13/2020 FORU LEGEA, uztailaren 1ekoa, 25 milioi euroko aparteko kreditu bat eman, arautu eta banatzekoa, Nafarroako Toki Ogasunen parte-hartzearen funtsaren kargura, COVID-19ak eragindako osasun publikoko arrazoiak direla-eta hartu behar izan diren ohiz kanpoko neurri urgenteengatik toki entitateek dituzten beharrei erantzuteko.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

148. ALDIZKARIA - 2020ko uztailaren 7a 1. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEA 1.1. XEDAPEN OROKORRAK 1.1.1. Foru legeak eta legegintzako foru dekretuak 13/2020 FORU LEGEA, uztailaren 1ekoa, 25 milioi euroko aparteko kreditu bat eman, arautu eta banatzekoa, Nafarroako Toki Ogasunen parte-hartzearen funtsaren kargura, COVID-19ak eragindako osasun publikoko arrazoiak direla-eta hartu behar izan diren ohiz kanpoko neurri urgenteengatik toki entitateek dituzten beharrei erantzuteko. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEKO LEHENDAKARIA NAIZEN HONEK.

Aditzera ematen dut Nafarroako Parlamentuak onetsi duela honako:

FORU LEGEA, 25 MILIOI EUROKO APARTEKO KREDITU BAT EMAN, ARAUTU ETA BANATZEKOA, NAFARROAKO TOKI OGASUNEN PARTE-HARTZEAREN FUNTSAREN KARGURA, COVID-19AK ERAGINDAKO OSASUN PUBLIKOKO ARRAZOIAK DIRELA-ETA HARTU BEHAR IZAN DIREN OHIZ KANPOKO NEURRI URGENTEENGATIK TOKI ENTITATEEK DITUZTEN BEHARREI ERANTZUTEKO.

ATARIKOA

2020ko martxoaren 11n, Osasunaren Mundu Erakundeak nazioarteko pandemiaren izaera eman zion COVID-19 koronabirusak eragindako osasun publikoko larrialdiari, gaitza nazioartean zabaltzeak herrialde guztietako osasun publikorako arriskua dakarrelako eta nazioarteko erantzun koordinatua eskatzen duelako. Testuinguru horretan, martxoaren 14ko 463/2020 Errege Dekretuaren bidez alarma egoera deklaratu zen COVID-19ak eragindako osasun krisia kudeatzeko.

Koronabirusaren bilakaerak eragin duen aparteko egoera dela eta, ohiz kanpoko neurri urgente batzuk hartu behar izan dira osasun publikoko arrazoiengatik, besteak beste apirilaren 6ko 6/2020 Foru Legea, osasun krisiak eragindako inpaktuari aurre egiteko presako neurriak onesten dituena.

Arau horren 20. artikuluak funts berezi bat sortzen du toki entitateek COVID-19arekin lotuta izan dituzten gastuei aurre egiteko.

Arau horrek, zehazki, hau dio:

“1. 25 milioi euroko funtsa sortzen da, zeina, hala badagokio, handitzen ahalko baita, beharren arabera, Nafarroako toki entitateek 2020. urtean jasan behar dituzten honako hauekin lotutako gastuak arintzeko: gastu fiskalak, osasuna, hezkuntza, politika sozialak, enplegua, familiak, enpresak, ETEak, langile autonomoak, lana eta familia bateragarri egitea, babes soziala, aparteko langileak eta COVID 19ak eragindako bestelako gastuak”.

Bestalde, 2. apartatuan dio Nafarroako Gobernuak zenbateko hori biltzen duen aparteko kreditu berezia emateko foru lege proiektu bat igorri beharko duela Parlamentura, Nafarroako 2020rako Aurrekontu Orokorrei buruzko martxoaren 4ko 5/2020 Foru Legea aldatzeko, eta foru lege horren bidez arautuko direla funts berezi hori eta banaketarako baldintzak.

Era berean, hurrengo apartatuan, hirugarrenean, adierazten du aparteko kreditu hori finantzatuko dela “Toki Ogasunen Parte-hartzearen Funtsari atxikitako diruzaintza-gerakina” izeneko 113002 12100 8700 000003 aurrekontu-partidaren kargura, zenbateko horrekin.

Nafarroako Ogasun Publikoari buruzko apirilaren 4ko 13/2007 Foru Legearen 48. artikuluak lehen paragrafoan ezartzen du ezen, hurrengo ekitaldira arte berandutu ezin daitekeen gasturen bat aurrekontu indardunaren kargura egin behar bada eta krediturik ez badago edo kontsignatuta dagoena aski ez bada eta ezin bada handitu aipatutako foru legean jasotako xedapenen arabera, Nafarroako Gobernuak, Ekonomia eta Ogasuneko kontseilariak proposaturik, foru lege proiektu bat bidaliko duela Nafarroako Parlamentura, aparteko kreditu bat ematekoa, lehen kasuan, edo kreditu-gehigarri bat ematekoa, bigarrenean. Era berean, bigarren paragrafoan xedatzen du aparteko kreditua eta kreditu-gehigarria edozein gastu programatako beste kreditu erabilgarri batzuekin finantzatzen ahal direla, Parlamentuak zuzenketak direla-eta berariaz onetsitako kredituetatik datozenak barne.

Zenbateko hori aplikatuko da kasuko aurrekontu-aldaketak izapidetuz Nafarroako Ogasun Publikoari buruzko apirilaren 4ko 13/2007 Foru Legeak agintzen duenaren arabera.

Aipatutako 6/2020 Foru Legeak indarra hartu zuenetik (2020ko apirilaren 9an), Toki Administrazioaren eta Despopulazioaren Zuzendaritza Nagusia lanean aritu da COVID-19ak Nafarroako Toki Ogasunetan izan dituen ondorioak aztertzen eta ebaluatzen, inkestak eta udal zerbitzuen kostuei buruzko analisiak eginez, eta toki entitateetan nahiz Foru Komunitateko Administrazioaren departamentuetan datu eguneratuak eskuratzen, horiekin guztiekin proposamen bat taxutzearren, helburu hauekin: inpaktu ekonomikoa zenbatestea, banaketa formulak ezartzea eta arintze eta sustatze neurriak jartzea, pandemiaren inpaktua apaltzen laguntzeko eta, horrekin batera, tokiko ekonomiak berreraiki eta suspertzeko.

Horretarako, 25 milioi euroko funts bat sortzen da, hiru ataletan banatuta: lehenik, transferentzia arrunten aparteko funts bat, ez-finalista, 10.500.000 eurokoa, COVID-19a Nafarroako udalerri guztietan eragiten ari den inpaktua apaltzeko xedea duena.

Alarma egoera deklaratzearen ondorioz, udalerrietan gutxitu egin da diru-bilketa, bertan behera gelditu direlako udal jarduerak eta zerbitzuak, osotara edo hein batean, hala nola 0tik 3 urtera bitarteko haur eskolak, musika eskolak, kirol zerbitzuak eta aparkagune arautuetako zerbitzuak; eta aldi berean, gastua handiagoa izan da pandemiak bereziki erasandako zerbitzuetan; adibidez, adinekoen egoitzetan eta eguneko zentroetan.

Era berean, udal aurrekontuetan isla izan beharko dute tokiko jarduera ekonomikorako funtsezkoak diren sektoreei -adibidez merkataritzari, turismoari eta ostalaritzari- laguntzeko hartu diren neurriek, bai eta norberaren familia, lana eta bizitza pertsonala bateragarri egiten laguntzen duten ekimenek ere.

Bigarrenik, transferentzia arrunten beste funts berezi bat sortzen da, kasu honetan finalista, COVID-19ak bidaiarien hiri garraio kolektiboaren kudeaketan eragin duen defizit gehigarriari aurre egiteko; funts hau 1.000.000 eurokoa da eta udalerri onuradunak izanen dira alarma egoera deklaratu zen egunean bidaiarien hiri garraio kolektiboaren zerbitzua banaka nahiz mankomunitate baten bidez ematen zutenak.

Azkenik, kapital transferentzien aparteko funts bat sortzen da tokiko ekonomia bultzatzeko inbertsioetarako; 13.500.000 eurokoa da, eta onuradun izanen dira arlo hauetan inbertsioak egiten dituzten Nafarroako udalerri guztiak: efizientzia energetikoa, hiri mugikortasun jasangarria, zuzkidurak egokitzea, banda zabaleko konektibitatea eta uraren erabilera efizientea.

Aipatutako hiru funts horien bidez, gure Foru Komunitateko udalerri guztietan COVID-19a dela-eta gertatzen ari den gastu gehikuntzari eta diru-sarreren jaitsierari aurre egiteko laguntza erabakigarria bideratzen da, eta, halaber, tokiko ekonomien suspertzea eta dinamizazioa bultzatzen da, bertako bizilagun guztien onerako, hots, Nafarroako Foru Komunitate osoaren onerako.

1. artikulua. Aparteko funts bat sortzea, 25 milioi eurokoa.

1. Aparteko funts bat sortzen da, 25 milioi eurokoa, “Toki Entitateen Parte-hartzearen Funtsari atxikitako diruzaintza-gerakina” izeneko 113002 12100 8700 000003 aurrekontu-partidaren kargura, Nafarroako udalerri guztiei zuzendua.

Funts horrek Toki Ogasunek Nafarroako Tributuetan duten Parte-hartzearen Funtsaren izaera du, eta banatuko da hurrengo artikuluetan ezarritakoari jarraikiz.

2. artikulua. Transferentzia arrunten aparteko funtsa, COVID-19ak 2020ko ekitaldiko udal aurrekontuetan duen inpaktua apaltzeko xedea duena.

1. Transferentzia arrunten aparteko funts bat sortzen da, 10.500.000 eurokoa, COVID-19ak 2020ko ekitaldiko udal aurrekontuetan izan duen inpaktua apaltzeko xedea duena, “COVID-19 Aparteko funtsa, 2020ko udal aurrekontuen gaineko inpakturako” izeneko 211001 21200 4600 942106 aurrekontu-partidaren kargura, Nafarroako udalerri guztiei zuzendua.

Foru lege honen I. eranskinean ezarritakoarekin bat, funts horren zenbatekoa, oro har, lerro hauetan antolatuta dago:

–0-3 urtekoen haur-eskolak: 1.500.000 euro.

–Musika eskolak: 200.000 euro.

–Hirugarren adinekoen egoitzak eta adinekoentzat diren eguneko zentroak: 500.000 euro.

–Kirol zerbitzuak: 3.100.000 euro.

–Aparkatze arautuko zerbitzuak: 600.000 euro.

–Bizitza pertsonala, familia eta lana bateragarri egitea: 1.000.000 euro.

–Tokiko jarduera ekonomikoari laguntzea: 1.000.000 euro.

–Bestelako gastuen gehikuntza eta diru-sarreren jaitsiera: 2.600.000 euro.

2. Aparteko funts ez-finalista hau banatu da aldagaien balioen arabera eta banaketa-formula ponderatu bat baliatuz; horretan oinarrituta lortu da banaketa indizea, hain zuzen ere ezartzen duena zein den udalerri bakoitzak jaso beharreko zenbatekoa, foru lege honen I. eranskinean ezarritakoarekin bat.

3. Toki Administrazioaren eta Despopulazioaren Zuzendaritza Nagusiaren ebazpen baten bidez ordainduko dira udalerri onuradun bakoitzak jaso beharreko zenbatekoak, 2020ko Transferentzia Arrunten Funtsaren bigarren ordainketarekin batera, aipatutako I. eranskinean araututakoari jarraikiz.

3. artikulua. Transferentzia arrunten aparteko funtsa, bidaiarien hiri garraio kolektiboaren kudeaketan sortutako defizit gehigarria apaltzekoa.

1. Transferentzia arrunten aparteko funts bat sortzen da, 1.000.000 eurokoa, bidaiarien hiri garraio kolektiboaren kudeaketan sortutako defizit gehigarria apaltzekoa, “COVID-19 Aparteko funtsa, bidaiarien hiri garraioaren defizit gehigarria” izeneko 211001 21200 4600 942107 aurrekontu-partidaren kargura.

2. Ulertzen da defizit gehigarria hau dela: COVID-19aren ondorioz edo Estatuak, autonomia erkidegoek edo toki administrazioak haren kontra hartutako neurrien ondorioz, Nafarroako udalerriek 2020ko martxoaren 14tik ekainaren 21era bitarte izan duten gastu gehikuntzaren eta diru-sarreren jaitsieraren arteko diferentzia, aldi horretan bidaiarien hiri garraio kolektiboaren zerbitzua eman badute, banaka nahiz mankomunitate baten bidez.

3. 2020ko irailaren 15a baino lehen, udalerri interesdunek ziurtagiri bat aurkeztu beharko diote Toki Administrazioaren eta Despopulazioaren Zuzendaritza Nagusiari, aurreko apartatuan aipatzen den defizit gehigarriaren zenbatekoa frogatzen duena, foru lege honen II. eranskinean...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR