3/2019 FORU LEGEA, urtarrilaren 24koa, Nafarroako Toki Ogasunei buruzko martxoaren 10eko 2/1995 Foru Legea aldatzen duena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

NAFARROAKO FORU KOMUNITATEKO LEHENDAKARIA NAIZEN HONEK.

Aditzera ematen dut Nafarroako Parlamentuak onetsi duela honako:

FORU LEGEA, NAFARROAKO TOKI OGASUNEI BURUZKO MARTXOAREN 10EKO 2/1995 FORU LEGEA ALDATZEN DUENA.

HITZAURREA

Foru lege honek sei aldaketa sartzen ditu Nafarroako Toki Ogasunei buruzko martxoaren 10eko 2/1995 Foru Legean.

Artikulu bakarra, xedapen gehigarri bakarra eta bi azken xedapen dauzka.

Lehenengo apartatuak gaikuntza ematen die udalei ezkontza zibilak egiteagatik tasa bat ezar dezaten.

Bigarren apartatuak tributu kategoria berri bat sartzen du Nafarroako Toki Ogasunen esparruan: zergaz kanpoko ondare-prestazio publikoak.

Tributuei buruzko Foru Lege Orokorraren hogeita hamargarren xedapen gehigarrian ezartzen denez, ondare-prestazio publikoak bi motatakoak izan daitezke: zerga arlokoak eta zergaz kanpokoak. Zerga arlokoak zergak, tasak eta kontribuzio bereziak dira. Zerga arloko ondare-prestazio publikoekin batera, zergaz kanpoko ondare prestazio publikoak egonen dira aurrerantzean, zuzenean pertsonifikazio pribatuz edo zeharkako kudeaketa bidez emandako derrigortzezko zerbitzu publikoen kasuetarako.

Tributuei buruzko Foru Lege Orokorrak egin bezala eta horrekin bat etorririk, eta Estatuak egin duen bezala, foru legeak xedatzen du ezen tributu kategoria berri hori (zergaz kanpoko ondare-prestazio publikoak) Nafarroako Toki Ogasunei buruzko Foru Legean ere ezarri behar dela. Zehazki, halakotzat joko diren prestazioak dira derrigortzezkoak izan eta obrak ustiatzeagatik edo zerbitzuak emateagatik eskatzen direnak, emakida-araubidekoak, ekonomia mistoko sozietateen bitartezkoak, enpresa-entitate publikoen bitartezkoak, kapital osoki publikoko sozietateen bitartezkoak eta zuzenbide pribatuko gainerako formulen bitartezkoak.

Halaber, zehazten da kontraprestazio ekonomiko horiek ordenantza bidez arautuko direla toki eremuan. Ordenantza hori onesteko prozeduran zehar, toki entitateek nahitaezko txostena eskatuko diete administrazio publikoei, antolamendu juridikoaren arabera toki entitate horien gaineko esku-hartze ahalmenen bat dutenei.

Horrela, asmoa da argitzea zein den tarifen izaera juridikoa, derrigortzez horiek ordaintzen direnean obrak erabiltzeagatik edo zerbitzuak jasotzeagatik, bai pertsonifikazio pribatu bidezko zuzeneko kudeaketaren kasuetan, Administrazioaren beraren bidez, bai zeharkako kudeaketaren kasuetan, emakida-hartzaileen bidez. Aurrekoaren arabera, derrigortzezko prestazio horiek zergaz kanpoko ondare-prestazio publikoak izanen dira.

Foru legeak 156.2 artikuluan ere aldaketa bat sartzen du zerga-egoitzari buruzko publizitatea kentze aldera Jarduera Ekonomikoen Erregistroaz ematen den informaziotik.

Gogorarazi behar da ezen, artikulu horren 1. apartatuak ezarritakoaren arabera, Erregistroa zentsuz osatuta egonen dela, “non jasoko baitira jarduera ekonomikoak egiten dituzten subjektu pasibo guztien identifikazio-datuak eta zerga-egoitza, jardueraren helbidea eta epigrafea edo...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR