3/2020 FORU LEGEA, otsailaren 27koa, toki ogasunek transferentzia arrunten eta beste laguntza batzuen kontzeptuetan Nafarroako tributuetan duten parte-hartzearen funtsaren zenbatekoa eta banaketa ezartzen dituena 2020. urterako.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

44. ALDIZKARIA - 2020ko martxoaren 4a 1. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEA 1.1. XEDAPEN OROKORRAK 1.1.1. Foru legeak eta legegintzako foru dekretuak 3/2020 FORU LEGEA, otsailaren 27koa, toki ogasunek transferentzia arrunten eta beste laguntza batzuen kontzeptuetan Nafarroako tributuetan duten parte-hartzearen funtsaren zenbatekoa eta banaketa ezartzen dituena 2020. urterako. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEKO LEHENDAKARIA NAIZEN HONEK.

Aditzera ematen dut Nafarroako Parlamentuak onetsi duela honako:

FORU LEGEA, TOKI OGASUNEK TRANSFERENTZIA ARRUNTEN ETA BESTE LAGUNTZA BATZUEN KONTZEPTUETAN NAFARROAKO TRIBUTUETAN DUTEN PARTE-HARTZEAREN FUNTSAREN ZENBATEKOA ETA BANAKETA EZARTZEN DITUENA 2020. URTERAKO.

ZIOEN AZALPENA

Espainiako Konstituzioaren 142. artikuluak ezartzen duenez, toki ogasunek behar adinako baliabideak izanen dituzte legeak korporazioei esleitzen dizkien eginkizunak betetzeko, eta, funtsean, beren tributuez eta Estatuarenetan eta autonomia erkidegoenetan parte hartuz hornituko dira.

Nafarroak eskumena du toki ogasunei dagokien arloa arautzeko, Nafarroako Foru Eraentza Berrezarri eta Hobetzeari buruzko abuztuaren 10eko 13/1982 Lege Organikoaren 46. artikuluaren arabera.

Nafarroako Toki Administrazioari buruzko uztailaren 2ko 6/1990 Foru Legeak 259. artikuluan ezartzen duenez, Nafarroako toki entitateek beren eskumenak erabili eta beren esku utzitako helburuak bete ditzaten, toki ogasunei behar adina baliabide emanen zaizkie; baliabide horiek toki ogasunei buruzko foru lege baten bidez arautuko dira, Nafarroaren toki araubideari dagokion gaia baita.

Aurrekoa betetzeko xedez, Nafarroako Toki Administrazioari buruzko uztailaren 2ko 6/1990 Foru Legearen 260. artikuluan ezartzen da ezen toki ogasunak hornituko direla, beste baliabide batzuen artean, beren tributuez eta Foru Komunitatearenetan eta Estatuarenetan duten parte-hartzeaz.

Nafarroako Toki Ogasunei buruzko martxoaren 10eko 2/1995 Foru Legearen 123. artikuluan, berriz, Nafarroako Toki Administrazioaren Erreformarako otsailaren 4ko 4/2019 Foru Legeak emandako testuan, ezartzen da Nafarroako udalerriek, kontzejuek eta eskualdeek Nafarroako Ogasun Publikoaren zerga-sarreretan parte hartuko dutela, sarrera guztien portzentaje finko bat hartuz urtero.

Portzentaje hori Nafarroako Toki Ogasunak arautzen dituen foru legerian ezarriko da, eta, behin Nafarroako Foru Komunitateak Estatuari egin beharreko ekarpen ekonomikoa kenduta, kalkulatuko da Nafarroako toki entitateen eta Foru Komunitateko Administrazioaren artean une bakoitzean indarra duen eskumen-banaketaren arabera, Nafarroako Toki Administrazioaren Erreformarako Foru Legearen zortzigarren xedapen iragankorrean ezarritakoarekin bat.

Xedapen horrek ezartzen du, besteak beste, 2019ko abenduaren 31 baino lehen Nafarroako Gobernuak finantzaketa proposamen bat igorriko duela Nafarroako Parlamentura, Nafarroako Aurrekontu Orokorretan gaur egun jasotzen diren dirulaguntza finalisten ordez Toki Ogasunei buruzko Foru Legearen 123. artikuluko 2. apartatuko a) letran aurreikusitako finantzaketa moduluak progresiboki ezartzeko.

Toki entitateei kalte ez egiteko, eta 2020an udal zerbitzu publikoen finantzaketaren jarraitutasuna eta egonkortasuna bermatzeko, beharrezkoa da egungo ereduari jarraipena emanen dion foru lege bat onestea, abenduaren 27ko 18/2017 Foru Legean finkatutako printzipioak eta irizpideak mantenduko dituena, finantzaketa sistema berria garatzea ahalbidetuko duten arau aldaketak gauzatu arte; izan ere, parte-hartzearen portzentajea eta funtsaren banaketa zehazteko, behar-beharrezkoa da lege garapena, oraindik egin gabe dagoena.

Foru lege honek ezartzen du, lehenengo eta behin, zein den toki ogasunek transferentzia arrunten eta beste laguntza batzuen kontzeptuetan Nafarroako Ogasun Publikoaren tributuetan duten parte-hartzearen funtsaren zenbateko osoa.

Aurreikusirik dago toki entitateek Nafarroako tributuetan duten parte-hartzearen funtsaren zenbatekoa 2020ko ekitaldian aurrekoan baino %3,08 handiagoa izanen dela, hau da, Nafarroako Foru Komunitatean kontsumoko prezioen indizeak (KPIa) 2018ko ekainetik 2019ko ekainera izandako bilakaeraren portzentajea gehi bi ehuneko-puntu.

Horrez gain, bere horretan mantentzen da Nafarroako udalek jasaten duten montepioaren defizita arintzeko ekarpena, 6.400.000 euroko zenbatekoa egiten duena, %4,92ko igoera egin ondoren.

Proposatutako banaketa formulak berme sistema bat ezartzen du; horren bidez, udal eta kontzeju guztiek gutxieneko zenbateko bat jasoko dute, 2019ko kopurua adinakoa, eta horri gehituko zaio, batetik, 2018ko ekainetik 2019ko ekainera bitarteko Nafarroako Foru Komunitateko KPIa, ehuneko-puntu bat alegia, eta beste ehuneko-puntu gehigarri bat. Formula horrek kopuru teoriko handiagoa esleitzen duenean, erdiesterik ez dagoena, zati proportzionala aitortuko da, aurrekontuko muga osatu artekoa.

Iruñeko Udalari “Hiriburutza Agiria” izeneko kontzeptuan dagokion zuzkidurak eta Nafarroako Udal eta Kontzejuen Federazioari dagokionak 2019an emandako kopuruak dituzte, eta horietako bakoitzari gehituko zaio, batetik, 2018ko ekainetik 2019ko ekainera bitarteko Nafarroako Foru Komunitateko KPIa, ehuneko-puntu bat alegia, eta, bestetik, ehuneko-puntu gehigarri bat.

Berritasun nagusia da desagertzen dela hautetsiei ordainsariak ematea erabakitzen duten udalei egiten zaien ordainketaren izaera konpentsatzailea eta finalista; haren ordez, urteko ekarpen finko bat ezartzen da, Nafarroako udal guztiek jasoko dutena haien hautetsi kopuruaren arabera, ordainsariak jasotzea justifikatu beharrik gabe.

Ekarpen horren zenbatekoa kalkulatu da 2019an udalkideen gastuak konpentsatzeko erabilitako zenbatekoarekin, eta horri gehituko zaio, batetik, 2018ko ekainetik 2019ko ekainera bitarteko Nafarroako Foru Komunitateko KPIa, ehuneko-puntu bat alegia, eta, bestetik, ehuneko-puntu gehigarri bat.

Beste alde batetik, montepioen defizita finantzatzeko prozedura errazten da, eta berariaz ezarri ezen, Toki entitateek Nafarroako Ogasun Publikoaren tributuetan duten parte-hartzearen Funtsean...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR