23/2014 FORU LEGEA, abenduaren 2koa, Nafarroako Toki Administrazioari buruzko uztailaren 2ko 6/1990 Foru Legea aldatzen duena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

NAFARROAKO GOBERNUKO LEHENDAKARIA NAIZEN HONEK.

Aditzera ematen dut Nafarroako Parlamentuak onetsi duela honako:

FORU LEGEA, NAFARROAKO TOKI ADMINISTRAZIOARI BURUZKO UZTAILAREN 2KO 6/1990 FORU LEGEA ALDATZEN DUENA.

ZIOEN AZALPENA

Toki Administrazioaren Arrazionalizazio eta Iraunkortasunari buruzko abenduaren 27ko 27/2013 Legearen bigarren xedapen gehigarriak lehen puntuan dioenez, lege hori Konstituzioaren 149. artikuluaren 1. idatz-zatiko 14. eta 18. puntuetan eta lehen xedapen gehigarrian ezarritako moduan aplikatuko da Nafarroako Foru Komunitatean, Nafarroako Foru Eraentza Berrezarri eta Hobetzeari buruzko abuztuaren 10eko 13/1982 Lege Organikoak eta Aurrekontu Egonkortasunari eta Finantza Iraunkortasunari buruzko apirilaren 27ko 2/2012 Lege Organikoaren azken xedapenetako hirugarrenak dakartzaten berezitasunak aintzat hartuta betiere.

Horrez gain, adierazten du zerbitzuak emateko moduaz erabakitzeko eskumena, Toki Araubideko Oinarriei buruzko Legearen 26.2 artikuluan aipatzen dena, Nafarroako Foru Komunitateari dagokiola, kasuan kasuko koordinazio eta tutoretza ahalmenak alde batera utzi gabe.

Beste alde batetik, xedapen gehigarri horren bigarren puntuak ezartzen duenez, Nafarroako Foru Komunitateak, bere eskumenen esparruan, eskumenak esleitu ahal dizkie bere lurraldeko udalerriei eta Nafarroako gainerako toki entitateei, eta Toki Araubideko Oinarriak arautzen dituen Legearen 25. artikuluaren 3., 4. eta 5. idatz-zatietan adierazitako irizpideak bete beharko dira.

Lege horrek 2013ko abenduaren 31n hartu zuen indarra eta, ikusirik atzeratu egin daitekeela Nafarroako Toki Administrazioa osotara berrantolatzeko foru lege bat onesteko prozesua eta toki entitateak finantzatzeko sistema bat lege horretara egokitua onestekoa, beharrezko jotzen da gure toki araubideko alderdi zehatz batzuk arautzea, halako moduz non, orain aipatuko diren helburuak lortuz, araubide horren berezitasuna babes dadin.

Lehenengo eta behin, toki entitatearen lege izaera eman nahi zaie administrazio publikoek eta ez beste inork nahitaezko udal zerbitzuak emateko sortzen dituzten partzuergo-entitateei; bi arrazoi daude horretarako: komenigarria eta beharrezkoa delako tokiko zerbitzuak identifikatzea eta haien kudeaketari toki entitateek berezkoa duten araubide juridiko bat ematea, horien barrenean administrazio publiko desberdinak izateak distortsiorik eragin gabe; eta, bigarrenik, beste arrazoi bat da entitate horiek bereizi behar direla barrenean entitate pribatuak dituzten -irabazi-asmorik gabekoak eta nahitaezkoak ez diren toki intereseko beste zerbitzu batzuk emateko sortuak-gainerako partzuergo-entitateetatik.

Bigarrenik, modu antolatuan desblokeatu nahi dugu administrazio zerbitzuen batasunak sortzeko foru araudian ezarritako legezko traba, biztanle kopuru txikiagoa duten udalerriei tresna egoki bat emateko behar adinako kudeaketa...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR