28/2014 FORU LEGEA, abenduaren 24koa, tributu-neurriei buruzkoa.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

NAFARROAKO GOBERNUKO LEHENDAKARIA NAIZEN HONEK.

Aditzera ematen dut Nafarroako Parlamentuak onetsi duela honako:

FORU LEGEA, TRIBUTU-NEURRIEI BURUZKOA.

ZIOEN AZALPENA

Foru lege honek hiru artikulu, bi xedapen gehigarri eta bi azken xedapen ditu.

Lehen artikuluak aldaketa batzuk egiten ditu Tributuei buruzko abenduaren 14ko 13/2000 Foru Lege Orokorrean, ondorioak 2015eko urtarrilaren 1etik aurrera izateko.

Bat atalak 29.4 artikulua aldatzen du. Artikulu horrek tributu-zorraren erantzuleen araubide orokorra arautzen du.

Aldaketaren xedea da tramitazio laburtu bat arautzea erantzukizuna deribatzen den kasurako, tributu-likidazioen proposamenetan egun agintzen duen ereduarekin bat.

Hona prozedura: erantzuleari jakinarazten zaio erantzukizuna deribatzeko egintzaren proposamena, erantzukizun horrek eduki beharko lukeen zenbaterainokoa zehaztuta, eta hamabost eguneko epea ematen zaio alegazioak aurkezteko. Epe horretan alegaziorik aurkezten ez bada edo berariaz uko egiten bazaio alegazioak aurkezteari, erantzukizuna deribatzeko egintza jakinarazi dela ulertuko da, proposatutako zenbaterainokoa barne. Hau da, alegaziorik ez badago, proposamen hori erantzukizuna deribatzeko egintza bilakatzen da.

Esan gabe doa erantzukizuna deribatzeko egintzaren proposamena, betiere, erantzuleari honakoen berri emanez jakinarazi beharko dela: eskaera eragin duen autolikidazioaren edo likidazio administratiboaren elementu guztiak, defentsarako dituen bideak eta, lehen aipatutakoaren haritik, zein unetan eman behar den jakinarazitzat erantzukizuna deribatzeko egintza.

Erregulazio honen helburua da gai honen inguruko tramite administratiboak arintzea alegaziorik ez dagoenean; izan ere, kasu horretan ez da beharrezkoa izanen erantzulearen deklarazioa modu formalean jakinaraztea, ez baita erantzun beharreko alegaziorik egonen.

Bi atalean, berriz, 52.5 artikuluan egindako akats bat zuzentzen da, Tributuei buruzko Foru Lege Orokorraren 118. artikuluaren okerreko bi aipamen egiten baitira.

Hiru atalak hogeita bigarren xedapen gehigarria eransten du, tributu-zorra geroratzeko edo zatitzeko 2015ean egindako eskaerei aplikatu beharreko neurri berariazkoak ezartzeari buruzkoa.

2012. urtean aurrenekoz aurreikusi ziren arlo honi buruzko berariazko neurriak, eta hurrengo urteetan eutsi egin zaie, aldaketa txiki batzuk eginda.

Esan beharra dago neurri hau, funtsean, 2014rako ezarritakoaren berdin-berdina dela.

Hauxe da berritasun bakarra: zorren saldoaren %30 egiten duten errekargu eta interes berrituak ordaindu beharra kasu guztietara zabaltzen da. Orain hirugarren arauan bildu da beharkizun hori. Gaur arte, hilean 12.000 eurotik beherako kopurua egiten zuten gerorapen eskaeretan baizik ez zen exijitzen ordainketa hori. Neurri honekin, premiamendu bidezko bigarren gerorapenen baldintzak gogortzen dira.

Lau atalean hogeita hirugarren xedapen gehigarria eransten da, zerga arloko berandutza interesa urtean % 4,375koa izanen dela finkatzeko.

Konstituzio Auzitegiaren doktrinaren arabera, berandutzako interes-tasak berdina izan behar du nahitaez lurralde nazional osoan, eta, beraz, Estatuko 2015eko aurrekontuen lege proiektuan % 4,375eko berandutza interesa ezarri denez, Nafarroako Zerga Ogasunaren esparruan ere hori bera onetsi beharko da.

Bigarren artikuluan, 2015eko urtarrilaren 1etik aurrera aplikatu beharreko hondakin uren saneamenduko kanonerako tarifak onetsi dira.

Nafarroako Hondakin Uren Saneamenduari buruzko abenduaren 29ko 10/1988 Foru Legean saneamenduko kanona sortu zen, zerbitzua emateari atxikitako zerga baliabidea izateko.

Azaroaren 26ko 34/2013 Foru Legearen bidez aldatu egin zen 10/1988 Foru Lege hori, kanonaren tarifen aldizkako eguneratzea Nafarroako Aurrekontu Orokorrei buruzko Foru Legearen bidez onetsi behar ez izateko nahitaez, ordura arte bezala; horren ondorioz, gaur egun 13. artikuluak hau dio: “aplikatu beharreko tarifen zenbatekoa urtero finkatuko da foru lege batean”, eta horretan kontuan hartuko dira, besteak beste, finantza askitasuna, progresibotasuna ezarpenean eta tratu berdintasuna erabiltzaileentzat, sortzen duten kutsadura mailaren arabera.

Saneamenduko kanonaren tarifetarako igoera txiki bat proposatzen da, urtetik urtera Plan Zuzentzailearen gastuak handituz doazelako. Araztegi gehiago daude, eta ingurumen arloko betebeharrak direla eta, isurketen tratamenduak garestiagoak dira orain.

Hirugarren artikuluak Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioaren eta erakunde autonomoen tasa eta prezio publikoei buruzko martxoaren 27ko 7/2001 Foru Legea aldatzen du; aldaketaren xede honako departamentu hauen tasa batzuk dira: Lehendakaritza, Justizia eta Barne Departamentua, Landa Garapeneko, Ingurumeneko eta Toki Administrazioko Departamentua, Hezkuntza Departamentua eta Sustapen Departamentua.

Azkenik, lehen xedapen gehigarriak Sozietateen gaineko Zergari buruzko abenduaren 30eko 24/1996 Foru Legearen 27. artikuluan aipatutako diruaren balio-galera zuzentzeko koefizienteak ezartzen ditu; bigarren xedapen gehigarriak, berriz, ezartzen du Sodenaren egoera berriari, sozietate mugatu bihurtu baita, aplikatuko zaiola Sociedad de Desarrollo de Navarra (Sodena) sortzeari buruzko urtarrilaren 2ko 1/1984 Foru Legea.

Lehenengo artikulua.–Tributuei buruzko Foru Lege Orokorra.

2015ko urtarrilaren 1etik aurrerako ondorioekin, Tributuei buruzko abenduaren 14ko 13/2000 Foru Lege Orokorreko manu hauen testua honakoa izanen da:

Bat.–29.4 artikulua.

“4. Betiere, tributu-zorraren ordainketa exijitzeko administrazio-ekintza erantzuleei deribatzeko, administrazio-egintza bat beharko da, zeinean, interesdunari entzunaldia eman ondoren, erantzukizuna eta bere mota deklaratu eta haren zenbaterainokoa zein den zehaztuko baita.

Egintza hori jakinarazi eginen zaie, likidazioaren elementu funtsezkoak adieraziz, erregelamendu bidez finkatzen den moduan.

Espedienteari hasiera emateko unean organo eskudunak erantzukizuna deribatzeko egintzarako proposamen bat egiteko bide ematen duten elementu guztiak baditu, interesdunei proposamen hori jakinaraziko zaie, adieraziz espedientea egina dela eta hamabost eguneko epea dutela bidezkotzat jotzen dituzten alegazioak aurkezteko.

Hamabost eguneko epe hori iragan ondoren alegaziorik aurkeztu gabe edo epe horretan aurkezteari uko eginda, erantzukizuna deribatzeko egintza proposamenean jasotako eran eman eta jakinarazi egin dela ulertuko da, eta interesdunei hala adieraziko zaie jakinarazpenean. Ordainketa egiteko eta errekurtsoa edo erreklamazioa aurkezteko epeak...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR