Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 5 de maig de 2016 per la qual s’aproven les bases generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de les places vacants de personal funcionari, de l’àmbit dels serveis generals, previstes a les Ofertes Públiques d’Ocupació que aprovi la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, incloses les Ofertes d’ocupació pública aprovades per Acord del Consell de Govern per als anys 2014 i 2015

SecciónPrimera. Nomenaments, situacions i incidències
EmisorCONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Rango de LeyResolució

Antecedents

L’article 47 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que el conjunt de places vacants de personal funcionari i de personal laboral constitueix l’oferta anual d’ocupació pública, amb dotació pressupostària, la cobertura de les quals resulta necessària i no és possible amb el personal existent.

Mitjançant l’Acord del Consell de Govern de dia 19 de desembre de 2014 (BOIB número 174, de 20 de desembre) i l'Acord del Consell de Govern de 4 de desembre de 2015 (BOIB núm. 178, de 5 de desembre), es varen aprovar les ofertes públiques d’ocupació per als anys 2014 i 2015 corresponents al personal funcionari, de l’àmbit dels serveis generals, al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El Reglament d’ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994, d’11 de març, estableix que el conseller competent en matèria de funció pública convocarà públicament, amb les bases que hi corresponguin, les proves de selecció per cobrir les places en oferta.

Amb la finalitat d’unificar els aspectes comuns a les convocatòries per a l’accés als diferents cossos, escales i/o especialitats de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i per donar efectivitat als principis d’economia, de celeritat i d’eficàcia que han de presidir l’actuació administrativa, es van aprovar unes bases generals per als processos selectius de personal funcionari corresponents a l’Oferta pública de l’any 2008.

Des que es varen aprovar les bases de l’Oferta pública de l’any 2008, publicades en el BOIB núm. 167, de 29 de novembre de 2008, s’han produït canvis normatius en matèria de funció pública que fan aconsellable actualitzar les bases vigents. Per tot això, s’estableixen aquestes bases generals que constitueixen el règim jurídic que ha de regir de manera uniforme el desenvolupament dels processos selectius de personal funcionari que es convoquin, sense perjudici de les especificitats de cada convocatòria, derivades de les característiques dels diferents cossos, escales i especialitats que seran objecte d’aquestes convocatòries.

Per tot això, una vegada practicada i conclosa la negociació amb les organitzacions sindicals més representatives de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i fent ús de les competències que m’atorga l’article 6.3.c) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

  1. Aprovar les bases generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de les places vacants de personal funcionari, a l’àmbit de serveis generals, previstes a les Ofertes públiques d’ocupació que aprovi l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, incloses les Ofertes d’ocupació pública aprovades per Acord del Consell de Govern per als anys 2014 i 2015.

  2. Deixar sense efecte les bases generals que varen regir els processos selectius corresponents a l’Oferta pública de l’any 2008, aprovades per la Resolució de la consellera d’Interior de 19 de novembre de 2008, publicades en el BOIB núm. 167, de 29 de novembre.

  3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

    Interposició de recursos

    Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

    També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

    Palma, 5 de maig de 2016

    La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques

    Catalina Cladera Crespí

    Bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l’àmbit dels serveis generals previstes en les ofertes públiques d’ocupació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  4. NORMES GENERALS

    1.1. Objecte i normativa aplicable

    Aquestes bases generals han de regir els diferents processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l’àmbit dels serveis generals previstes en les ofertes públiques d’ocupació que aprovi la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, incloses les ofertes d’ocupació pública aprovades mitjançant l’Acord del Consell de Govern per als anys 2014 i 2015.

    Aquestes bases generals s’ajusten al que estableixen l’article 103 de la Constitució espanyola; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; el Reglament d’ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994; el Reglament de provisió de llocs de treball i promoció interna dels funcionaris al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 33/1994; el Decret 36/2004, de 16 d’abril, pel qual es regula l’accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

    1.2 Sistemes selectius

    1.2.1. S’estableix com a sistema selectiu per a les convocatòries del torn lliure el d’oposició.

    1.2.2. Pel que fa al torn de promoció interna s’estableix com a sistema selectiu el de concurs oposició, que es preveu en l’article 45 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

    1.2.3. Les persones amb discapacitat física, sensorial o psíquica que no tengui l’origen en una discapacitat intel·lectual moderada, lleugera o límit, o amb sordesa prelocutiva profunda, severa o mitjana, han de fer les mateixes proves que la resta d’aspirants del torn al qual correspongui la reserva, en condicions d’igualtat, sens perjudici de les adaptacions que es preveuen en la base 4.4 Sol·licitud d’adaptacions per a les proves i en la base 8.4 Adaptacions per a persones amb discapacitats.

    D’altra banda, l’accés a les places corresponents a la quota mínima del 2 % de les places vacants reservades exclusivament per a persones amb discapacitat intel·lectual moderada, lleugera o límit, o amb sordesa prelocutiva profunda, severa o mitjana, previstes en les ofertes públiques d’ocupació, s’ha de dur a terme, si n’hi ha, pel sistema de concurs oposició mitjançant convocatòries independents.

    El contingut de les proves ha d’anar dirigit a comprovar que els aspirants posseeixen els repertoris bàsics de conducta i els coneixements imprescindibles que els permetin l’exercici de les funcions pròpies del lloc de feina.

  5. CONVOCATÒRIES ESPECÍFIQUES

    2.1. Adequació de les proves selectives

    Les proves selectives previstes en les convocatòries específiques s’han d’orientar a la valoració d’habilitats i d’aptituds associades als llocs de treball que s’hagin d’exercir, de manera que es fomenti la realització d’exercicis de caràcter pràctic i s’adeqüi el pes de les proves basades en l’exposició memorística a les funcions del cos, escala o especialitat a què s’aspira.

    2.2. Proves i temaris comuns

    Quan la naturalesa dels processos selectius ho permeti, s’han d’establir proves selectives i temaris comuns per a diferents cossos, escales o especialitats.

    2.3. Simplificació de la gestió

    Per agilitar i simplificar la gestió dels processos selectius, així com per garantir el mateix nivell d’exigència dels exercicis, sempre que la naturalesa de la prova o el nombre d’aspirants ho permetin, es durà a terme amb un únic torn i amb una única alternativa d’examen.

    Per als cossos, escales o especialitats de participació massiva, les convocatòries poden establir que el nombre màxim d’aspirants que superi el primer exercici de les proves selectives de la fase d’oposició i passi, per tant, al següent exercici, sigui inferior al nombre múltiple de les places convocades que es determini en cada cas, sens perjudici que tots els que hagin aprovat el primer exercici puguin formar part de la borsa d’interins corresponent.

    2.4. Informació mínima de les convocatòries

    Les convocatòries específiques de cadascun dels cossos, escales i especialitats que es preveuen en l’oferta d’ocupació pública han d’indicar com a mínim i en cada cas la informació següent:

    1. El nombre de places que es convoquen, el grup, el cos, l’escala, si escau, l’especialitat a la qual corresponguin i l’illa de destinació.

    2. El percentatge de places destinades a la promoció interna i el percentatge de reserva per a persones amb discapacitat, si escau. S’ha d’indicar així mateix la distribució per illes.

    3. Els requisits i les condicions que hagin de reunir els aspirants, en particular els de les titulacions que es requereixen per accedir a cada cos, escala o especialitat

    4. El nivell d’exigència de coneixements de llengua catalana que s’estableix en la normativa en vigor, que reguli l’exigència de coneixements de llengua catalana en els procediments selectius d’accés a la funció pública que es convoquin en l’àmbit de l’Administració de la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR