Resolució del conseller d’Administracions Públiques de 22 de gener de 2013 per la qual es convoca un concurs per constituir borses extraordinàries per cobrir, amb caràcter d’interinitat, places vacants del cos facultatiu superior, escala sanitària, especialitat inspecció mèdica, a l’illa d’Eivissa i del cos facultatiu tècnic, escala sanitària, especialitat fisioterapeuta, a l’illa de Menorca, de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

SecciónPrimera. Nomenaments, situacions i incidències
EmisorESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Rango de LeyResolució

Antecedents

  1. L’article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que és personal funcionari interí el que, en virtut d’un nomenament legal, s’incorpora a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant una relació professional de caràcter temporal, regulada estatutàriament i subjecta a dret públic, per dur a terme amb caràcter temporal les funcions reservades al personal funcionari de carrera.

    Les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí són les següents:

    a)Ocupar llocs de treball vacants que corresponen a personal funcionari mentre no es proveeixin reglamentàriament.

    b)Substituir personal funcionari amb reserva de llocs de treball o en situació de llicència, quan la durada d’aquesta llicència ho requereixi.

    c)Substituir la reducció de jornada del personal funcionari quan les necessitats del servei ho requereixin. En aquest supòsit, l’Administració pot establir que la relació funcionarial interina sigui a temps parcial.

    d)Desenvolupar programes temporals que responen a necessitats no permanents de l’Administració.

    e)Subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d’increment de l’activitat.

    Aquest article també disposa que els procediments de selecció d’aquest personal s’han d’establir reglamentàriament i han de respectar els principis d’igualtat, de mèrit, de capacitat i de publicitat, i també han d’obeir a criteris de celeritat i d’eficiència.

  2. D’altra banda, l’article 10 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, recull els mateixos supòsits que permeten el nomenament de personal funcionari interí prevists en la Llei autonòmica amb l’afegit d’establir un termini màxim de sis mesos dins d’un període de dotze per a la modalitat d’interinitat per excés o acumulació de tasques.

  3. En el BOIB de 30 de maig de 2009 es va publicar el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

    L’article 2 del Decret esmentat indica que les borses de personal funcionari interí s’han de formar mitjançant els procediments següents:

    1. Procediment ordinari.

    2. Procediment extraordinari.

    3. Procediment específic per subvenir a necessitats temporals i urgents de determinats cossos.

  4. L’article 4 del Decret 30/2009 regula el procediment extraordinari de selecció de personal funcionari interí per exhauriment de les borses formades per mitjà del procediment ordinari, sistema de borses de persones candidates provinents d’haver aprovat alguna prova, sense que sigui necessari haver superat l’exercici o fase corresponent en una convocatòria pública de selecció, ordenades d’acord amb les puntuacions obtingudes en els diferents exercicis.

    D’altra banda, aquestes borses extraordinàries s’han de formar per a personal funcionari d’un cos, una escala o especialitats determinats i per a cada illa esmentada.

    Així mateix, tal com disposa el punt 3 de l’article 4, les persones candidates han de ser seleccionades mitjançant una convocatòria pública de concurs, d’acord amb el barem que s’estableixi en cada cas, el qual ha d’incloure els mèrits fixats en el Decret, quan es prevegi que una borsa pot quedar exhaurida abans de la constitució de la nova borsa del procediment ordinari o no n’hi ha cap d’anterior que disposi de persones candidates, i es prevegi la necessitat de cobrir vacants.

  5. Atès que es preveu la necessitat de nomenar funcionaris interins del cos facultatiu superior, escala sanitària, especialitat inspecció mèdica, a l’illa d’Eivissa i del cos facultatiu tècnic, escala sanitària, especialitat fisioterapeuta, a l’illa de Menorca, per acomplir funcions tècniques, i que no hi ha cap borsa operativa d’aquestes especialitats, s’han de constituir les borses extraordinàries pertinents.

    Per tot això, fent ús de la competència que m’atorga l’article 6.3 c de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

    Resolució

  6. Aprovar la convocatòria d’un concurs per constituir les borses extraordinàries de personal funcionari interí que s’indiquen a continuació:

    Cos facultatiu superior, escala sanitària

    Especialitat inspecció mèdica, a l’illa d’Eivissa.

    Cos facultatiu tècnic, escala sanitària

    Especialitat fisioterapeuta, a l’illa de Menorca.

  7. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s’adjunten com a annex 1 d’aquesta resolució, d’acord amb el barem de mèrits que s’especifica en l’annex 2.

  8. Designar els òrgans de selecció d’aquest procés selectiu que indica l’annex 3 i que estan constituïts per les persones que n’han de ser els membres.

  9. Ordenar la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en un diari d’àmbit autonòmic i en la pàgina web del Govern de les Illes Balears.

  10. Comunicar la publicació de la convocatòria al Servei d’Ocupació de les Illes Balears, perquè en faci la difusió oportuna, i a la Junta de Personal.

    Interposició de recursos

    Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Administracions Públiques, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver publicat la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

    També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

    Marratxí, 22 de gener de 2013

    El conseller d’Administracions Públiques

    José Simón Gornés Hachero

    ANNEX 1

    Bases de la convocatòria

  11. Normes generals

    1.1. L’objecte d’aquestes bases és regular la convocatòria d’unes borses extraordinàries per cobrir, amb caràcter d’interinitat, places del cos facultatiu superior, escala sanitària, especialitat inspecció mèdica, a l’illa d’Eivissa i del cos facultatiu tècnic, escala sanitària, especialitat fisioterapeuta, a l’illa de Menorca.

    1.2. La selecció de les persones candidates s’efectuarà mitjançant un concurs, que consistirà en la valoració dels mèrits que detalla l’annex 2 d’aquesta convocatòria.

    1.3. La realització d’aquest procés selectiu és regulat per aquestes bases, d’acord amb el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i s’ajusta al que estableixen l’article 103 de la Constitució espanyola; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; i el Decret 36/2004, de 16 d’abril, pel qual es regula l’accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  12. Reserva per a persones amb discapacitat

    2.1. La Conselleria d’Administracions Públiques ha d’adoptar les mesures necessàries per complir el que preveu la normativa vigent amb la finalitat de facilitar l’accés com a personal funcionari interí de les persones candidates amb discapacitat.

    A aquest efecte, s’han d’oferir a les persones candidates de les borses que acreditin una discapacitat igual o superior al 33%, el 5% del total de llocs de treball que resultin vacants. Se’ls han d’oferir les vacants número 10 i les posteriors de vint en vint de la borsa, és a dir, els llocs número 30, 50, 70, etc., i així successivament. No obstant això, se’ls han d’oferir també llocs de treball quan, per la puntuació obtinguda en el procés selectiu, els correspongui.

    En tot cas, l’oferiment estarà supeditat al fet que la discapacitat de la persona candidata concreta sigui compatible amb les tasques del lloc.

    2.2. Per gestionar millor la reserva per a persones amb discapacitat de la borsa convocada, s’ha de constituir una llista específica de persones amb discapacitat, per ordre de prelació, de cada una de les illes on hi hagi persones candidates que hagin acreditat aquesta condició.

  13. Requisits i condicions de les persones candidates

    Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d’estar en possessió durant tot el procés selectiu:

    1. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos que, d’acord amb l’article 57 de l’EBEP, es permeti l’accés a l’ocupació pública.

    2. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

    3. No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap Administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a l’accés al cos o escala de funcionari. En el cas de nacionals d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.

    4. Haver satisfet la taxa de serveis de selecció de personal en la forma que estableix la base 4.4.d). D’acord amb el que preveu l’article 15 de la Llei 14/1998, de 23 de desembre, de diverses mesures tributàries i administratives, resten exemptes del pagament de la taxa de drets d’examen les persones amb discapacitat igual o superior al 33%.

    5. Tenir les capacitats i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR