22/2018 FORU LEGEA, azaroaren 13koa, Nafarroako Toki Ogasunei buruzko martxoaren 10eko 2/1995 Foru Legea aldatzen duena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

NAFARROAKO FORU KOMUNITATEKO LEHENDAKARIA NAIZEN HONEK.

Aditzera ematen dut Nafarroako Parlamentuak onetsi duela honako:

FORU LEGEA, NAFARROAKO TOKI OGASUNEI BURUZKO MARTXOAREN 10EKO 2/1995 FORU LEGEA ALDATZEN DUENA.

HITZAURREA

Nafarroako Toki Ogasunei buruzko martxoaren 10eko 2/1995 Foru Legearen 160.1 d) artikuluan hitzez hitz esaten denez, auto hauek salbuetsirik egonen dira trakzio mekanikoko ibilgailuen gaineko zergatik: “Baliourrituen edo bereziki egokituriko autoak, baldin behar den baimenaren jabe diren baliourrituenak badira eta haiek bakarrik erabiltzekoak, 12 zaldi fiskaletik beheitikoak badira. Salbuespenaren muga baliourritu bakoitzarentzat ibilgailu bat izanen da”.

Alde horretatik, Nafarroako arau indarduna salbuespen hori arautzen duten beste arau berriago batzuk baino nabarmen murriztaileagoa da; esate baterako, lurralde erkidean aplikatzen dena baino murriztaileagoa –martxoaren 5eko 2/2004 Legegintzako Errege Dekretua, Toki-ogasunak arautzen dituen Legearen testu bateratua onartzen duena–.

Horri dagokionez, Nafarroako Arartekoak berak ere behin baino gehiagotan iradoki du Toki Ogasunei buruzko Foru Legearen 160.1 d) artikuluan ezartzen den trakzio mekanikoko ibilgailuen gaineko zergaren salbuespena aldatua izatea bultzatu beharko litzatekeela, halako moduan non Nafarroan bizi diren pertsona desgaituek ez baitute jasoko Estatuko beste lurralde batzuetan ematen dena baino tratu okerragorik.

Ikus daitekeenez, Nafarroako legedia zaharkiturik gelditu da, eta beharrezkoa da, hainbat arrazoi direla medio, hori aldatzea:

–Foru legean erabilitako terminologia bera; hartara, “baliourritu” terminoa erabili ordez “pertsona desgaitu” erabili beharko litzateke, Mendetasun-egoeran dauden pertsonen autonomia pertsonala eta zainketa sustatzeari buruzko abenduaren 14ko 39/2006 Legearen zortzigarren xedapen gehigarriarekin eta Pertsona desgaituen eskubideei buruzko Nazioarteko Konbentzioarekin bat.

–Baliteke, egia da, hamabi zaldi fiskaleko muga ez etortzea guztiz bat automobil-merkatuaren errealitatearekin eta desgaitasuna duten pertsonen beharrizanekin; izan ere, pertsona horiek, gurpil-aulkiak eraman behar izateagatik edo, are, beren zaletasunengatik, baliteke ibilgailu handi samarrak behar izatea, Nafarroako Toki Ogasunei buruzko Foru Legean salbuespen fiskala aplikatzeko muga gisa ezartzen den baino potentzia handiagokoak.

–Desgaitasuna duten pertsonek ez dute beti behar bereziki egokitutako ibilgailu bat, baina behar izaten dute, bai...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR