17/2019 FORU DEKRETUA, martxoaren 6koa, zeinaren bidez aldatzen baita Nafarroako Zerga Ogasunaren esparruan bide elektroniko, informatiko eta telematikoen erabilera arautzen duen uztailaren 17ko 50/2006 Foru Dekretua.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkideari buruzko urriaren 1eko 39/2015 Legeak aurrerapen handia ekarri zuen administrazio prozeduren kudeaketan Administrazio Publiko elektronikoa erabiltzeari dagokionez, eta aldi berean, lehentasuna eman zitzaien jakinarazpen elektronikoei, zeinak egiten baitira egoitza elektronikoan edo gaitutako helbide elektroniko bakarrean, kasu bakoitzean dagokiona.

Horrez gain, beharrezko zehaztasunez bereizten ditu identifikazio elektronikoko sistema eta sinadura elektronikoko sistema, eta orobat, sinplifikatu egiten ditu horiek akreditatzeko eta erabiltzeko bitartekoak. Hala bada, zehazten du ezen, oro har, identifikazio elektronikoa soilik izanen dela beharrezkoa eta sinadura elektronikoa eskatuko dela soilik pertsona edo entitate interesdunaren borondatea eta baimena akreditatu behar den kasuetan.

Halaber, lege horretan zehazten da, beste berritasun batzuen artean, zein diren administrazio publikoarekin ezinbestean hartu-eman elektronikoa izan behar duten pertsona eta entitateak. Horri dagokionez, 14.2 artikuluan jasotzen da ezen hartu-emanetarako bitarteko elektronikoak erabili behar dituztela ezinbestean honako hauek, gutxienez: pertsona juridikoek, izaera juridikoa ez duten entitateek, lanean aritzeko nahi eta nahi ez elkargokide izan behar dutenek, administrazioarekin hartu-eman elektronikoa izatera behartuta dagoen interesdun baten ordezkari direnek, bai eta administrazio publikoetako langileek ere, langile publiko diren aldetik administrazio publikoekin egiten dituzten tramite eta jarduketetarako.

Gainera, lege testu horren 14.3 artikuluak ezartzen du ezen erregelamendu bidez Administrazioek ezartzen ahalko dutela nahitaezkoa dela bitarteko elektronikoen bidez jartzea harremanetan, bai prozedura batzuetarako, bai eta, beren gaitasun ekonomiko edo teknikoagatik, dedikazio profesionalagatik edo egiaztaturiko beste arrazoiren batengatik, behar diren bitarteko elektronikoez baliatzeko aukera duten pertsona fisikoen zenbait kolektiborentzat ere.

Hala, Administrazio publikoekin hartu-eman elektronikoa izateko betebeharra, beraz, betebehar orokor gisa ulertu behar da, zeinaren arabera tresna elektronikoak erabili behar baitituzte (administrazio publikoak herritarren esku jarri dituenak) horretara beharturik dauden pertsona eta entitateek. Betebehar horrek berekin dakar, alde batetik, eskaera edo dokumentu mota oro entitate publikoaren erregistro elektronikoaren bidez aurkeztea, eta aitorpenak edo autolikidazioak bitarteko telematikoak baliatuz aurkeztea; eta berekin dakar, halaber, administrazio publikoaren aldetik jakinarazpen elektronikoak jasotzea.

Bestalde, Nafarroako Foru Komunitateko tributu arloan, Tributuei buruzko abenduaren 14ko 13/2000 Foru Lege Orokorrak, tributu kudeaketako prozedura arautu zuenez gero, bere 99.5 artikuluan ezartzen du zein diren jakinarazpen elektronikoaren oinarrizko lerroak, eta eskumena ematen zaio erregelamenduari intereseko espezialitateak zehazteko.

Lege xedapen hori betetzeko, uztailaren 17ko 50/2006 Foru Dekretuak bere 30. artikuluan zehazten du ezen gaitutako helbide elektronikoa izanen dela jakinarazpen elektronikoa egiteko sistema, eta adierazten da, halaber, zerbitzua emateko moduen ezaugarriak eta funtzionalitateak foru agindu bidez arautuko direla, ekonomian eta ogasunean eskumena duen departamentuko titularrak emanda. Bestalde, 32. artikuluan zehazten da zer entitate dauden behartuta jakinarazpenak bitarteko elektrikoen bidez jasotzera Nafarroako Zerga Ogasunaren aldetik hark egindako zeinahi zerga jarduketa eta prozeduratan.

Oinarri hartuta uztailaren 17ko 50/2006 Foru Dekretuaren 30. artikuluan jasotzen den helbide elektronikoaren gaikuntza, onetsi zen Ogasuneko eta Finantza Politikako kontseilariaren abenduaren 18ko 148/2017 Foru Agindua, Nafarroako Zerga Ogasunaren eremuan jakinarazpen elektronikoaren zerbitzua arautzen duena, baita zergapekoek gaitutako helbide elektronikoan jakinarazpenik ez egiteko egunak adierazteko aukera ere.

Irailaren 26ko 77/2018 Foru Dekretuak, Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioaren Tributu Ikuskapenari buruzko Erregelamendua aldatzen duenak, jasotzen du bere azken xedapenetako lehendabizikoan aldaketa bat uztailaren 17ko 50/2006 Foru Dekretuaren 32.1 artikuluarentzat, jakinarazpen elektronikoa jasotzeko betebeharra zabal dadin pertsona fisikoen zenbait kolektibotara, baldin egoki diren tresna informatikoak eskura izatea bermatzen duten baldintzak betetzen badira.

Horregatik, zehazten da jarduera profesionala betetzen duten pertsona fisikoen zer kolektibok duen nahitaezkoa elkargoko kide izatea, ulertuta jarduera profesionalarengatik bitarteko elektronikoak eskura dauzkatela eta erabiltzen dituztela, eta halakotzat hartuko dira alta emanik daudenak EJZko talde eta multzo batzuetan; gainera, sartu dira baimena dutenak hirugarrenen izenean...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR