Decret llei 4/2020, de 20 de març, pel qual s’estableixen mesures urgents en matèria de contractació, convenis, concerts educatius i subvencions, serveis socials, medi ambient, procediments administratius i pressuposts per fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19

SecciónI. Disposicions generals
EmisorCONSELL DE GOVERN
Rango de LeyDecret-llei

I

L'emergència sanitària que ha generat la propagació del COVID-19 arreu del món ha obligat els governs a adoptar mesures de tot tipus per lluitar contra l'onada de contagis i mitigar els efectes econòmics i socials que aquest fenomen està produint. El Govern espanyol, d'acord amb l'article 116.1 de la Constitució, aprovà el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. El passat dia 17 de març ha aprovat el Reial decret 465/2020, que modifica l'anterior en alguns punts i, en la mateixa data, ha dictat el Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

A les Illes Balears, el Consell de Govern, en sessió de dia 13 de març, va adoptar l'Acord pel qual s'aprova el Pla de mesures excepcionals per limitar la propagació i el contagi del COVID-19; i, en sessió de dia 16 de març de 2020, les mesures concretes de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del seu sector públic instrumental, en el marc del Reial decret 463/2020 i de l'Acord de 13 de març de 2020 esmentats.

Totes aquestes accions es justifiquen clarament pel caràcter excepcional i les greus conseqüències de la pandèmia. Les dades estadístiques relatives a la quantitat creixent de persones infectades pel virus exigeixen una reacció ràpida i enèrgica dels poders públics, com també la col·laboració de tota la societat. La resposta que estan donant els sistemes de salut, tot i els esforços gegantins del personal sanitari, no és ara per ara suficient. Calen altres actuacions de contenció que inevitablement han de suposar restriccions al funcionament ordinari del teixit social.

En paral·lel a les actuacions de caràcter sanitari, són imprescindibles mesures de caràcter econòmic, social i administratiu que permetin lluitar eficaçment contra l'expansió del virus des de tots els fronts i que, alhora, evitin o redueixin el seu impacte en l'economia i, de manera especial, en els sectors socials més desprotegits. Per això, els poders públics ja estan actuant en àmbits com ara les relacions laborals, la seguretat social, les famílies i els col·lectius vulnerables, el crèdit i la banca o la contractació pública, entre d'altres.

Les iniciatives empreses pel poder executiu estatal han de se desenvolupades i implementades, quan calgui i allà on calgui, per altres instàncies i, especialment, pels governs autonòmics, els quals, en l'àmbit de les seves competències, poden adequar les mesures generals a les necessitats específiques dels seus territoris. En aquest context, el Govern de les Illes Balears considera que és imprescindible aprovar amb caràcter d'urgència un conjunt de mesures que, en sintonia amb allò que disposen els articles 12.3 i 16 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, mirin especialment cap a les persones més vulnerables, els serveis socials, les petites i mitjanes empreses i els ciutadans.

Algunes d'aquestes mesures es poden implementar mitjançant instruments jurídics de caràcter no normatiu, com ara per mitjà de la formalització de convenis de col·laboració entre les administracions implicades. D'altres, com ara les relacionades amb el sistema de finançament autonòmic, requereixen que el legislador estatal aprovi noves normes, de la qual cosa n'és plenament conscient el Govern de les Illes Balears, el qual té intenció d'instar l'aprovació d'aquestes noves normes. I, finalment, n'hi ha d'altres que exigeixen ser incloses en una norma autonòmica de rang legal, com ara les que s'aproven en virtut d'aquest Decret llei.

II

D'aquesta manera, aquest Decret llei té per objecte establir determinades mesures de rang legal en matèria de contractes públics (capítol I; articles 1 i 2); en matèria de convenis, concerts educatius i subvencions (capítol II; articles 3, 4 i 5); en matèria de serveis socials (capítol III; articles 6 i 7); en matèria de medi ambient (capítol IV; article 9); en matèria de procediments administratius (capítol IV; articles 9 i 10), i en matèria pressupostària (capítol V; article 11).

El Decret llei es completa amb una disposició addicional i una disposició transitòria, relatives, respectivament, a la publicitat addicional i al règim transitori i retroactiu de determinades mesures en matèria de contractació pública; i també amb una disposició derogatòria, amb la clàusula d'estil pròpia de la derogació tàcita, i tres disposicions finals, per les quals es disposa, d'una banda, la modificació puntual de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears; de l'altra, la facultat de desplegament reglamentari del Decret llei pel Consell de Govern, i, finalment, l'entrada en vigor.

III

El decret llei, regulat en l'article 49 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears a imatge d'allò que preveu l'article 86 del text constitucional, constitueix un instrument en mans del Govern de la Comunitat Autònoma per afrontar situacions de necessitat extraordinària i urgent com la que abans s'ha descrit, encara que amb el límit de no poder afectar determinades matèries. Com a disposició legislativa de caràcter provisional, la permanència del decret llei en l'ordenament jurídic està condicionada a la ratificació parlamentària corresponent.

En el context d'alarma sanitària que estan afrontant totes les comunitats autònomes, el Govern de les Illes Balears considera plenament adequat l'ús del decret llei per donar cobertura a un conjunt de mesures de caràcter social i econòmic directament adreçades a combatre els efectes derivats del COVID-19. Des del punt de vista de l'extensa jurisprudència del Tribunal Constitucional en matèria de decrets lleis, les mesures que ara s'adopten responen a l'exigència que hi hagi una connexió de sentit o relació d'adequació entre la situació excepcional i les mesures que es pretenen adoptar, que han de ser idònies, concretes i d'eficàcia immediata.

En tot cas, el mateix Tribunal Constitucional, en les sentències 29/1986, de 20 de febrer, i 237/2012, de 13 de desembre, ha deixat clar que no s'ha de confondre l'eficàcia immediata de la norma provisional amb la seva execució instantània i, per tant, s'ha de permetre que les mesures adoptades amb caràcter d'urgència prevegin un posterior desplegament normatiu o actuacions administratives d'execució de les mesures legals.

Convé afegir que el present Decret llei troba també ancoratge, des del punt de vista del marc competencial, en els punts 1, 15, 21 y 46 de l'article 30, i en els punts 1 i 5 de l'article 31, de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.

Per tot això, a l'empara de l'article 49 de l'Estatut d'autonomia, a proposta de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat, de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, de la consellera d'Afers Socials i Esports, del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i del conseller de Medi Ambient i Territori, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió de dia 20 de març de 2020, s'aprova el següent

Decret llei

Capítol I Mesures en matèria de contractes públics

Article 1

Tramitació d'emergència

  1. L'adopció de qualsevol tipus de mesura o actuació per part dels òrgans de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels ens del sector públic instrumental autonòmic per fer front directament o indirectament als efectes del COVID-19 justificarà la necessitat d'actuar de manera immediata.

    Pel que fa a la contractació pública, s'haurà d'adoptar a l'empara del que preveu l'article 120 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament europeu i del Consell 2014/23/UE yi2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, i de l'Acord del Consell de Govern de 18 de març de 2020 pel qual es concreten les mesures que s'han d'adoptar en matèria de contractació pública com a conseqüència d'allò que disposa el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'Estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, i de l'Acord del Consell de Govern de 13 de març de 2020 pel qual s'aprova el Pla de mesures excepcionals per limitar la propagació i el contagi del COVID-19 (BOIB núm. 37, de 18 de març).

  2. D'acord amb la previsió establerta en l'apartat anterior, a tots els contractes que hagin de subscriure l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o els ens del sector públic instrumental autonòmic per atendre les necessitats derivades de la protecció de les persones i altres mesures adoptades pel Consell de Govern o pels òrgans superiors de l'Administració o dels ens esmentats per fer front al COVID-19 els hi és aplicable la tramitació d'emergència.

    En aquests casos, si és necessari fer pagaments a compte per actuacions preparatòries a realitzar pel contractista, no s'ha d'aplicar el que disposa respecte de les garanties la Llei 9/2017 esmentada, i correspon a l'òrgan de contractació, mitjançant una decisió motivada de la qual s‘ha de deixar constància en l'expedient, determinar la concurrència d'aquesta circumstància en funció de la naturalesa de la prestació a contractar i la possibilitat de satisfer la necessitat per altres vies.

  3. El lliurament dels fons necessaris per fer front a les despeses que generi l'adopció de les mesures per a la protecció de la salut de les persones davant el COVID-19 es podrà fer a justificar.

Article 2

Altres mesures

Amb l'objecte d'evitar els efectes negatius sobre l'ocupació i la viabilitat empresarial de les empreses contractistes de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats del seu sector públic instrumental, es faculta la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors perquè dicti les instruccions necessàries per fer efectiu el que disposa l'article 34 del Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

Capítol II Mesures en matèria de convenis, concerts educatius i subvencions

Article 3

Règim especial dels convenis relacionats amb el COVID-19

  1. En la tramitació administrativa i la subscripció de convenis en l'àmbit de la gestió de l'emergència sanitària causada pel COVID-19 no s'han d'aplicar les disposicions que contenen els apartats 1 i 2, lletres a), b) i c), de l'article 50 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

  2. Així mateix, els convenis esmentats en l'apartat anterior es perfeccionen i despleguen efectes des del consentiment de les parts, sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el Registre de convenis a què es refereix l'article 82 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Article 4

Manteniment dels concerts educatius i dels mòduls econòmics

Es mantenen els concerts educatius vigents a l'entrada en vigor d'aquest Decret llei i es continuaran finançant íntegrament els mòduls relatius al personal docent i a altres despeses mentre es mantengui l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.

Article 5

Mesures en matèria de subvencions

L'òrgan concedent de la subvenció pot acordar, motivadament, mesures d'ordenació i instrucció necessàries per evitar que la situació creada pel COVID-19 provoqui perjudicis greus en els interessos i drets de la persona beneficiària, derivats de la impossibilitat de complir el termini per a l'execució del projecte subvencionat, o de executar-ho totalment, de tal manera que aquestes situacions no es considerin com incompliment, als efectes de reintegrament o pèrdua del dret a la subvenció.

Igualment, pot acordar no suspendre terminis quan l'interessat mostri la seva conformitat.

Aquestes excepcions hauran d'acordar-se de manera casuística i sempre motivadament, ponderant els interessos en joc i l'interès públic.

Capítol III Mesures en matèria de serveis socials

Article 6

Mesures relatives a col·lectius en situació de vulnerabilitat econòmica

  1. El Decret 117/2001, de 28 de setembre, pel qual es regula la renda mínima d'inserció, serà aplicable a les persones en situació de vulnerabilitat econòmica com a conseqüència de l'emergència sanitària COVID-19 i de la declaració de l'estat d'alarma, a les quals es refereix l'article 9 del Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

    L'acreditació de la situació de vulnerabilitat econòmica a què es refereix el paràgraf anterior i dels requisits establerts a l'article 6 del Decret 117/2001 s'ha de fer per mitjà d'un informe de l'òrgan competent en matèria de serveis socials.

  2. No obstant el que estableix l'apartat anterior, per a les persones en situació de vulnerabilitat econòmica esmentades que siguin destinatàries de la renda mínima d'inserció no és aplicable el capítol IV del Decret 117/2001.

Article 7

Altres mesures en matèria de serveis socials

Durant el període de vigència de l'estat d'alarma declarat inicialment pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, s'estableixen les normes excepcionals següents:

1a. Les sol·licituds d'inici del procediment descrit a l'article 12 de la Llei 5/2016, de 13 d'abril, de la renda social garantida, podran ser presentades, en representació dels interessats, pels treballadors socials dels serveis socials municipals o pels funcionaris del Servei d'Informació de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

2a. Per a l'accés a les prestacions de dependència regulades al Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears, per a les persones valorades com a dependents, serà suficient el que disposi el pla individual d'atenció emès pel treballador social.

3a. Els beneficiaris de les prestacions de dependència, previstes al Decret 84/2010, de 25 de juny, pel qual es regulen els criteris per calcular la capacitat econòmica amb la finalitat d'establir la participació econòmica de les persones beneficiàries de les prestacions assistencials que formen part de la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears, i per concretar les prestacions econòmiques del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència, que quedin en suspès, queden exempts de participar econòmicament en el seu cost.

4a. Per tal de garantir l'assistència a les persones necessitades, queden suspesos els requeriments professionals establerts a l'article 17 del Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població.

5a. Se suspèn l'aplicació del capítol IV del Decret 117/2001 abans esmentat per a tots els beneficiaris de la renda mínima d'inserció.

Capítol IV Mesures en matèria de medi ambient

Article 8

Mesures extraordinàries en relació amb la gestió dels residus sanitaris

  1. S'incorpora la infecció per COVID-19 a l'annex I del Decret 136/1996, de 5 de juliol, d'ordenació de la gestió dels residus sanitaris en la comunitat autònoma de les Illes Balears.

  2. Els residus sanitaris procedents de centres assistencials i de l'activitat assistencial ambulant en pacients diagnosticats o sospitosos de patir el COVID-19 seran considerats residus de risc i en la seva gestió s'atendrà als criteris següents:

1r. La seva segregació, recollida, emmagatzematge, transport i gestió, en general, incloent el tractament final i eliminació, es durà a terme atenent a allò establert per al grup III del Decret 136/1996. S'identificaran amb una etiqueta de COVID-19 o AÏLLAMENT i es prioritzarà el seu transport fins a les plantes de tractament; tot plegat per tal d'augmentar les mesures de seguretat en la seva gestió.

2n. Els residus tallants i punxants que continguin o puguin contenir líquids biològics o secrecions, s'han de recollir en envasos rígids de tancament hermètic. Si no ho són, aquestos es podran agrupar a la vegada en envasos hermètics de major capacitat (30/60 litres), però sense fer-ne un ús abusiu.

3r. Per a la resta de residus procedents de l'atenció sanitària a aquests pacients, com poden ser els equips de protecció individual (EPI), materials de cura, gases, sondes, bosses de sèrum buides, tubuladures i altres, es tendrà en compte la previsió de l'esmentada norma, si bé, en cas d'utilitzar l'opció de doble bossa de galga 300, de capacitat fins a 100 litres i amb tancament de seguretat, excepcionalment aquesta podrà ser de color diferent al groc sempre que resulti identificada com s'estableix a la lletra a) anterior.

4t. Excepcionalment i de manera extraordinària en casos justificats que hauran de comptar amb una aprovació expressa per part de l'administració competent en matèria de residus i salut pública, per motius d'operativitat, es permetran altres condicions o períodes d'emmagatzematge superiors als previstos en l'article 9.10.g) del Decret 136/1996 abans esmentat, sempre que es mantinguin les mesures suficients de prevenció i salubritat.

5è. El seu transport exterior fins a les plantes o instal·lacions de tractament o eliminació autoritzades, inclòs el transport marítim entre illes, tendrà consideració d'essencial.

6è. Ates el seu caràcter infecciós i les previsions de l'article 5.3.c) del Reial decret 1481/2001, de 27 de desembre, que regula l'eliminació de residus mitjançant dipòsit en abocador, no es permet en cap cas la seva eliminació per abocament.

Capítol V Mesures en matèria de procediments administratius

Article 9

Mesures en matèria de suspensió de terminis administratius

  1. En el marc del que estableix la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, correspon als consellers i les conselleres del Govern de les Illes Balears i a les persones titulars de la presidència o de l'òrgan unipersonal equivalent dels ens del sector públic instrumental autonòmic acordar, en l'àmbit de les seves competències, mitjançant resolució motivada, i entre d'altres possibles mesures d'ordenació i instrucció, deixar sense efecte la suspensió dels terminis administratius dels procediments administratius en els casos en què la suspensió o paralització pugui causar perjudicis greus en els drets o els interessos de les persones que tenguin la condició d'interessades en el procediment. Així mateix poden adoptar en aquest àmbit qualsevol mesura destinada a evitar o pal·liar situacions de vulnerabilitat originades per l'estat l'alarma.

    En aquests casos, és necessari obtenir la conformitat expressa de les persones interessades respecte de les mesures a adoptar o respecte de la no suspensió dels terminis.

  2. Així mateix, correspon a les autoritats esmentades en l'apartat anterior decidir motivadament la continuació o fins i tot l'inici dels procediments administratius referits als fets justificatius de l'estat d'alarma i d'aquells que siguin indispensables per a la protecció de l'interès general o per al funcionament bàsic dels serveis.

    En aquests casos, no caldrà obtenir la conformitat de les persones interessades.

  3. El que estableixen els apartats anteriors d'aquest article s'ha d'entendre sens perjudici de l'aplicació de les normes generals relatives a la delegació de competències, delegació de firma i suplència.

  4. En l'àmbit dels consells insulars i dels municipis de les Illes Balears, correspon als òrgans competents en cada cas l'exercici de les mesures a què es refereix aquest article i la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020.

Article 10

Interrupció del còmput del termini de durada màxima dels procediments d'aplicació dels tributs, sancionadors i de revisió tramitats per l'Agència Tributària de les Illes Balears

  1. El període comprès des del 18 de març de 2020 fins al 30 d'abril de 2020 no computarà a efectes de la durada màxima dels procediments d'aplicació dels tributs, sancionadors i de revisió tramitats per l'Agència Tributària de les Illes Balears, si bé durant el període esmentat l'Administració pot impulsar, ordenar i fer els tràmits imprescindibles.

  2. Així mateix, el període a què es refereix l'apartat anterior no computarà a l'efecte dels terminis que estableix l'article 66 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, ni a l'efecte dels terminis de caducitat.

Capítol VI Mesures en matèria pressupostària

Article 11

Finançament de les mesures

  1. S'autoritza la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors perquè habiliti els crèdits necessaris en les corresponents seccions pressupostàries per a l'execució de les mesures previstes en aquest Decret llei, en l'Acord del Consell de Govern de 13 de març de 2020 pel qual s'aprova el Pla de mesures excepcionals per limitar la propagació i el contagi del COVID-19, i, en general, en la resta d'instruments jurídics normatius o no normatius que impliquin una despesa a càrrec del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears imputable al programa pressupostari a què es refereix l'apartat següent d'aquest article.

    Aquests crèdits tendran la condició d'ampliables, als efectes prevists en la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  2. Tots els crèdits esmentats s'han d'imputar al programa pressupostari de despesa 413G (Accions públiques relatives al COVID-19), que s'ha d'habilitar a l'efecte, sempre que la gestió pressupostària ho permeti, i s'han de finançar amb càrrec al fons de contingència, de la manera que preveu l'apartat 3 de l'article 38 de la Llei 14/2014, o amb baixa en altres crèdits dels pressuposts de la Comunitat Autònoma.

    Les aplicacions del fons de contingència per a aquest exclusiu finançament seran aprovades per la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors amb l'informe del director general competent en matèria de pressuposts, sense necessitat de l'autorització prèvia del Consell de Govern.

    Els expedients de modificació de crèdit esmentats no estaran sotmesos a la fiscalització prèvia de la Intervenció General.

  3. Per als crèdits d'aquest programa pressupostari s'estableix una vinculació a nivell de secció i programa per a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i per a l'Agència Tributària de les Illes Balears.

  4. Així mateix, no serà necessari que el Consell de Govern exceptuï l'aplicació dels límits de les despeses amb abast pluriennal als quals es refereix la lletra a) de l'article 65.5 de la Llei 14/2014.

  5. Excepcionalment, es podran aprovar transferències de crèdit que minorin crèdits per a operacions de capital en els casos en què els crèdits incrementats es destinin a finançar operacions corrents amb càrrec alprograma pressupostari 413G.

    Disposició addicional única

    Publicitat addicional de determinades mesures

  6. Les resolucions o acords que s'adoptin en aplicació d'allò que preveu l'article 34 del Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, s'hauran de publicar immediatament en el perfil del contractant del corresponent òrgan de contractació.

  7. També s'haurà de publicar en el perfil del contractant el text íntegre de l'article 34 del Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, mentre continuï vigent l'estat d'alarma.

    Disposició transitòria única

    Normes transitòries

    El que estableix l'article 1 d'aquest Decret llei s'ha d'aplicar també als contractes la tramitació dels quals s'hagi iniciat abans de l'entrada en vigor d'aquest Decret llei.

    Disposició derogatòria única

    Normes que es deroguen

    Queden derogades les normes de rang legal i reglamentari que contradiguin o s'oposin a tot el que estableix aquest Decret llei.

    Disposició final primera

    Modificacions de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears

  8. La disposició addicional única de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears, passa a ser la disposició addicional primera.

  9. S'afegeix una disposició addicional, la disposició addicional segona , en la Llei 12/2018 esmentada, amb la redacció següent:

    “Disposició addicional segona

    Règim extraordinari

    Quan hagin estat declarades algunes de les situacions previstes a l'article 116 de la Constitució espanyola, o en cas de declaració de zona afectada greument per una emergència de protecció civil pel Consell de Ministres, el règim jurídic que s'estableixi en matèria de suspensió i execució de contractes s'ha d'aplicar als concerts socials definits a l'article 2 de la present Llei.”

    Disposició final segona

    Facultats de desplegament normatiu

    S'autoritza el Govern de les Illes Balears perquè dicti els decrets que calguin per al desplegament normatiu de tot el que estableix aquest Decret llei.

    Disposició final tercera

    Entrada en vigor

    Aquest Decret llei comença a vigir el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

    Això no obstant, la norma que conté l'article 10 desplega efectes des del dia 18 de març de 2020.

    Palma, 20 de març de 2020

    La presidenta
    La consellera de Presidència, Cultura i Igualtat Francesca Lluch Armengol i Socias
    Pilar Costa i Serra
    La consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors
    Rosario Sánchez Grau
    El conseller d'Educació, Universitat Recerca
    Martí X. March i Cerdà
    La consellera d'Afers Socials i Esports
    Fina Santiago Rodríguez
    El conseller de Medi Ambient i Territori
    Miquel Mir Gual

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR