabe utzi zen abuztuaren 20ko 86/2009 Foru Aginduaren bidez hasitako jendaurreko aldiaren tramitea, eta behin-behinekoz onetsi zen “Iruñeko Ingurabidea bikoiztea. Tartea: Olloki-Ezkabako tunelen iparraldeko irteera” izeneko trazadura proiektua, eta jendaurrean jarri zen, berriz ere, ukitutako ondasun eta eskubideen eta ingurumenaren gaineko eraginaren ondorioetarako. Foru agindu hori 2012ko 167. Nafarroako Aldizkari Ofizialean argitaratu zen, abuztuaren 24an.

Landa Garapeneko, Ingurumeneko eta Toki Administrazioko Departamentuko Ingurumenaren eta Uraren zuzendari nagusiaren urtarrilaren 15eko 13E/2015 Ebazpenaren bidez Ingurumen eraginaren adierazpena egin zen proiektu honetarako: “Iruñeko Ingurabidea bikoiztea. Tartea: Olloki-Ezkabako tunelen iparraldeko irteera”.

Jendaurreko aldi berrian 5 alegazio idazki aurkeztu dira. Hona hemen laburturik eta emandako erantzunak.

  1. alegazioa.–Pedro María Lezáun Esparza jaunak aurkeztua (Ezkabarteko Udaleko alkatea).

    Lehenbizikoa: 1.1.–Trazadura aldatu da Arreko etxebizitzen aldean; galtzada mendi aldera zabalduko da, ez etxebizitzen aldera. Errepideei buruzko martxoaren 23ko 5/2007 Foru Legea betetzea, eraikinekiko distantziei dagokienez.

    1.1.1.–Honako hau alegatzen du: Iruñeko ingurabidearen bikoizketa egiteko proiektuaren aldaketa gisa aurkeztu da trazadura proiektua. Jatorrizko proiektu hori behin-behinekoz onetsi zen abuztuaren 20ko 86/2006 Foru Aginduaren bidez, eta jendaurrean jarri zen, eta Ezkabarteko Udalak 11 alegazio aurkeztu zituen, oraindik erantzunik jaso ez dutenak.

    Erantzuna:

    Sustapeneko kontseilariaren abuztuaren 8ko 30/2012 Foru Aginduaren bidez indarrik gabe utzi zen abuztuaren 20ko 86/2009 Foru Aginduaren bidez hasitako jendaurreko aldiaren tramitea, behin-behinekoz onetsi zen “Iruñeko Ingurabidea bikoiztea. Tartea: Olloki-Ezkabako tunelen iparraldeko irteera” izeneko trazadura proiektua, eta jendaurrean jarri zen, berriz ere, ukitutako ondasun eta eskubideen eta ingurumenaren gaineko eraginaren ondorioetarako. Horrenbestez, ez da beharrezkoa lehendik jasotako alegazioei erantzutea, eta orain egindakoei erantzunen zaie.

    1.1.2.–Adierazten du trazadura proiektu berbera aurkeztu dela, baina erantsi zaizkiola zaratari buruzko azterlan bat eta beste bat ingurumeneko eraginari buruzkoa, neurri zuzentzaileekin, bai zaratarako bai ingurumenerako, indarreko araudia teorikoki eta zorrozki betetzeko. Hala ere, alegatzen du zenbait alegazio jaso zirela eta horiek azterturik eta kontuan harturik proiektua aldatu dela eta jendaurreko beste aldi bat ezarri.

    Erantzuna:

    2009ko jendaurreko aldian zenbait alegazio jaso ziren, gehienak ingurumen arlokoak. Horregatik, alegazioak azterturik eta kontuan harturik, proiektua aldatu egin da, ingurumenaren aldetik eskatutakoa betetzeko, eta, ahal den neurrian, trazadura ukitu gabe. Nolanahi ere, ingurumenekoak ez diren aldaketa txikiak ere izan dira.

    1.1.3.–Alegatzen du ezen oraingo trazadura lehenbiziko bikoizketakoa bezalakoa dela, hots, 2005eko proiektukoa bezalakoa, baina kontuan hartzekoa da orduan saihesbide bat egitea aurreikusten zela iparralderago; halaxe jasotzen zen Eskualdeko Hirigintza Arauetan eta Errepideen Departamentuan, eta, bestalde, kamioien trafikoa handitu egin da errepide horretan, proiektua idatzi zenean aurreikusi ez bezala.

    Erantzuna:

    Lehen esan bezala, trazadura ez da aldatu, eta proiektuaren xedea beti izan da ingurabidea bikoiztea, eta ez haren saihesbide berri bat egitea. Bestalde, Nafarroako Errepideen Plan Zuzentzaile bakar batek ere ez du jaso, jarduketen artean, oraingo saihesbidea baino iparralderago dagoen saihesbide bat egitea. Azkenik, eta departamentu honen datuetan ageri den bezala, PA-30 errepideko trafikoa gutxitu egin da urte hauetan, egoera ekonomikoaren ondorioz. 2006. urtean PA-30 errepidean (Uharte-Arre tartea) erregistratutako gehieneko trafikoaren batez besteko intentsitaterako egin zen zaratari buruzko azterlana, eta hau izan zen: 15.166 ibilgailu eguneko. 2014. urtean, 13.180 ibilgailu izan ziren eguneko.

    1.1.4.–Alegatzen du bi inguruabar horiek berekin dakartela proiektatutako errepidea ingurabide bakar bihurtzea urte luzez, eta horregatik beharrezkoa dela bestelako irizpideekin eraikitzea, handinahiago, Errepideei buruzko martxoaren 23ko 5/2007 Foru Legea betez, eraikinetarako distantziei dagokienez, eta baliagarria izanen dena Arreko herritarren bizi-kalitaterako beharrak betetzeko.

    Erantzuna:

    Proiektatutako errepideak aski ahalmen du egungo trafikoa hartzeko, baita urte askoan handituko dena ere. Hori kontuan hartu da proiektua idaztean. Errepideei buruzko martxoaren 23ko 5/2007 Foru Legea betetzeari dagokionez, esan daiteke lege hori errepideen defentsarako dela, eta, haren 36.3 artikuluak ezartzen duenarekin bat, errepideetan eskuduna den departamentuak aukera du, salbuespenez eta arrazoiturik, artikulu horretan adierazitako distantziak txikitzeko, betiere bermaturik baldin badaude errepidearen bazterren antolamendua, sarbideen kontrol egokia eta bideko segurtasuna, baldin errepide baten ezaugarriek ezinezko bihurtzen badute aipatutako distantziak errespetatzea, edo arrazoi tekniko edo sozioekonomikoek hala aholkatzen badute. Nolanahi ere, proiektuak behar diren neurriak jaso ditu eraikinei kalterik ez egiteko, bai eta ingurumeneko eskaerei erantzuteko ere.

    1.1.5.–Alegatzen du errepidea Arreko etxebizitza-gunean gaur egun dagoen errepidean oinarrituta egiten dela, eta sestrak ere kontserbatzen direla, eta zabalkuntzak behar duen espazioa irabazten dela etxeetarantz. Beraz, espazioa mendi aldera irabazi beharrean, tokia kentzen zaie etxeei, nahiz eta lehendik ere toki gutxi zuten. Dirudienez, proiektua honela garatzea ustezko zailtasun teknikoen ondorio da, eta lur-mugimendu handiak eragin handia izanen zuelako proiektua egiteko aurrekontuetan.

    Erantzuna:

    Arreko etxebizitza-gunean garatutako proiektua egokiagoa da ikuspuntu tekniko, funtzional eta ekonomikotik, eta baita ingurumenekotik ere.

    1.1.6.–Alegatzen du nekez onar daitekeela arrazoi teknikoengatik ezin dela ingurabidearen bikoizketa mendi aldera eraman aipatzen den puntu jakin horretan, hurbil baitago etxebizitza-gune garrantzitsu bat. Gaur egun, obra publikoetarako, teknika eta makina ugari daude bide ematen dutenak beste neurri askotarako, beste trazadura bat egiteko eta proiektua beste modu batean garatzeko. Badago modua sestrak aldatzeko, eta hala egin behar da, sestrak beheratu, eta trazadura mendi aldera eraman.

    Erantzuna:

    Bikoizketa proiektua gaur eguneko errepidea ahalik gehiena aprobetxatzen saiatzen da, errepidearen ezaugarriei eutsiz, eta, beraz, horrek asko baldintzatzen du nolako ezaugarriak izanen dituen proiektuaren errepide berriak. Azterketa geologiko geoteknikoek mendia ez ukitzea gomendatzen dute, mazela oso ezegonkorra delako. Harri-lubetazko murru handi bat du, eta, berriki, hartan lan egin behar izan da mendiari ongi eusten diola bermatzeko.

    1.1.7.–Alegatzen du ezen baldin eta Errepideei buruzko araudi indarduna ez betetzea (distantziei eta Arreko herritarren bizi-kalitatea hondatzeari dagokienez) arrazoi ekonomikoen ondorio bada, Ezkabarteko Udalak nekez sinets eta onar dezakeela erabaki hori, zeren auzi den bideak eragin handia baitu Arreko etxebizitza-gunean, eta larriki eta modu negatiboan eragiten du, inolako zalantzarik gabe, alderdi horretako herritarren bizi-kalitatean.

    Erantzuna:

    1.1.4. puntuan adierazi bezalaxe, bete egiten da Errepideei buruzko Araudi indarduna (36. artikuluko 3. puntua), eta gaur egunekoa baino hobea izanen da egoera zeren, trafikoa berbera izanik, etxebizitzak zarataren kontra babestuko duten elementuak paratuko baitira.

    1.1.8.–Alegatzen du ezen, errepidea mendi aldera mugitzeak are kostu handiagoa sortuko balu ere, dirua aurreztea ez dela aski arrazoi horrela Arreko bizilagunen bizimodu lasaia nabarmen hondatzen bada.

    Erantzuna:

    Errepidea mendi aldera mugituko balitz, kostua ekonomikoa ez ezik ingurumen arlokoa eta geoteknikoa ere ere izanen litzateke. Bestetik, tarte guztian, lur-bizkarrak eta pantaila akustikoak ezarriko dira zaratatik babesteko. Gaur egun ez dago halakorik, eta, beraz, Arreko etxebizitzetako bizi-kalitateak ez du txarrera eginen.

    1.1.9.–Alegatzen du ezen, bere ustez, alegazio hauen xede den proiektuan jasotako bikoizketa-proposamenak berekin dakarrela, gainera, Nafarroako Errepideei buruzko martxoaren 23ko 5/2007 Foru Legeak eraikuntzetarako ezarritako gutxieneko distantziak ez errespetatzea, eta, Ezkabarteko Udalaren ustez, auzi den errepide mota hori aipatu legeak 6.4 artikuluan “bikoiztutako bide” gisara definitzen duena da, eta, ondorioz, 36. artikuluan ezartzen dituen distantziak aplikatzekoak dira, hots, eraikitzeko lerroak 50 metrokoa izan behar du, horixe ezartzen baita autobide, autobia eta bikoiztutako errepideetarako.

    Erantzuna:

    1.1.4 puntuaren erantzunean adierazi bezala, bete egiten da errepideei buruzko araudi indarduna (36..artikuluko 3. puntua).

    1.1.10.–Alegatzen du ezen zenbait urte daramatzala erroturik Arrek ingurabidetik hurbilen duen etxebizitza multzoak, eta horrek bizi-kalitatea ematen diola etxebizitza-guneari, gure hirigintza-arauak aplikatuz edozein auzoberrik duenaren...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR