27/2014 FORU LEGEA, abenduaren 24koa, Nafarroan Etxebizitza Izateko Eskubideari buruzko maiatzaren 10eko 10/2010 Foru Legea aldatu, etxebizitza arloko jarduketa babesgarriei aplikatu beharreko moduluak ezarri eta Nafarroako Etxebizitzen Erregistro Orokorra sortzen duena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

NAFARROAKO GOBERNUKO LEHENDAKARIA NAIZEN HONEK.

Aditzera ematen dut Nafarroako Parlamentuak onetsi duela honako:

FORU LEGEA, NAFARROAN ETXEBIZITZA IZATEKO ESKUBIDEARI BURUZKO MAIATZAREN 10EKO 10/2010 FORU LEGEA ALDATU, ETXEBIZITZA ARLOKO JARDUKETA BABESGARRIEI APLIKATU BEHARREKO MODULUAK EZARRI ETA NAFARROAKO ETXEBIZITZEN ERREGISTRO OROKORRA SORTZEN DUENA.

ZIOEN AZALPENA

I

Babestutako etxebizitzen eta haien eranskinen salmenta eta alokairuko gehieneko prezioa Nafarroako Gobernuak ezartzen du urtero, Nafarroan etxebizitza izateko eskubideari buruzko maiatzaren 10eko 10/2010 Foru Legearen 10. artikuluan aurreikusitako formula aplikatuz. Prezio horiek urtarrilaren 1etik aurrera ondorioak izateko ezartzen dira, modulu ponderatuen eta ponderatu gabeen arabera; modulu horiek foru lege horretan zehaztu, eta artikulu horretan azaltzen den formula erabiliz kalkulatzen dira.

2012ko abenduaren 18an, Kontuen Ganberak Etxebizitza babestuaren moduluari buruzko fiskalizazio-txostena egin zuen, 2005eko ekitalditik 2012ko ekitaldira bitartekoa, Nafarroako Parlamentuak eskatuta.

Modulua zehaztu eta eguneratzeari dagokionez, Kontuen Ganberak modulua eguneratzeko formula aztertzeko gomendioa egin zuen, berrikustean kontuan har zitezen, besteak beste, krisi ekonomikoaren egungo testuinguruak ekarritako baldintza sozioekonomiko berriak.

Arestian esan dugunez, Kontuen Ganberak 2012ko abenduaren 18an eman zuen bere txostena, eta etxebizitza babestuen gehieneko prezioek urtarrilaren 1etik aurrera izaten dituzte ondorioak. Horregatik, Nafarroako Gobernuak, presako gaia zela ikusirik, urte berriarekin eta 10/2010 Foru Legearen 10. artikuluan jasotako formularen aplikazioaren ondorioz moduluak berriz igo zitezkeelako, berehala onetsi zuen abenduaren 28ko 2/2012 Foru Lege-dekretua, Nafarroako etxebizitza arloko jarduketa babesgarriei 2013an aplikatuko zaizkien moduluak ezartzen dituena, eta, halatan, etxebizitzen prezioa izoztu egin zuen urte hartan.

Foru lege-dekretu hori baliozkotzeko arauzko tramitean zehar, Nafarroako Parlamentuak erabaki zuen foru lege proposamen gisa tramitatzea, eta, erabaki haren ondorioz, maiatzaren 15eko 17/2013 Foru Legea onetsi zen, Nafarroako etxebizitza arloko jarduketa babesgarriei 2013 eta 2014an aplikatuko zaizkien moduluak ezartzen dituena; arau horren bidez, etxebizitzen prezioa 2013an izoztuta mantentzeaz gain, neurria 2014rako ere luzatu zen.

Horrela, etxebizitza babestuen prezioa ez da aldatu 2012., 2013. eta 2014. urteetan.

Nafarroako Gobernua behin baino gehiagotan agertu izan da prest Nafarroako Parlamentuko taldeekin adosteko zer modutan zehaztu etxebizitza arloko jarduketa babesgarriei aplikatuko zaizkien moduluak. Horregatik, 2014an gaudenez, eta urte honen amaieran ezarri behar direnez 2015ean aplikatu beharreko moduluak, foru lege honen xedea da modulu horiek zehaztea hurrengo urterako, eta etxebizitza arloko jarduketa babesgarriei aplikatuko zaizkien moduluak etorkizunean kalkulatzeko modua finkatzea.

Kontuen Ganberaren gomendioak aintzat hartuz, eta ikusirik, batetik, egungo formulan aurreikusitako erreferentziako adierazleetako batzuetan datuak ez direla eguneratu, eta, bestetik, adierazle horietan ez direla kontuan hartzen sustapen bakoitzaren eraikuntza arloko berezitasunak, erabaki da modulua kalkulatzeko ezarriko den sistemak kontuan hartuko dituela etxebizitza babestuen eraikuntzak eta sustapenak dituen egiazko kostuak, etekin tarte zentzuzko bat gehituta.

Formula horren helburu nagusia da oreka lortzea xede publikoen –etxebizitza babestua eskuratzeko aukera– eta etxebizitza mota honen sustapenek eduki beharreko errentagarritasun ekonomiko egokiaren artean; formularen alderdi on hauek aipatu daitezke:

Formula berriak alde batera uzten du zenbait materialen eta lan-eskuaren kostuen aldaketa, kostu horiek ez baitute beti zehatz-mehatz jasotzen sustapenaren kostuetan izandako aldaketa orokorra.

Formula berria loturik dago sustapenaren kostu orokorrekin, eta aldagaietako bat exekuzio materialaren aurrekontua da; etxegilearen eta sustatzailearen kostu batzuk, berriz, finkotzat hartzen dira, eta haien multzoa konstante gisa ageri da formulan; beste kostu batzuk, azkenik, aldagaitzat jotzen dira: lansari teknikoak, sustapenaren finantza kostuak, merkaturatze kostuak eta sustatzailearen etekina. Aldagai gisa hartzen diren kostuen urteko azterketak ezarriko du zein izanen den salmentako gehieneko balioa metro koadro erabilgarri bakoitzeko, eta horretatik aterako da moduluaren balioa.

Salmentako gehieneko prezioaren aldaketa exekuzio materialaren aurrekontuarekin lotuz gero, ez dira beharrezkoak izanen moduluaren aldaketa bereziak, eraikuntzan betekizun berriak ekar ditzaketen arau-aldaketek eragindakoak, aldaketa horiek sustapenetako exekuzio materialaren aurrekontuan islaturik agertuko baitira besterik gabe.

Horregatik beragatik, Nafarroan etxebizitza babestuen sustapenetan erabili ohi diren materialen kalitatea hobetu edo okerragotuko balitz, horrek zuzenean eraginen luke kasuan kasuko exekuzio materialaren aurrekontuen aldaketa, eta, horrenbestez, moduluaren balioarena ere.

II

Bestetik, foru lege honen xedea da Nafarroako Etxebizitzen Erregistro Orokorra sortzea. Erregistro hori sortzeko beharra uztarturik dago Nafarroan etxebizitzarako eskubidea ziurtatzeko neurri urgenteei buruzko uztailaren 2ko 24/2013 Foru Legean jasotako aurreikuspenekin. Egun, Espainiako Gobernuko lehendakariak aurkeztutako konstituziokontrakotasuneko errekurtsoaren ondorioz, foru lege horren artikulu askoren aplikazioa etenda badago ere, arau horrek Etxebizitza Hutsen Erregistroa sortzeko agintzen dio Nafarroako Gobernuari.

Baina Nafarroako Gobernuak askoz harago joan nahi duten helburuak ditu arlo honetan. Horretarako, erregistro bat sortzeko asmoa du, eta bertan zentralizatu Nafarroako Foru Komunitatean dauden etxebizitzekin zerikusia izan dezaketen datu interesgarri guztiak. Interesa duen informazioa foru lege horren artikuluetan aletu eta xehatzen da; datu horietako bat da etxebizitza bat hutsik egoteko zantzuak izatea.

Era berean, Nafarroako Etxebizitzen Erregistro Orokorraren lehentasunezko beste helburuetako bat da bere informazioan beste erregistro batzuetan dagoena integratzea, bai Foru Komunitatean dauden erregistroen kasuan (Lurralde Aberastasunaren Erregistroa edo Efizientzia Energetikoari buruzko Ziurtagirien Erregistroa) bai Estatuan daudenen kasuan (Birgaitzeari, Hiri-berroneratzeari eta -berrikuntzari...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR