198/2019 FORU DEKRETUA, abuztuaren 28koa, Nafarroako Arreta Goiztiarreko Sarea arautzen duena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

ZIOEN AZALPENA

Abenduaren 14ko 39/2006 Legeak oinarrizko baldintzak arautzen ditu berdintasuna berma dadin autonomia pertsonala sustatzeko eta mendekotasun egoeran dauden pertsonei arreta emateko eskubidea erabiltzean. Lege horren hamahirugarren xedapen gehigarrian ezartzen da Mendekotasuna dutenen Autonomiarako eta Arretarako Sistemaren Lurralde Kontseiluak mendekotasun egoeran dauden 3 urtetik beherako haurrei arreta emateko osoko plan baten prestaketa sustatuko duela, non administrazio publikoek hartu beharreko neurriak finkatuko baitira haur horiei arreta goiztiarra emateko eta haien gaitasun fisiko, mental eta intelektualak birgaitzeko. 2013ko abuztuaren 2an argitaratu zen 2013ko uztailaren 25eko Ebazpena, Gizarte Zerbitzuen eta Berdintasunaren Estatu Idazkariarena, irizpide komunak, gomendioak eta gutxieneko baldintzak ematen dituena mendekotasun egoeran dauden edo egoera horretan erortzeko arriskua duten hiru urtetik beherako haurrei osoko arreta emateko planetarako, halako planak egin behar baitituzte Erkidego eta Hiri Autonomoek. Ebazpen horretan esaten da osasun sistema, hezkuntza sistema eta gizarte zerbitzuak zuzenean daudela inplikatuta adingabeen babesean eta koordinazioko tresna eraginkorrak ezarri behar dituztela, giza baliabideak eta baliabide ekonomikoak optimizatzeko, arau-esparru egokiaren bidez, eta babes hori oinarritu behar dutela funtsezko prozesu eta protokolo batzuetan, horietan erantzunkidetasuna dutelarik hiru urtetik beherako haurren arretan inplikatuta dauden eragile, zerbitzu eta taldeek.

Nafarroan administrazioen arteko koordinazioa segurtatzeko, otsailaren 24ko 102/2016 Foru Agindua onetsi zen, Arreta Goiztiarraren Administrazioarteko Batzorde Teknikoa sortzen duena. Batzorde hori koordinazioko eta erantzunkidetasuneko espazio gisa sortu da, hezkuntzako, osasuneko eta eskubide sozialetako sistemetarako, eta toki entitateetarako. Batzordearen ardura da Foru Komunitateko arreta goiztiarreko osoko planak egitea, proposatzea, ebaluatzea eta horien jarraipena egitea; plan horiek dira adingabeendako, jaiotzen direnetik sei urtera bitarte, eta haien familiendako.

Gizarte Zerbitzuei buruzko abenduaren 14ko 15/2006 Foru Legeak gizarte zerbitzuen sistema itxuratzen du Nafarroako Foru Komunitatean, haren helburua delarik zerbitzuak eman daitezela pertsonen autonomia, duintasuna eta bizi kalitatea ziurtatuko dituzten baldintzarik onenetan. Horretarako, departamentu eta administrazioei eskatzen die haien arteko koordinazioa eta lankidetza izan daitezela lehentasunezko bidea baliabide ekonomikoak eta giza baliabideak optimizatzeko, herritarrendako arretan eraginkortasuna eta efizientzia hobetzen direla.

Ildo horretan, arreta goiztiarra erantzukizun publikoko zerbitzu bermatu bat da, baliabideak eta babesa eman behar dizkiena adingabeei, familiei eta inguruneei, osasun, hezkuntza eta gizarte sektoreetatik. Zerbitzu horiek dira haurrendako, jaiotzen direnetik 6 urte bete arte, eta haien familiendako. Haien helburua da osoko ikuspegi batetik erantzuna ematea haurrek dituzten premia iraunkor edo aldi baterakoei, haur horiek garapenean alterazioa nahiz nahasmendua dutenean, edo hori izateko arriskuan daudenean faktore biologiko eta/edo psikosozial batzuen eraginpean egoteagatik. Jarduketa guztien helburua da garapen onena segurtatzea, familien guraso-gaitasunak indartzea eta aurrera egitea kohesiozko gizarte inklusibo baterantz.

Zerbitzuak ahalik eta eraginkortasunik eta efizientziarik handiena izan dezan, ezinbestekoa da arreta goiztiarreko osoko sare baterantz jotzea, sare horrek barnean hartzen dituelarik arreta goiztiarraren esparruan adingabeen eta familien eskura dauden prestazio, zerbitzu eta baliabideak, Osasun, Hezkuntza eta Eskubide Sozialetako departamentuek emandakoak, zerbitzuen bikoiztasunak ekidinez eta batera esku-hartzea bermatuz.

Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoak ezartzen duenez (II. Titulua “Ekitatea hezkuntzan”; I. Kapitulua “Hezkuntza laguntzako berariazko premia duten ikasleak”), hezkuntzako administrazioek behar diren prozedura eta baliabideak ezarriko dituzte, ikasleen berariazko premiak goiz identifikatzeko. Premia hori identifikatu bezain laster hasiko da hezkuntza laguntzako berariazko premia duten ikasleenganako osoko arreta, eta normalizazioaren eta inklusioaren printzipioek aginduko dute horren gainean. Nafarroako Foru Komunitatearen esparruan, ikasleen aniztasunari arreta ematea ekainaren 13ko 93/2008 Foru Aginduan dago araututa. Arau horrek Haur Hezkuntzako etapa jorratzen du, haren izaera hezitzailea nabarmentzen du eta berriz ere azpimarratzen du identifikazio goiztiarra eta beharrei erantzutea prebentzioko eta konpentsazioko neurria dela.

2017ko abenduan Familiari, Haurrei eta Nerabeei Osoko Arreta emateko Nafarroako Foru Komunitateko II. Plana onetsi zen, erreferentzia esparrua izan zedin Osasun, Hezkuntza eta Eskubide Sozialetako departamentuen jarduketa guztietarako Foru Komunitatean. Planak ezartzen ditu printzipioak, jarduketa oinarriak, sektore arteko konpromisoak, jarduketa eremuak, ildo estrategikoak eta ekintzak, besteak beste.

2018ko ekainean ekainaren 14ko 12/2018 Foru Legea argitaratu zen, irisgarritasun unibertsalerako baldintza orokorrak eta...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR