Llei de L'ús Dels Mitjans Electrònics al Sector Públic de Catalunya (Llei 29/2010, del 3 d'agost)

Publicado enDOGC
Ámbito TerritorialNormativa de Cataluña
RangoLey

El President de la Generalitat de Catalunya

Sia notori a tots els ciutadans que el Parlament de Catalunya ha aprovat i jo, en nom del Rei i d'acord amb el que estableix l'article 65 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, promulgo la següent

LLEI

PREÀMBUL

Els mitjans electrònics estan arribant a tots els àmbits de la societat i en transformen en bona mesura l'economia, la política, les relacions socials i la cultura. També les administracions públiques estan gaudint de les oportunitats que els mitjans electrònics generen. Així, faciliten la creació de diversos canals de relació, tant entre les administracions públiques com amb els ciutadans, que permeten incrementar l'intercanvi d'informació i la participació. Alhora, són un dels motors dels processos de modernització i de reforma de les administracions públiques, ja que milloren l'eficàcia i l'eficiència administratives; la transparència, la proximitat i l'obertura de les administracions públiques als ciutadans, i també llur rendició de comptes.

Les societats pluralistes, complexes i interdependents demanen unes administracions públiques orientades a les necessitats dels ciutadans i del sector productiu, que treballin en xarxa, eficaçment i eficientment, i que, garantint l'accessibilitat, la transparència i la seguretat, es basin en la col·laboració entre administració i ciutadans i facilitin múltiples relacions entre els diversos actors. L'ús intensiu dels mitjans electrònics per les administracions públiques, que generalment es coneix com a administració electrònica, ha d'afavorir les transformacions requerides facilitant l'establiment i la consolidació de diversos canals de relació tant entre les administracions públiques com amb els ciutadans.

Aquesta llei vol contribuir precisament a avançar en aquest procés de transformació de les administracions públiques catalanes en regular el paper dels mitjans electrònics per facilitar la consolidació d'unes administracions públiques que, sobre la base de l'ús dels mitjans electrònics, millorin l'eficiència interna i facilitin les relacions interadministratives i les relacions amb els ciutadans.

Així, doncs, la incorporació dels mitjans electrònics a les administracions públiques té un caràcter polièdric. El desenvolupament dels mitjans electrònics no comporta només un canvi tecnològic, sinó que, alhora, es tracta d'un canvi cultural, organitzatiu i, també, jurídic. Precisament, a aquest darrer aspecte vol contribuir aquesta llei, sense oblidar l'impacte que té en la resta d'àmbits.

Tot i els avenços importants que es poden derivar de l'ús dels mitjans electrònics per les administracions públiques, cal ésser conscients dels riscos que es poden generar tant per als ciutadans com per a les administracions públiques mateixes. Des d'un punt de vista general, probablement el risc principal que es pot generar de l'ús intensiu dels mitjans electrònics en les administracions públiques és l'agreujament de les desigualtats socials pel que fa a la tecnologia, la fractura digital. Per a afrontar aquest risc, les administracions públiques, paral·lelament a l'extensió de l'ús dels mitjans electrònics, han d'adoptar polítiques que en permetin l'extensió a tot el territori i n'han de facilitar l'ús de tots els col·lectius i, especialment, de les persones amb discapacitat i les persones amb dificultats especials. Però no es poden oblidar els riscos que es poden generar per l'ús dels mitjans electrònics en les relacions entre els ciutadans i les administracions públiques respecte a la seguretat de les transaccions o les dades de caràcter personal.

L'evolució experimentada a Catalunya en el desenvolupament de l'Administració electrònica ha permès anar configurant un model català d'administració electrònica, tret diferenciador de Catalunya tant en l'àmbit estatal com en l'internacional.

L'Administració electrònica persegueix millorar la transparència, l'eficàcia i la qualitat del sector públic a Catalunya per mitjà de l'ús dels mitjans electrònics en les relacions entre les entitats del sector públic, els ciutadans, les empreses i les organitzacions. La coresponsabilitat entre les administracions públiques catalanes i tots els actors implicats en l'ús dels mitjans electrònics és indispensable a l'hora de definir les estratègies per a l'avenç de l'ús dels mitjans electrònics en les administracions públiques catalanes entre els actors implicats. Aquesta coresponsabilitat exigeix la cooperació entre les administracions públiques catalanes amb l'objectiu de trobar solucions comunes als problemes i als reptes que comporta l'extensió de l'ús dels mitjans electrònics tant en les relacions entre les administracions públiques i les relacions amb els ciutadans com en la gestió interna de les administracions públiques. La col·laboració interadministrativa es tradueix en la interoperabilitat entre les aplicacions i els sistemes d'informació que desenvolupen i usen les diverses administracions públiques i la reusabilitat de les aplicacions creades per les diverses administracions públiques catalanes.

El model català d'administració electrònica parteix d'una visió integrada de país per a aconseguir una solució millor per al conjunt de les administracions públiques catalanes i, alhora, és una oportunitat per a transformar-les.

La Llei de l'Estat 11/2007, del 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, ha comportat un avenç pel que fa a la regulació de l'Administració electrònica a l'Estat espanyol perquè reconeix el dret dels ciutadans a relacionar-se amb les administracions públiques per mitjans electrònics i, correlativament, l'obligació de les administracions públiques de dotar-se de mitjans i sistemes electrònics perquè aquest dret es pugui exercir.

En el marc d'aquesta legislació, i tenint en compte el que estableix l'article 111 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya en atribuir a la Generalitat la potestat legislativa, en el marc de les bases que fixi l'Estat, el Parlament desplega i concreta, per mitjà d'aquesta llei, aquestes disposicions bàsiques amb l'objectiu d'avançar en el reconeixement de l'ús dels mitjans electrònics, que ha de comportar un nou apropament dels ciutadans a les administracions públiques, a la configuració d'unes administracions públiques properes als ciutadans. També ha de contribuir a aquest procés l'aprovació, per la Generalitat, d'una norma sobre l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.

El desenvolupament de l'Administració electrònica no el pot emprendre d'una manera aïllada cadascuna de les administracions públiques catalanes. La distribució de competències entre les diverses administracions públiques catalanes, la complexitat tècnica inherent a l'Administració electrònica, els constants i ràpids canvis tecnològics, els recursos disponibles i els recursos necessaris per a avançar en el desenvolupament de l'Administració electrònica o la major proximitat als ciutadans, són alguns motius que ens permeten apuntar la necessitat d'avançar conjuntament vers una administració pública en xarxa. A més, aquesta és una proposta que s'avé amb la trajectòria històrica de les administracions públiques catalanes en la matèria i que, precisament, ha de permetre de desenvolupar i de consolidar el model català d'administració electrònica.

Aquesta llei es dicta a l'empara dels articles 150, 159.2 i 159.5 de l'Estatut d'autonomia, sens perjudici del que disposa l'article 159.6, d'acord amb el qual «les competències de la Generalitat especificades en els apartats 1, 3, 4 i 5 s'han d'exercir respectant el principi d'autonomia local».

Aquesta llei s'estructura en cinc títols.

El títol I defineix l'objecte de la Llei, l'àmbit d'aplicació, la finalitat i els principis que han d'informar el desenvolupament de l'Administració electrònica.

El títol II defineix l'Administració electrònica i les tasques que duen a terme les diverses administracions públiques per a avançar en aquesta Administració. Així mateix, determina els mecanismes de cooperació i de col·laboració interadministratives en aquesta matèria. Aquest mateix títol també fa referència al Consell Assessor per a l'Administració Electrònica de Catalunya com a òrgan d'assessorament a les entitats que conformen el sector públic de Catalunya en la definició i l'execució de les estratègies sobre l'ús dels mitjans electrònics per les entitats del sector públic.

El títol III concreta la informació del sector públic i la participació dels ciutadans i les empreses per mitjans electrònics.

El capítol I fa referència a la difusió de la informació del sector públic per mitjans electrònics i consagra el dret a una informació del sector públic de qualitat.

El capítol II regula l'ús dels mitjans electrònics en la comunicació entre els ciutadans i les empreses amb les entitats del sector públic i estableix l'ús de la signatura electrònica. En aquest capítol, es fa igualment referència a la incorporació dels mitjans electrònics en l'actuació del sector públic i, concretament, s'estableix que aquesta incorporació dels mitjans electrònics en l'actuació pública ha d'ésser el resultat d'un procés documental de redisseny funcional, racionalització i simplificació normativa i administrativa. En particular, es recullen diversos instruments per a facilitar al ciutadà o ciutadana més orientació de l'actuació administrativa i per a incrementar la coordinació, tant en el si de cada administració pública com entre les diverses administracions públiques, en la tramitació dels procediments administratius.

Així mateix, el capítol III recull l'impuls de la incorporació dels mitjans electrònics del sector públic de Catalunya en les relacions amb les empreses i els ciutadans.

El títol IV estableix diversos instruments per a facilitar les relacions entre les entitats del sector públic de Catalunya per mitjans electrònics. En primer lloc, regula el Marc d'interoperabilitat del sector públic de Catalunya com a instrument de què es dota el sector públic per a garantir els nivells necessaris d'interacció entre les diverses entitats. En segon lloc, crea el Catàleg de dades i documents interoperables a Catalunya com a instrument per a fer efectiu el dret dels ciutadans a no aportar les dades i els documents que són en poder de les administracions públiques. En tercer lloc, estableix que l'Administració de la Generalitat ha de promoure la creació i el manteniment d'una xarxa de comunicacions electròniques de les administracions públiques catalanes per a garantir la comunicació entre totes les entitats i els organismes que en formen part. En quart lloc, determina que les entitats del sector públic s'han de comunicar per mitjans electrònics, per la qual cosa cal adoptar els mecanismes necessaris per a permetre que les transaccions interadministratives es facin garantint-ne la seguretat.

Finalment, el títol V regula la promoció de l'Administració electrònica entre el sector públic de Catalunya.

La part final d'aquesta llei consta d'onze disposicions addicionals, dues disposicions transitòries, una disposició derogatòria i dues disposicions finals. Pel que fa a aquestes disposicions, cal destacar que aquesta llei disposa diverses mesures que, transitòriament, vetllen perquè les administracions públiques catalanes es puguin adaptar a les diverses obligacions que es deriven actualment de l'ordenament jurídic i, en particular, puguin garantir que els ciutadans exerceixin llur dret a accedir, per mitjans electrònics, a les administracions públiques.

TÍTOL I Disposicions generals Artículos 1 a 4
ARTICLE 1 Objecte

L'objecte d'aquesta llei és regular:

  1. L'ús dels mitjans electrònics en les actuacions del sector públic de Catalunya.

  2. L'ús dels mitjans electrònics en les relacions entre les entitats del sector públic i els ciutadans a Catalunya.

  3. La definició dels instruments per a desenvolupar i fomentar la relació entre les entitats i els organismes que conformen el sector públic de Catalunya, i entre aquests i els ciutadans, per mitjans electrònics.

  4. La concreció del model català d'administració electrònica entre les entitats del sector públic de Catalunya.

ARTICLE 2 Àmbit d'aplicació
  1. Aquesta llei és aplicable al sector públic de Catalunya, que, als efectes del que estableix aquesta llei, és integrat per:

    1. L'Administració de la Generalitat i els ens locals, i també les entitats públiques vinculades o que en depenen, sens perjudici del principi d'autonomia local que estableix l'article 159.6 de l'Estatut d'autonomia.

    2. Els consorcis, les fundacions en què és majoritària la presència o la participació de les entitats esmentades en la lletra a, directament o indirectament, i les associacions i les societats constituïdes exclusivament per les entitats esmentades en la lletra a.

    3. Les entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia, amb independència funcional o amb una autonomia especial reconeguda per la llei, que tinguin atribuïdes funcions de regulació o de control extern sobre un sector o una activitat determinats.

    4. Les universitats públiques, en el marc de llur autonomia i d'acord amb llur normativa específica.

  2. Aquesta llei també és aplicable, en l'exercici de potestats administratives, a les entitats següents:

    1. Els concessionaris de serveis públics en llurs relacions amb les administracions públiques i amb els ciutadans, si així ho disposa el títol concessional o ho aproven llurs òrgans de govern.

    2. Les corporacions de dret públic.

  3. Aquesta llei també és aplicable a les relacions que s'estableixen entre les institucions de la Generalitat quan usen mitjans electrònics.

  4. Aquesta llei s'aplica als ciutadans, a les empreses i als ens sense personalitat jurídica que es relacionen amb el sector públic de Catalunya quan usen mitjans electrònics, en les actuacions que no estan sotmeses al dret privat.

ARTICLE 3 Finalitats

Les finalitats d'aquesta llei, per tal de millorar la transparència, l'eficàcia, l'eficiència i la qualitat en les relacions entre el sector públic i els ciutadans, són:

  1. Garantir que l'ús dels mitjans electrònics promogui una administració pública oberta, transparent, accessible, eficaç i eficient.

  2. Promoure que les activitats derivades de l'exercici de les competències dels ens, els organismes i les entitats que conformen el sector públic, llurs relacions i les relacions amb els ciutadans siguin més àgils, més eficaces i més eficients, mitjançant l'ús dels mitjans electrònics.

  3. Consolidar els instruments de col·laboració i de coordinació entre les administracions catalanes en el desenvolupament de polítiques i de serveis per a la introducció i l'ús dels mitjans electrònics.

ARTICLE 4 Principis

La incorporació dels mitjans electrònics en les actuacions del sector públic de Catalunya ha d'ésser informada pels principis següents:

Primer. Proximitat. Les entitats del sector públic han de facilitar que l'ús dels mitjans electrònics, pels ciutadans, les faci més properes i adaptades a llurs necessitats, reduint costos i càrregues.

Segon. Transparència i participació. Les entitats del sector públic han de garantir l'accés a l'estat de les tramitacions administratives i a la informació que consta a llurs arxius, d'acord amb el que estableix l'ordenament jurídic, i també la rendició de comptes i l'establiment de mecanismes de participació activa en les decisions públiques.

Tercer. Accessibilitat. Les entitats del sector públic han de garantir que l'ús dels mitjans electrònics no ocasioni discriminacions per raó del mitjà emprat o per raó de les discapacitats o les dificultats especials dels destinataris d'aquestes.

Quart. Qualitat. Les entitats del sector públic han d'adoptar les mesures necessàries perquè la difusió de la informació pública i la tramitació dels procediments administratius per mitjans electrònics satisfacin les necessitats de llurs destinataris i facilitin l'assoliment de les finalitats de l'article 3.

Cinquè. Simplificació, eficàcia, eficiència i economia. Les entitats del sector públic han d'adoptar les mesures necessàries per a redissenyar els serveis, els tràmits i els procediments administratius; reduir les càrregues, els costos, els terminis i el temps dels procediments administratius, i assolir més eficàcia, eficiència i economia en l'activitat administrativa.

Sisè. Seguretat. Les entitats del sector públic han de garantir que l'ús dels mitjans electrònics assegura la identitat, la integritat, la conservació i, si escau, la confidencialitat de la informació i les transaccions que es duen a terme emprant mitjans electrònics.

Setè. Neutralitat tecnològica. Les entitats del sector públic han de permetre l'ús dels mitjans electrònics independentment de les opcions tecnològiques escollides pels destinataris i han de promoure l'ús d'estàndards oberts.

Vuitè. Cooperació i col·laboració. Les entitats del sector públic han de treballar en comú, compartir estratègies, generar solucions organitzatives i tecnològiques comunes, i també garantir la interoperabilitat de llurs sistemes d'informació.

Novè. Proporcionalitat. Les entitats del sector públic han d'actuar amb proporcionalitat en l'exigència de garanties i mesures de seguretat en la incorporació dels mitjans electrònics a les actuacions del sector públic de Catalunya, i també en la petició d'informació i de dades als ciutadans per a dur a terme tràmits i serveis de llur competència.

Desè. Principi de legalitat. Manteniment de la integritat de les garanties jurídiques dels ciutadans davant les administracions públiques, d'acord amb el que regula el règim jurídic i el procediment de les administracions públiques.

TÍTOL II De la cooperació i la col·laboració en l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya Artículos 5 a 8
ARTICLE 5 Model català d'administració electrònica

Les entitats que integren el sector públic de Catalunya, per a assolir les finalitats que disposa aquesta llei i d'acord amb els principis que la informen, han d'impulsar un model d'administració electrònica basat en els aspectes següents:

  1. La incorporació dels mitjans electrònics en llur activitat ordinària per a millorar l'accessibilitat, la transparència, l'eficàcia, l'eficiència i la qualitat de la prestació de serveis als ciutadans, i la gestió interna.

  2. La cooperació i la col·laboració institucionals en la creació i la posada a disposició del sector públic de Catalunya d'infraestructures i de serveis comuns d'administració electrònica que garanteixin la interoperabilitat dels sistemes d'informació i que facin possible llur ús per les entitats que integren el sector públic per a fer més eficaç i econòmic l'oferiment de serveis als ciutadans i a les empreses.

  3. La definició i el desenvolupament comú de polítiques i iniciatives de caràcter organitzatiu i tecnològic que maximitzin l'eficiència i la reutilització dels serveis i les aplicacions que els desenvolupen.

ARTICLE 6 Desenvolupament del model català d'administració electrònica
  1. El desenvolupament del model català d'administració electrònica correspon a l'Administració de la Generalitat i als ens locals, i també a la resta d'entitats que integren el sector públic de Catalunya d'acord amb les relacions de vinculació i de dependència que estableix el seu règim jurídic.

  2. Les administracions públiques catalanes, per a desenvolupar el model català d'administració electrònica, han de dur a terme les activitats següents:

    1. Definir estratègies per a avançar en l'ús dels mitjans electrònics.

    2. Dissenyar, implementar i desenvolupar aplicacions, procediments i instruments necessaris per a facilitar l'ús dels mitjans electrònics en les relacions entre els ciutadans i les entitats que integren el sector públic, la interoperabilitat amb altres aplicacions i llur reutilització per altres entitats del sector públic.

    3. Impulsar l'ús dels mitjans electrònics en les relacions amb els ciutadans.

    4. Usar els mitjans electrònics en les relacions amb altres ens, organismes i entitats que integren el sector públic de Catalunya.

    5. Garantir un nivell de ciberseguretat adequat en l'ús dels mitjans electrònics.

  3. L'Administració de la Generalitat, per a contribuir al desenvolupament del model català d'administració electrònica en el sector públic de Catalunya, ha de dur a terme les activitats següents:

    1. Dissenyar i desenvolupar aplicacions que siguin interoperables amb altres aplicacions i reutilitzables per altres administracions públiques.

    2. Fomentar l'ús dels mitjans electrònics als ens locals.

    3. Cooperar en l'exercici de les competències dels ens locals en matèria d'ús dels mitjans electrònics.

    4. Usar els mitjans electrònics en les relacions amb altres ens, organismes i entitats que integren el sector públic de Catalunya.

    5. Aprovar el Marc d'interoperabilitat de Catalunya.

    6. Promoure la creació i el manteniment d'una xarxa de comunicacions electròniques de les administracions públiques catalanes.

    g)Garantir, en l'àmbit del model català d'administració electrònica i en la prestació de serveis públics a la ciutadania per mitjans electrònics, una seguretat de la informació adequada, i determinar i aplicar el nivell adequat de ciberseguretat del model català d'administració electrònica.

ARTICLE 7 Cooperació i col·laboració entre les administracions públiques catalanes en matèria d'ús dels mitjans electrònics
  1. Les administracions públiques catalanes han de cooperar i col·laborar en l'acompliment de les activitats que estableix l'article 6.2.

  2. L'Administració de la Generalitat i els ens locals, sens perjudici d'altres fórmules de col·laboració, cooperen i col·laboren, ordinàriament i voluntàriament, per mitjà del Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya, en:

    1. L'impuls i el desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics per les entitats del sector públic de Catalunya.

    2. La coordinació de llurs estratègies i actuacions en matèria d'ús dels mitjans electrònics.

    3. La definició i l'execució de les estratègies comunes que s'han de desenvolupar en els àmbits següents:

    Primer. La creació i la prestació de serveis comuns d'administració electrònica per a les entitats que integren el sector públic de Catalunya.

    Segon. La reutilització de les aplicacions i els serveis d'administració electrònica que es desenvolupin.

    Tercer. L'extensió dels mitjans electrònics per a garantir la identitat i per a acreditar la voluntat en les actuacions dels ciutadans i el personal del sector públic.

    Quart. La promoció de la interoperabilitat dels sistemes d'informació del sector públic català i amb la resta d'administracions i d'institucions.

    Cinquè. La garantia de la confidencialitat, la integritat, la identitat i el no-rebuig en les comunicacions electròniques.

  3. El Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya, en el marc de les competències que li atribueixen els seus estatuts o que li deleguen les administracions públiques que en formen part, exerceix les funcions següents:

    1. Desenvolupar aplicacions, eines i serveis electrònics i promoure'n l'ús per les entitats que integren el sector públic de Catalunya, d'acord amb el Pla de desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics del sector públic de Catalunya que estableix l'article 26.

    2. Elaborar criteris i recomanacions per a garantir la interoperabilitat de la informació derivada de l'actuació de les entitats que conformen el sector públic de Catalunya.

    3. Desenvolupar i executar mesures de cooperació de l'Administració de la Generalitat amb els ens locals que formen part del Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya en matèria d'ús dels mitjans electrònics.

    4. Desenvolupar i executar mesures de foment de l'Administració de la Generalitat amb els ens locals en matèria d'ús dels mitjans electrònics.

    5. Acomplir altres funcions que se li atribueixin.

  4. L'Agència Catalana de Certificació presta serveis de signatura electrònica al sector públic de Catalunya per a garantir la confidencialitat, la integritat, la identitat i el no-rebuig en les comunicacions electròniques que duen a terme les entitats del sector públic de Catalunya, i qualsevol altra tasca que se li encomani.

  5. L'Agència de Ciberseguretat de Catalunya s'encarrega de planificar, gestionar i controlar la ciberseguretat en la prestació dels serveis d'identificació electrònica i d'identitat i confiança digitals per part dels prestadors establerts a Catalunya o que, altrament, ofereixin serveis al sector públic de la Generalitat.

ARTICLE 8 Cooperació i assistència locals en matèria d'ús dels mitjans electrònics
  1. Els consells de vegueria, en el marc de llurs competències, presten assistència i cooperació jurídiques, econòmiques i tècniques per al desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics pels ens locals, especialment pels que tenen menys capacitat econòmica i de gestió.

  2. Els consells comarcals, d'acord amb llur programa d'actuació, presten assistència tècnica de proximitat als municipis que ho sol·liciten per a facilitar la incorporació i l'ús d'aplicacions, eines i serveis electrònics atenent llurs necessitats específiques i els proporcionen suport en els problemes que puguin sorgir en llur funcionament.

TÍTOL III De la informació del sector públic i la participació dels ciutadans i les empreses per mitjans electrònics Artículos 9 a 18
CAPÍTOL I Difusió de la informació del sector públic per mitjans electrònics Artículos 9 a 11
ARTICLE 9 Qualitat de la informació del sector públic
  1. La informació del sector públic que es difon per mitjans electrònics ha d'ésser:

    1. Actualitzada, que indiqui la data de la darrera actualització i que retiri els continguts obsolets.

    2. Objectiva, de manera que la informació que es difon per mitjans electrònics ha d'ésser completa, veraç i precisa.

    3. Útil, perquè sigui fàcilment usada pels ciutadans en l'exercici de llurs drets i el compliment de llurs obligacions. A aquest efecte, la informació ha d'ésser clara, senzilla, comprensible i fàcil de trobar per mitjà de l'ús de cercadors o d'altres mitjans i instruments que s'habilitin.

    4. Accessible, d'acord amb els estàndards vigents, garantint-ne el coneixement universal perquè tots els ciutadans puguin accedir a la informació en condicions d'igualtat, especialment els col·lectius amb discapacitat o amb dificultats especials.

  2. Les entitats del sector públic han d'adoptar les mesures internes necessàries per a garantir que la difusió de la informació compleixi les condicions de l'apartat 1.

  3. Les entitats del sector públic, sens perjudici del que estableix la normativa de protecció de dades de caràcter personal, han de determinar els instruments adequats a fi que els ciutadans puguin sol·licitar que es corregeixi la informació difosa si aquesta no compleix els requisits que estableix l'apartat 1.

  4. Les entitats del sector públic han d'indicar la unitat, l'òrgan o l'organisme responsable de la difusió de la informació que ha de vetllar perquè es compleixi el que estableix aquest article.

ARTICLE 10 Informació general del sector públic
  1. Les entitats que integren el sector públic han de difondre, en l'àmbit de llurs competències, per mitjans electrònics, la informació següent:

    1. Informació sobre l'organització, que permeti als ciutadans conèixer l'organització administrativa, les competències de les entitats que integren el sector públic, les autoritats, el personal directiu i el personal a llur servei responsables de la tramitació dels procediments administratius i de la prestació dels serveis públics, i també la relació actualitzada dels llocs de treball, de llurs funcions i les taules retributives corresponents.

    2. Informació sobre els procediments que són d'interès per als ciutadans i, en particular, els que fan referència als requisits jurídics i tècnics que estableix l'ordenament jurídic per als projectes, les actuacions o les sol·licituds; els procediments administratius que tramiten, precisant-ne els terminis i el sentit del silenci; el perfil de contractant; les convocatòries i les resolucions d'ajuts i subvencions; l'accés i la selecció del personal, i el Catàleg de dades i documents interoperables que són en poder de les administracions públiques.

    3. Informació sobre l'activitat, que inclou la que fa referència a les actuacions que duen a terme les entitats que conformen el sector públic i, en particular, la informació relativa als serveis públics prestats, les prestacions previstes, llur disponibilitat i les cartes de serveis, i també la informació relativa als acords que prenen les entitats del sector públic, d'acord amb el que estableix llur normativa reguladora.

    4. Informació sobre la normativa en vigor aplicable en l'àmbit de llurs competències, sens perjudici de la publicació dels diaris oficials a la seu electrònica corresponent.

    5. Informació d'interès general per als ciutadans, com ara informació cartogràfica o informació sobre el trànsit, el temps, el medi ambient, la cultura, la salut i l'educació, sens perjudici de les obligacions d'informació que imposa la normativa específica corresponent.

  2. Les entitats locals han de publicar en llur seu electrònica les actes de les sessions del ple. En llur publicació, s'han de tenir en compte els principis i les garanties que estableix la normativa de protecció de dades i la de protecció del dret a l'honor i a la intimitat. A aquests efectes, s'hi poden incloure dades de caràcter personal sense comptar amb el consentiment de la persona interessada, si es tracta de dades referents a actes debatuts al ple de la corporació o a disposicions objecte de publicació en el butlletí oficial corresponent. En la resta de supòsits, sens perjudici del que disposin altres lleis, la publicació únicament és possible si es compta amb el consentiment de la persona interessada o les dades no es poden, en cap cas, vincular amb la persona interessada mateixa.

ARTICLE 11 Difusió de la informació del sector públic per mitjans electrònics
  1. El servei públic de difusió de la informació general del sector públic inclosa en les lletres a, b i c de l'article 10.1 es presta mitjançant la seu electrònica corresponent.

  2. Les entitats que integren el sector públic poden difondre la informació del sector públic amb mitjans diferents al que estableix l'apartat 1. Si la difusió de la informació per altres mitjans electrònics pot afectar la qualitat de la informació del sector públic, d'acord amb el que disposa l'article 9, se n'ha d'informar els ciutadans i indicar clarament els efectes de la informació pública difosa.

  3. Les entitats que integren el sector públic han d'informar els ciutadans de les característiques i els efectes de la informació difosa pels diversos mitjans electrònics a llur disposició, d'acord amb el que disposa aquest article.

  4. Les entitats que integren el sector públic han de promoure eines i cercadors que facilitin als ciutadans l'accés senzill i eficaç a la informació pública per mitjans electrònics, i han de garantir sempre la protecció de les dades de caràcter personal.

  5. Les entitats que integren el sector públic han de facilitar que la informació difosa per mitjans electrònics pugui ésser coneguda per mitjà d'altres canals que en permetin especialment el coneixement per persones amb discapacitat o amb dificultats especials.

CAPÍTOL II Comunicació dels ciutadans i les empreses amb les entitats del sector públic per mitjans electrònics Artículos 12 a 16
ARTICLE 12 Participació pública per mitjans electrònics
  1. Les entitats del sector públic han de fomentar l'ús dels mitjans electrònics per a canalitzar la participació dels ciutadans i les empreses en l'activitat administrativa, i també en els tràmits d'informació pública en l'elaboració de disposicions de caràcter general.

  2. Les entitats del sector públic han d'impulsar l'ús dels mitjans electrònics en la convocatòria, la constitució, l'adopció i la documentació d'acords dels òrgans col·legiats en què participen ciutadans i empreses.

  3. Les entitats del sector públic han de promoure l'ús de tecnologies de xarxa social per a facilitar la construcció de comunitats virtuals de ciutadans i empreses amb interessos comuns o connexos i facilitar-ne la canalització cap a les entitats del sector públic. Les entitats del sector públic poden crear comunitats virtuals, adreces d'Internet, adreces electròniques o qualsevol mecanisme electrònic que permeti la interacció amb els ciutadans i les empreses, sia de caràcter genèric o de caràcter específic, amb la finalitat de conèixer-ne l'opinió sobre temàtiques que es plantegin i poder-les integrar en l'activitat que desenvolupen els ens del sector públic. Poden crear, així mateix, si s'escau, per mitjans electrònics, baròmetres d'opinió sobre els afers que considerin escaients a fi de poder-los integrar en llur activitat.

ARTICLE 13 Dret a un espai personalitzat en les relacions del sector públic de Catalunya amb els ciutadans i les empreses
  1. Els ciutadans i les empreses, en les relacions amb el sector públic, tenen dret a disposar d'un espai personalitzat a la seu electrònica corporativa, en què, degudament identificats i autenticats, puguin, d'una manera senzilla, dur a terme les accions següents:

    1. Accedir a l'estat de les relacions i els tràmits que duen a terme electrònicament amb l'administració corresponent.

    2. Accedir a la documentació annexada als tràmits i les gestions fets electrònicament.

    3. Rebre el document acreditatiu de la resolució del procediment iniciat electrònicament.

    4. Accedir a les notificacions i les comunicacions que els tramet l'Administració.

    5. Accedir a llur perfil i modificar-lo, si s'escau.

    6. Posar a disposició del sector públic la informació necessària per a resoldre llurs procediments administratius.

  2. El sector públic de l'Administració de la Generalitat ha d'incorporar a l'espai personalitzat del ciutadà o ciutadana i l'empresa, d'una manera progressiva, els documents i la informació necessaris per a iniciar la tramitació dels procediments que, sobre la base de la informació de què la Generalitat disposa, ha de dur a terme.

  3. L'Administració de la Generalitat pot crear una base de dades amb la finalitat de mantenir les dades dels ciutadans i les empreses de Catalunya exactes i posades al dia per tal de permetre la comunicació dels diversos òrgans de l'Administració de la Generalitat amb les persones interessades respecte a les relacions juridicoadministratives derivades de les seves competències, i també facilitar l'accés a les dades i l'exercici dels drets de rectificació i de cancel·lació. La base de dades ha de contenir el nom, els cognoms, el domicili, el sexe i la data de naixement, i també altres dades necessàries per a establir comunicacions electròniques. Aquesta base de dades pot ésser objecte de cessió a altres administracions, per a complir la mateixa finalitat, sense el consentiment de les persones interessades.

ARTICLE 14 Identificació i representació per mitjans electrònics
  1. Els ciutadans i les empreses poden usar els sistemes de signatura electrònica per a relacionar-se amb el sector públic de Catalunya, d'acord amb la normativa de procediment i de signatura electrònica.

  2. Els ciutadans i les empreses poden actuar mitjançant persones físiques o jurídiques autoritzades amb caràcter general a les administracions públiques.

  3. La persona que presenta documents per mitjans electrònics ha d'actuar amb la representació necessària en cada cas. Les entitats del sector públic de Catalunya poden requerir, en qualsevol moment, l'acreditació d'aquesta representació, que es pot fer per qualsevol mitjà vàlid en dret que en deixi constància fidedigna o mitjançant una declaració en una compareixença personal de la persona interessada davant l'òrgan administratiu corresponent.

ARTICLE 15 Criteris per a la incorporació dels mitjans electrònics en l'actuació del sector públic
  1. La incorporació dels mitjans electrònics en l'actuació del sector públic ha d'ésser el resultat d'un procés documentat de redisseny funcional i de racionalització i de simplificació normatives i administratives, en el qual s'han d'haver tingut en compte els aspectes següents:

    1. L'impacte de la incorporació dels mitjans electrònics en llur regulació i en les aplicacions que els donen suport.

    2. La simplificació documental, en particular, per mitjà de la incorporació de dades i de documents al Catàleg de dades i documents interoperables a Catalunya que estableix l'article 21.

    3. L'impacte de la incorporació dels mitjans electrònics i la viabilitat econòmica.

    4. L'impacte de la incorporació dels mitjans electrònics en la seguretat de la documentació i la informació i les dades de caràcter personal que contenen.

    5. La integració i la interoperabilitat de les aplicacions requerides amb altres aplicacions de l'òrgan responsable de la tramitació o amb les aplicacions d'altres entitats implicades en la tramitació del procediment que ja estan en funcionament. A aquest efecte, les entitats que integren el sector públic, per a facilitar la interoperabilitat, han de determinar les condicions tècniques específiques que han de concórrer en els documents que els ciutadans els adrecen per mitjà dels registres electrònics, segons el que estableix el Marc d'interoperabilitat del sector públic de Catalunya.

  2. Si els procediments afecten específicament un determinat col·lectiu, se'n pot demanar la participació activa en el procés de redisseny funcional i de racionalització i de simplificació administratives. Així mateix, es pot sol·licitar la participació d'altres entitats públiques que intervinguin en la tramitació del procediment en qüestió.

  3. S'ha d'avaluar, periòdicament, l'impacte de l'ús dels mitjans electrònics en l'actuació administrativa i s'han de fer auditories internes dels sistemes d'informació i dels procediments administratius que es tramiten per mitjans electrònics. Als efectes del que estableix aquest apartat, s'han de determinar els indicadors corresponents que han de formar part de l'avaluació.

ARTICLE 16 Impuls de la incorporació dels mitjans electrònics en les relacions de les entitats del sector públic de Catalunya amb les empreses
  1. El sector públic de Catalunya ha d'usar preferentment els mitjans electrònics en les relacions amb les empreses en l'exercici de la seva activitat econòmica sempre que, globalment, no representi un cost major per a les empreses. Els serveis electrònics que presta el sector públic de Catalunya adreçats a les empreses han d'ésser accessibles a la seu electrònica corresponent.

  2. Als efectes d'aquesta llei, s'entén per empresa l'entitat que exerceix una activitat econòmica, independentment de la seva forma jurídica.

  3. Les entitats que integren el sector públic de Catalunya han d'impulsar, amb caràcter general, la incorporació dels mitjans electrònics per a agilitar i millorar l'eficàcia i l'eficiència de llurs relacions amb les empreses i, específicament, en les relacions contractuals i de facturació.

  4. Les entitats que integren el sector públic de Catalunya han d'impulsar la creació de serveis electrònics de contractació administrativa, per mitjà dels quals es facin efectius els principis de publicitat i de concurrència, d'igualtat i de no-discriminació, i de transparència, i es permeti posar a l'abast de les entitats restants que conformen el sector públic català la integració de la informació general de la contractació administrativa catalana als efectes de la informació, comunicació i difusió amb les empreses licitadores, la transparència davant els ciutadans i l'agilitació en la tramitació dels expedients administratius corresponents.

CAPÍTOL III Mesures per a fomentar l'ús dels mitjans electrònics en les relacions entre el sector públic i els ciutadans Artículos 17 y 18
ARTICLE 17 Instruments per a facilitar l'ús dels mitjans electrònics en les relacions entre el sector públic i els ciutadans

El sector públic ha de facilitar l'ús dels mitjans electrònics en les relacions amb els ciutadans per mitjà dels instruments següents:

  1. La creació de punts d'accés a les entitats públiques en el marc de la Xarxa de telecentres de Catalunya.

  2. La formació adreçada als ciutadans i, en particular, a les persones amb dificultats especials per a l'ús dels mitjans electrònics.

  3. L'assistència als ciutadans, i l'orientació d'aquests, en l'ús dels mitjans electrònics.

  4. El foment de la creació de pàgines web i xarxes ciutadanes per mitjà de les quals es difongui informació pública.

  5. La creació d'eines multilingües que facilitin la tramitació dels procediments administratius en la llengua escollida pels ciutadans, com a mínim en les llengües oficials a Catalunya.

ARTICLE 18 Reducció de les taxes i els terminis

Les entitats del sector públic, d'acord amb el que estableix la legislació vigent, han d'impulsar, quan els ciutadans usen els mitjans electrònics en la tramitació dels procediments administratius, les mesures següents:

  1. La reducció de les taxes, que ha d'ésser proporcional a l'impacte econòmic que es deriva d'incorporar els mitjans electrònics en la tramitació dels procediments administratius.

  2. La reducció dels terminis dels procediments, que no pot afectar els principis de celeritat, d'ordre ni d'oficialitat i que ha de tenir en compte l'economia processal que pot comportar l'ús dels mitjans electrònics i també els diversos canals per mitjà dels quals es pot tramitar el procediment administratiu.

TÍTOL IV De les relacions entre el sector públic de Catalunya per mitjans electrònics Artículos 19 a 24
ARTICLE 19 Marc d'interoperabilitat del sector públic de Catalunya
  1. El Marc d'interoperabilitat del sector públic de Catalunya és l'instrument del qual es dota el sector públic de Catalunya per a garantir els nivells necessaris d'interacció i integració en els aspectes tecnològics, semàntics i organitzatius dels seus processos mitjançant l'ús intensiu de les tecnologies de la informació i la comunicació.

  2. El Marc d'interoperabilitat del sector públic de Catalunya conté les recomanacions, les guies i els estàndards relatius a la interconnexió, la integració de dades, les metadades, l'accés mitjançant xarxes de telecomunicacions, la seguretat i l'accessibilitat que han d'usar les entitats que integren el sector públic de Catalunya.

  3. El Marc d'interoperabilitat del sector públic de Catalunya té en compte els criteris i les recomanacions que estableixen l'Esquema nacional d'interoperabilitat i l'Esquema nacional de seguretat en l'àmbit de l'Administració electrònica, que regula la normativa estatal, i també el Marc europeu d'interoperabilitat.

  4. El Marc d'interoperabilitat del sector públic de Catalunya considera especialment l'ús d'estàndards oberts.

ARTICLE 20 Procediment d'elaboració del Marc d'interoperabilitat del sector públic de Catalunya
  1. El Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya, amb la participació de les entitats que integren el sector públic de Catalunya, elabora el Marc d'interoperabilitat del sector públic de Catalunya i en promou el compliment i l'adaptació contínua a l'estat de la tècnica.

  2. El Marc d'interoperabilitat del sector públic de Catalunya és aprovat per un decret del Govern de la Generalitat, després de l'informe de l'òrgan de representació local en les institucions de la Generalitat.

ARTICLE 21 Catàleg de dades i documents interoperables a Catalunya
  1. El Catàleg de dades i documents interoperables a Catalunya és l'eina de què es dota el sector públic de Catalunya per a fer efectiu el dret dels ciutadans a no aportar les dades i els documents que són en poder de les administracions públiques.

  2. Les entitats que conformen el sector públic de Catalunya han d'incloure en el Catàleg de dades i documents interoperables a Catalunya la relació actualitzada de dades i documents que es poden obtenir per mitjans electrònics i els mecanismes de seguretat per a accedir-hi garantint la seguretat, la integritat i la protecció plena de les dades de caràcter personal.

  3. El Catàleg de dades i documents interoperables a Catalunya, que és gestionat pel Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya, és accessible per mitjà de la seu electrònica de l'entitat corresponent d'acord amb el que estableix l'article 11.

  4. Cada entitat ha d'establir els mecanismes mitjançant els quals els seus empleats públics accedeixen a les dades i als documents inclosos en el Catàleg de dades i documents interoperables a Catalunya, d'acord amb els requeriments que ha establert qui ha inclòs les dades en aquest Catàleg, i n'és responsable.

ARTICLE 22 Tractament de dades de caràcter personal pel Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya
  1. El Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya, per a fer efectiva la interoperabilitat entre les aplicacions i els sistemes d'informació que usen les entitats que integren el sector públic de Catalunya, pot tenir accés a les dades provinents de fitxers o de tractaments de dades de les entitats, si l'accés és necessari per a prestar els serveis que estableix aquesta llei.

  2. El Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya, en el tractament de dades personals que ha de dur a terme per compte de les entitats que integren el sector públic de Catalunya, tant respecte a les entitats que posen a disposició electrònicament una informació determinada com respecte a les que estan interessades a accedir-hi, és l'encarregat d'aquest tractament, ha d'aplicar les mesures de seguretat exigibles i està subjecte a les instruccions que li dóna l'entitat responsable de la informació, sense que pugui destinar la informació a finalitats diferents a les que estableix l'entitat responsable, ni permetre l'accés a la informació a persones o entitats que no compleixen els requisits legalment exigibles. Així mateix, està sotmès a la resta de requisits que estableix la normativa de protecció de dades de caràcter personal.

ARTICLE 23 Xarxa de comunicacions electròniques de les administracions públiques catalanes
  1. El Govern de la Generalitat ha de crear, disposar i mantenir una xarxa de comunicacions de les administracions públiques catalanes que ha de garantir que la comunicació entre les entitats i els organismes que en formen part es fa assegurant la confidencialitat i la integritat de les dades i l'autenticació dels usuaris amb relació a cadascun dels procediments.

  2. La Xarxa de comunicacions de les administracions públiques catalanes ha de facilitar la connexió de les administracions públiques catalanes amb la Xarxa de comunicacions de les administracions públiques espanyoles.

ARTICLE 24 Comunicació entre les entitats del sector públic per mitjans electrònics
  1. Les entitats del sector públic s'han de comunicar per mitjans electrònics que han de garantir l'autenticació i la identificació de les entitats emissores i de les persones a llur servei responsables de la comunicació, de les entitats receptores de la informació, de la constància de les comunicacions en els registres respectius i de la seguretat, la integritat i la disponibilitat de les dades i els documents transmesos.

  2. Les entitats que integren el sector públic de Catalunya han de vetllar perquè es desenvolupin, d'acord amb els principis d'eficàcia, d'eficiència i d'economia, les eines i els serveis d'administració electrònica necessaris per a canalitzar la comunicació entre les entitats i els organismes que en formen part.

TÍTOL V De la promoció del model català d'administració electrònica entre el sector públic de Catalunya Artículos 25 a 28
ARTICLE 25 Reutilització de les aplicacions i els serveis
  1. Les entitats que integren el sector públic, per a prestar llurs serveis, han de potenciar l'ús de les aplicacions que han estat desenvolupades per altres entitats del sector públic.

  2. Les entitats que integren el sector públic han de vetllar perquè les aplicacions que desenvolupen es basin en criteris i estàndards que facilitin la interoperabilitat i que puguin ésser reutilitzades per altres entitats del sector públic.

  3. Les entitats del sector públic han d'impulsar la creació de bancs de recursos i aplicacions de les administracions públiques que puguin ésser reutilitzats per a facilitar l'aprofitament de les aplicacions, i també llur desenvolupament col·laboratiu.

ARTICLE 26 Pla de desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics del sector públic de Catalunya
  1. El Govern de la Generalitat, amb la participació activa dels ens locals per mitjà de les organitzacions associatives que els representen d'acord amb la legislació de règim local i l'informe previ de l'òrgan de representació local en les institucions de la Generalitat, ha d'aprovar un pla de desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics del sector públic de Catalunya, que ha de definir, amb una periodicitat quadriennal, les prioritats, els instruments i els recursos econòmics, tècnics i humans necessaris per al desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics a Catalunya. Aquest Pla també ha d'indicar els instruments de coordinació i de cooperació entre les entitats que conformen el sector públic de Catalunya.

  2. El Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya col·labora en el desenvolupament de les aplicacions i els serveis necessaris per a facilitar la consecució dels objectius del Pla de desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics del sector públic de Catalunya i vetlla pel seguiment d'aquest per les entitats que conformen el sector públic de Catalunya.

  3. S'ha d'elaborar, abans de finalitzar l'aplicació del Pla de desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics del sector públic de Catalunya, una memòria que ha de contenir l'avaluació del seguiment del Pla sobre la base dels indicadors definits, i també les recomanacions per a establir futurs plans. S'ha de donar la màxima difusió possible a aquesta memòria.

ARTICLE 27 Cooperació i foment en la prestació de serveis als ciutadans mitjançant l'ús dels mitjans electrònics
  1. L'Administració de la Generalitat, d'acord amb el que estableix el Pla de desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics del sector públic de Catalunya, ha de garantir la cooperació amb els ens locals, mitjançant el finançament de les infraestructures, els sistemes i les aplicacions necessaris per a afavorir l'extensió de l'ús dels mitjans electrònics en llur activitat.

  2. L'Administració de la Generalitat, d'acord amb el que disposa el Pla de desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics del sector públic de Catalunya, ha de fomentar l'ús dels mitjans electrònics entre les entitats a què fa referència l'article 2.2.

ARTICLE 28 Formació en l'ús dels mitjans electrònics

Les entitats i els organismes a què fa referència l'article 2 han de promoure la formació del personal a llur servei en l'ús dels mitjans electrònics.

DISPOSICIONS ADDICIONALS
PRIMERA Extensió de l'ús de la signatura electrònica entre els empleats de les administracions públiques catalanes

Les administracions públiques han de vetllar per estendre l'ús de la signatura electrònica entre llurs treballadors a fi de facilitar el compliment de les finalitats que estableix aquesta llei. A aquest efecte, poden facilitar una targeta als empleats de les administracions públiques que els permeti identificar-se com a tals i també signar electrònicament.

SEGONA Actuació del Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya amb relació al compliment dels drets dels ciutadans que disposa la Llei de l'Estat 11/2007

El Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya, en l'exercici de les funcions de foment i de cooperació amb els ens locals, ha de desenvolupar aplicacions que ha de posar a disposició dels ens locals perquè es puguin complir els drets dels ciutadans que estableix la Llei de l'Estat 11/2007, del 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.

TERCERA Aplicació de la Llei als ens locals de Catalunya

Les disposicions del títol III són aplicables als ens locals de Catalunya, d'acord amb llurs disponibilitats pressupostàries i les característiques demogràfiques, organitzatives, de dimensió i de capacitat de gestió que tenen. En tots els casos i atenent aquestes característiques, el Pla de desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics del sector públic de Catalunya ha de preveure un calendari per a la seva aplicació progressiva, el qual ha de tenir en compte les disponibilitats dels recursos corresponents per a la seva consecució.

QUARTA Informació sobre el grau de compliment dels drets i les obligacions

Les entitats del sector públic, amb l'objectiu de donar la màxima transparència i seguretat jurídica possible al procés de desplegament de l'ús dels mitjans electrònics a Catalunya, han d'informar en llur seu electrònica dels drets i les obligacions que estableixen aquesta llei i la Llei de l'Estat 11/2007. Així mateix, les entitats del sector públic han d'informar sobre la previsió per a fer efectius els drets i les obligacions esmentats en el marc de llurs serveis i prestacions.

CINQUENA Ús de les llengües oficials en els mitjans electrònics
  1. Les aplicacions que les entitats que integren el sector públic posen a disposició dels ciutadans han de permetre que la consulta, la participació i la tramitació es puguin fer en la llengua oficial escollida per la persona interessada i han de permetre de canviar l'opció lingüística en qualsevol moment.

  2. Les entitats que integren el sector públic poden facilitar l'ús, sense efectes jurídics, d'altres llengües a fi d'afavorir la integració de col·lectius de persones immigrades.

SISENA Ús de la factura electrònica
  1. L'Administració de la Generalitat ha d'impulsar l'ús de la factura electrònica entre els actors econòmics de Catalunya.

  2. La Generalitat ha de col·laborar amb l'Administració general de l'Estat en l'impuls de l'ús de la factura electrònica.

  3. Les entitats que integren el sector públic de Catalunya han de garantir l'acceptació de factures electròniques en el termini de sis mesos des de l'entrada en vigor d'aquesta llei i n'han de promoure l'extensió entre llurs proveïdors.

SETENA Especificitats en matèria de contractació i en l'àmbit tributari

S'han de tenir en compte, en l'aplicació d'aquesta llei, les especificitats en matèria de contractació pública, d'acord amb la normativa aplicable als contractes del sector públic de Catalunya, i en matèria tributària.

VUITENA Adaptació, de presencials a electrònics, dels serveis que presten a les empreses les entitats que integren el sector públic de Catalunya
  1. Les entitats que integren el sector públic de Catalunya han d'adoptar les mesures necessàries per tal que, des de l'entrada en vigor d'aquesta llei i d'una manera progressiva, els serveis que actualment es presten a les empreses únicament d'una manera presencial es puguin dur a terme electrònicament.

  2. L'Administració de la Generalitat ha d'incorporar l'obligatorietat de la tramitació i la resolució electròniques dels procediments de l'annex que afecten les empreses en els terminis que s'indiquen. El Govern de la Generalitat pot actualitzar aquest annex donant-ne compte al Parlament.

NOVENA Successió del Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya i Agència Catalana de Certificació

Les disposicions d'aquesta llei que fan referència al Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya i a l'Agència Catalana de Certificació són aplicables a qualsevol ens de caràcter associatiu i voluntari que, per voluntat expressa de les administracions públiques que el constitueixen, els succeeixi.

DESENA Accessibilitat dels mitjans electrònics d'ús intern

Els mitjans electrònics d'ús intern de les entitats del sector públic han de complir els estàndards d'accessibilitat, sempre que sigui possible i d'acord amb l'estat de la tècnica en cada moment, per a garantir l'ús d'aquests pel personal que té alguna discapacitat o dificultats especials.

ONZENA Indicadors del Pla de desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics del sector públic de Catalunya

S'encomana a la Fundació Observatori per a la Societat de la Informació de Catalunya la proposta de definició dels indicadors necessaris per al seguiment del Pla de desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics del sector públic de Catalunya i l'avaluació de la situació i l'evolució de l'Administració electrònica a Catalunya. Aquest observatori s'ha d'integrar dins la Xarxa d'observatoris de l'Administració electrònica, que fa el seguiment a la resta d'administracions de l'Estat i de la Unió Europea.

DOTZENA

Adaptació, de presencials a telemàtiques, de les sessions del Govern i del Consell Tècnic, en situacions de força major o de greu risc col·lectiu, catàstrofe i calamitats públiques.

  1. El Govern de la Generalitat pot constituir-se, convocar i celebrar sessions, adoptar acords i remetre actes a distància, quan concorrin situacions de força major o de greu risc col·lectiu, catàstrofe i calamitats públiques. A aquests efectes, la convocatòria de la sessió del Govern per part del president de la Generalitat haurà de motivar la concurrència o manteniment de la situació que justifica excepcionalment la celebració a distància.

  2. En les sessions que es celebrin a distància, les persones membres del Govern i el secretari del Govern poden trobar-se en diferents llocs dins del territori català, sempre que s'asseguri per mitjans electrònics, considerant també com els telefònics i audiovisuals, la identitat dels membres, i de les persones que els supleixin, el contingut de les seves manifestacions i el moment en què aquestes es produeixen, així com la interactivitat i intercomunicació entre ells en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant la sessió.

  3. Els mitjans electrònics emprats han de garantir que no es produeixin interferències externes, la seguretat de les persones membres, el manteniment del quòrum de constitució, la llibertat en la participació en els debats i deliberacions, i el secret d'aquestes.

  4. El que disposen els apartats anteriors és igualment aplicable al Consell Tècnic, com a òrgan col·legiat de suport al Govern, corresponent la justificació de la celebració a distància al president de l'òrgan.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
PRIMERA Mesures per a incentivar l'adaptació a la Llei de l'Estat 11/2007

S'ha d'elaborar, en el termini de sis mesos des de l'aprovació d'aquesta llei, un Pla de desenvolupament de l'ús dels mitjans electrònics del sector públic de Catalunya, que ha d'incorporar mesures específiques per a facilitar l'adaptació a la Llei de l'Estat 11/2007, d'acord amb el que estableix la disposició addicional segona .

SEGONA Consells de vegueria

Les funcions que aquesta llei atribueix als consells de vegueria corresponen a les diputaCions provincials, mentre aquests no es constitueixin.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Resten derogades les normes de rang igual o inferior que contradiguin el que estableix aquesta llei o que s'hi oposin.

DISPOSICIONS FINALS
PRIMERA Modificació de la Llei 2/2007

S'afegeix un apartat, el 8, a l'article 3 de la Llei 2/2007, del 5 de juny, del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el text següent:

"8. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya es publica a la seu electrònica de l'entitat gestora del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya."

SEGONA Adaptació a la Llei

El Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya, que es passa a denominar Consorci Administració Oberta de Catalunya, ha de promoure, en el termini de tres mesos des de l'aprovació d'aquesta llei, l'adaptació dels seus estatuts i dels de l'Agència Catalana de Certificació al contingut d'aquesta llei. Els estatuts han d'incorporar la representació adequada de les entitats consorciades i han d'establir mecanismes que facilitin la participació de la resta d'entitats del sector públic de Catalunya.

ANNEX Terminis per a la tramitació i la resolució electròniques dels procediments que afecten les empreses, els quals són competència de l'Administració de la Generalitat i el sector públic vinculat i existeixen en el moment d'entrar en vigor aquesta llei

Títol Departament Termini Tipus
Llistes de persones amb accés restringit a locals de joc Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació 31.12.2012 Registres
Acreditació d'entitats col·laboradores del Programa d'ajuts per a l'accés als habitatges amb serveis comuns per a persones amb problemàtica social derivada de malaltia mental Departament d'Acció Social i Ciutadania 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Activitats en el temps lliure en les quals participen menors de 18 anys Departament d'Acció Social i Ciutadania 31.12.2012 Declaracions i notificacions
Escoles d'educació en el lleure infantil i juvenil Departament d'Acció Social i Ciutadania 31.12.2012 Ensenyament i formació
Regulació de certàmens i altres concentracions d'animals vius Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Altres
Contracte global d'explotació (CGE) Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Altres
Qualificació d'empresa artesanal alimentària Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Qualificació de les organitzacions de productors de fruites i hortalisses (OPFH) Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Control i certificació de llavors i planters Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Carnet d'artesà/ana alimentari/ària Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Presentació de la declaració única agrària (DUN) Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2010 Declaracions i notificacions
Passaport fitosanitari CE Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Permisos i llicències
Carnet d'aplicador/a i manipulador/a de productes fitosanitaris Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Permisos i llicències
Autorització d'un/a veterinari/ària com a responsable sanitari/ària de la campanya de vacunació enfront la llengua blava i acceptació dels compromisos Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Permisos i llicències
Premi al / a la Millor Jove Artesà/ana Alimentari/ària Innovador/a Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Premis i concursos
Sol·licitud de reserva nacional de pagament únic Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Premis i concursos
Registre d'entitats d'assessorament agrari de Catalunya Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Registre d'envasadors i embotelladors de vins i begudes alcohòliques Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Registre d'indústries agroalimentàries de Catalunya (RIAAC) Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2011 Registres
Registre de transportistes i mitjans de transport d'animals vius Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Registre de plantacions de fruita dolça Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Inscripció d'establiments de fabricació de plaguicides al Registre oficial d'establiments i serveis plaguicides (ROESP) Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Inscripció de plantes de tractament al Registre oficial d'establiments i serveis plaguicides (ROESP) Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Inscripció de magatzems de plaguicides al Registre oficial d'establiments i serveis plaguicides (ROESP) Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Inscripció d'establiments de venda al Registre oficial d'establiments i serveis plaguicides (ROESP) Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Inscripció de centres de neteja i desinfecció de vehicles de transport de bestiar al Registre oficial d'establiments i serveis plaguicides (ROESP) Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Inscripció d'empreses de serveis fitosanitaris al Registre oficial d'establiments i serveis plaguicides (ROESP) Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Inscripció d'empreses de tractaments fitosanitaris al Registre oficial d'establiments i serveis plaguicides (ROESP) Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Registre de societats agràries de transformació Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Registre d'explotacions ramaderes Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Registre d'establiments del sector de l'alimentació animal Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Registre o Catàleg d'explotacions agràries Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Registre d'entitats de control i certificació de productes agroalimentaris Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Registre especial de contractes d'arrendaments rústics Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Registre d'agents del sector làctic Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Registre d'operadors comercials de bestiar Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Registre oficial de proveïdors de material vegetal Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Registre oficial de maquinària agrícola (ROMA) Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural 31.12.2012 Registres
Premi Civisme als Mitjans de Comunicació Departament de Governació i Administracions Públiques 31.12.2010 Premis i concursos
Registre d'instal·ladors de telecomunicacions de Catalunya Departament de Governació i Administracions Públiques 31.12.2010 Registres
Tramitació d'infraestructures de telecomunicacions en edificis Departament de Governació i Administracions Públiques 31.12.2010 Registres
Inscripció d'un club o associació esportiva (federat o de lleure) al Registre d'Entitats Esportives Departament de la Vicepresidència 31.12.2011 Registres
Inscripció d'una secció esportiva d'una entitat no esportiva (federada o de lleure) al Registre d'Entitats Esportives Departament de la Vicepresidència 31.12.2011 Registres
Inscripció de la renovació de les juntes directives al Registre d'Entitats Esportives Departament de la Vicepresidència 31.12.2011 Registres
Registre Oficial de Professionals de l'Esport de Catalunya Departament de la Vicepresidència 31.12.2011 Registres
Sòls contaminats. Informe preliminar de situació (IPS) Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Delimitació de lleres de domini públic (atermenament) Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2012 Declaracions i notificacions
Novació, revisió o extinció d'una concessió o modificació d'un aprofitament Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2011 Declaracions i notificacions
Notificació d'informes anuals d'emissió de gasos amb efecte d'hivernacle Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2010 Declaracions i notificacions
Autoritzacions d'emissió de gasos amb efecte d'hivernacle Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2010 Permisos i llicències
Obres i ocupacions a zona de policia de lleres (H0369) Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2010 Permisos i llicències
Abocament a llera Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2011 Permisos i llicències
Abocament a mar Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2011 Permisos i llicències
Obres i ocupacions a terrenys de domini públic (H0363) Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2012 Permisos i llicències
Ús privat d'aigües que pertanyen al domini públic Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2010 Permisos i llicències
Autorització per a establir zones de bany o recreatives en llera pública o zona de policia (H0368) Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2010 Permisos i llicències
Autorització de navegació per rius o embassaments (H0358) Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2010 Permisos i llicències
Autorització per a la instal·lació d'embarcadors per a la navegació d'ús públic (H0367) Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2010 Permisos i llicències
Autorització per a encendre foc Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2010 Permisos i llicències
Connexió d'aigües residuals a un sistema de sanejament (H037) Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2011 Permisos i llicències
Autorització per al transport de residus industrials i especials Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2012 Permisos i llicències
Registre de gestors de residus Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2012 Registres
Registre d'un nucli zoològic Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2010 Registres
Registrar-se com a productor/a de residus industrials Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2012 Registres
Declaració ambiental unificada Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2010 Declaracions i notificacions
Autorització ambiental (Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats) Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2011 Declaracions i notificacions
Declaració del cànon de l'aigua per a entitats subministradores Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2011 Declaracions i notificacions
Tramitació de llibres de registre de focus emissors a l'atmosfera Departament de Medi Ambient i Habitatge 31.12.2012 Declaracions i notificacions
Certificat de conductor/a amb nacionalitat extracomunitària Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2011 Acreditacions i certificacions
Targeta de tacògraf digital Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Autoritzacions per a la realització d'obres o activitats a les zones d'influència de carreteres Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2011 Permisos i llicències
Autorització d'heliports Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2011 Permisos i llicències
Autorització d'instal·lacions de transport per cable no considerades de servei públic Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2011 Permisos i llicències
Autorització per a prestar serveis de transport de passatgers i mercaderies en aigües marítimes i continentals Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2011 Permisos i llicències
Autorització de transport públic de viatgers en taxi (VT) Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2012 Permisos i llicències
Autorització d'ocupació del domini públic maritimoterrestre Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2011 Permisos i llicències
Autorització de transport públic lleuger de mercaderies per carretera al territori català (MDSL) Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2012 Permisos i llicències
Autorització de transport públic de mercaderies - Àmbit estatal (MDPE-MDLE) Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2012 Permisos i llicències
Autorització de transport públic de viatgers en autobús (VD) Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2012 Permisos i llicències
Autorització de transport privat complementari de viatgers en autobús (VPC) Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2012 Permisos i llicències
Autorització de transport privat complementari sanitari (VSPC) Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2012 Permisos i llicències
Autorització de lloguer de vehicles sense conductor/a (ASC) Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2012 Permisos i llicències
Autorització d'operador/a de transport (OT) Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2012 Permisos i llicències
Autorització de transport sanitari públic (VS) Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2012 Permisos i llicències
Autorització d'arrendament de vehicles amb conductor/a (VTC) Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2012 Permisos i llicències
Autorització de transport privat complementari de mercaderies (MPC) Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2012 Registres
Concessió de serveis regulars de transport de viatgers per carretera Departament de Política Territorial i Obres Públiques 31.12.2011 Permisos i llicències
Autorització d'entitats avaluadores de salut Departament de Salut 31.12.2010 Acreditacions i certificacions
Acreditació de centres d'atenció hospitalària aguda a Catalunya Departament de Salut 31.12.2010 Acreditacions i certificacions
Autorització i registre de centres sanitaris Departament de Salut 31.12.2010 Declaracions i notificacions
Acreditació de centre dispensador d'articles ortoprotètics del Servei Català de la Salut Departament de Salut 31.12.2010 Acreditacions i certificacions
Reconeixement de models de bosses i envasos de recollida de residus sanitaris Departament de Salut 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Llibre de registre de control de residus sanitaris Departament de Salut 31.12.2012 Registres
Autorització de posada en marxa de laboratoris de salut ambiental i alimentària Departament de Salut 31.12.2012 Permisos i llicències
Acreditació de laboratoris de salut ambiental i alimentària Departament de Salut 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Autorització per a actuar com a entitat o servei de revisió periòdica d'instal·lacions d'alt risc de dispersió de legionel·la Departament de Salut 31.12.2012 Permisos i llicències
Inscripció al Registre oficial d'establiments i serveis plaguicides (ROESP) d'empreses de tractaments a tercers per a la prevenció i per al control de la legionel·losi Departament de Salut 31.12.2011 Inscripcions i subscripcions
Inscripció al Registre oficial d'establiments i serveis plaguicides (ROESP) d'establiments que comercialitzen i/o emmagatzemen plaguicides únicament d'ús ambiental o per a la indústria alimentària Departament de Salut 31.12.2011 Registres
Inscripció al Registre oficial d'establiments i serveis plaguicides (ROESP) d'empreses de serveis de control de plagues ambientals i/o per a la indústria alimentària Departament de Salut 31.12.2011 Registres
Autoliquidacions de taxes d'escorxadors Departament de Salut 31.12.2010 Pagaments
Autorització i registre d'entitats de formació de manipuladors d'aliments (REFMA) Departament de Salut 31.12.2012 Permisos i llicències
Reconeixement d'entitats de formació de manipuladors d'aliments autoritzades en altres comunitats autònomes Departament de Salut 31.12.2012 Ensenyament i formació
Autorització d'establiments minoristes de carn fresca i derivats per a un àmbit de comercialització supramunicipal Departament de Salut 31.12.2012 Permisos i llicències
Registre sanitari d'indústries i productes alimentaris Departament de Salut 31.12.2011 Registres
Inscripció de les aigües de begudes envasades minerals naturals i de deu en el Registre especial de productes alimentaris de Catalunya (RSE) Departament de Salut 31.12.2011 Registres
Notificació de primera comercialització de complements alimentosos Departament de Salut 31.12.2011 Declaracions i notificacions
Notificació de primera comercialització de preparats alimentosos per a règims dietètics o especials Departament de Salut 31.12.2011 Registres
Acreditació d'entitat especialitzada com a servei de prevenció aliè Departament de Treball 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Autorització d'entitat o persona auditora del sistema de gestió de la prevenció de riscos laborals Departament de Treball 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Avís previ d'obres Departament de Treball 31.12.2010 Declaracions i notificacions
Pla de treball amb risc d'amiant Departament de Treball 31.12.2012 Declaracions i notificacions
Comunicació d'obertura d'un centre de treball o de represa de l'activitat Departament de Treball 31.12.2010 Declaracions i notificacions
Comunicació d'accidents de treball amb baixa mèdica Departament de Treball 31.12.2010 Declaracions i notificacions
Comunicació urgent d'accidents de treball Departament de Treball 31.12.2010 Declaracions i notificacions
Relació d'accidents de treball sense baixa mèdica Departament de Treball 31.12.2010 Declaracions i notificacions
Comunicació d'altes o defuncions d'accidentats per accident de treball Departament de Treball 31.12.2010 Declaracions i notificacions
Ajornaments i fraccionaments de deutes derivats d'expedients sancionadors del Departament de Treball Departament de Treball 31.12.2011 Pagaments
Autorització per al treball de menors de 16 anys en espectacles públics Departament de Treball 31.12.2011 Permisos i llicències
Constitució d'una societat cooperativa Departament de Treball 31.12.2011 Registres
Constitució de societats laborals Departament de Treball 31.12.2011 Registres
Cens d'entitats col·laboradores d'inserció del Departament de Treball Departament de Treball 31.12.2011 Registres
Obtenció de la qualificació de centres especials de treball (CET) Departament de Treball 31.12.2010 Registres
Registre d'empreses amb risc per amiant (RERA) Departament de Treball 31.12.2012 Registres
Registre de delegats de prevenció de riscos laborals Departament de Treball 31.12.2012 Registres
Registre de comitès de seguretat i salut Departament de Treball 31.12.2012 Registres
Registre administratiu d'empreses d'inserció sociolaboral de Catalunya Departament de Treball 31.12.2012 Registres
Registre de persones amb formació en prevenció de riscos laborals Departament de Treball 31.12.2012 Registres
Comunicacions de treballs amb riscos laborals Departament de Treball 31.12.2012 Declaracions i notificacions
Comunicació de condicions que no fan necessari recórrer a l'auditoria del sistema de gestió de la prevenció de riscos laborals Departament de Treball 31.12.2012 Declaracions i notificacions
Comunicació de la contractació laboral a través del portal Feina Activa Departament de Treball 31.12.2010 Declaracions i notificacions
Comunicació d'eleccions sindicals Departament de Treball 31.12.2010 Declaracions i notificacions
Línia de finançament especial per a projectes d'estalvi, eficiència energètica i energies renovables Departament d'Economia i Finances 31.12.2012 Altres
Certificat tributari per a subvencions Departament d'Economia i Finances 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Classificació empresarial Departament d'Economia i Finances 31.12.2011 Acreditacions i certificacions
Certificat tributari per a procediments de contractació administrativa amb la Generalitat Departament d'Economia i Finances 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Constitució i retirada de fiances i garanties Departament d'Economia i Finances 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Com formular una denúncia, per conductes prohibides en l'àmbit de la competència Departament d'Economia i Finances 31.12.2012 Denúncies i reclamacions
Avisos de noves licitacions Departament d'Economia i Finances 31.12.2011 Inscripcions i subscripcions
Pèrdua del resguard del dipòsit Departament d'Economia i Finances 31.12.2012 Pagaments
Nomenament de directors facultatius Departament d'Economia i Finances 31.12.2012 Acreditacions i certificacions
Aprovació concreta treball subcontractats de la secció C i D Departament d'Economia i Finances 31.12.2012 Registres
Document de qualificació empresarial d'enginyeria i consultoria Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Acreditacions i certificacions
Document de qualificació empresarial de la construcció Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Acreditacions i certificacions
Document de qualificació empresarial de la fusta i el suro Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Acreditacions i certificacions
Registre d'establiments industrials de Catalunya (REIC) Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2010 Registres
Certificat temporal com a empresa instal·ladora Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Acreditacions i certificacions
Inscripció al Registre d'empreses conservadores de grues autopropulsades Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Inscripció al Registre d'empreses instal·ladores d'electricitat (baixa tensió de categories bàsica i especialista i alta tensió) Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Certificat d'inscripció al Registre d'empreses instal·ladores petrolíferes de categoria 1 Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Inscripció al Registre d'empreses conservadores d'aparells elevadors - ascensors (RECAE) Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Inscripció al Registre d'empreses conservadores d'aparells elevadors - plataformes elèctriques verticals (RECPV) Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Inscripció al Registre d'empreses instal·ladores/conservadores d'instal·lacions frigorífiques (REIF) - Automanteniment Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Inscripció al Registre d'empreses instal·ladores/conservadores d'instal·lacions frigorífiques (REIF) Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Inscripció al Registre d'empreses instal·ladores/mantenidores d'instal·lacions tèrmiques en edificis (REIMITE-REITE) Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Inscripció al Registre d'empreses fabricants de trams d'encastament i elements estructurals de grues torre (RFEGT) Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Inscripció al Registre d'empreses instal·ladores/conservadores d'aparells elevadors - grues torre (RICGT) Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Inscripció al Registre d'empreses instal·ladores/mantenidores de sistemes de protecció contra incendis (RECI) Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Inscripció al Registre d'empreses instal·ladores de gas (categories A, B i C) Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Certificat d'inscripció al Registre d'empreses instal·ladores petrolíferes de categoria 1 -Automanteniment Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Certificat d'inscripció al Registre d'empreses instal·ladores petrolíferes de categoria 2 - Automanteniment Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Inscripció al Registre d'empreses instal·ladores/mantenidores de sistemes de protecció contra incendis (RECI) -Automanteniment Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Inscripció al Registre d'empreses instal·ladores-mantenidores d'instal·lacions tèrmiques en edificis (REIMITE-REITE) -Automanteniment Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2011 Registres
Inscripció d'establiments hotelers al Registre de Turisme de Catalunya Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2012 Registres
Inscripció d'apartaments turístics al Registre de Turisme de Catalunya Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2012 Registres
Inscripció de càmpings al Registre de Turisme de Catalunya Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2012 Registres
Inscripció d'establiments de turisme rural al Registre de Turisme de Catalunya Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2012 Registres
Inscripció d'agències de viatges al Registre de Turisme de Catalunya Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2012 Registres
Inscripció de les oficines de turisme al Registre de Turisme de Catalunya Departament d'Innovació, Universitats i Empresa 31.12.2012 Registres
Habilitació de centres docents de personal de control d'accés als locals d'espectacles i activitats recreatives Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació 31.12.2011 Acreditacions i certificacions
Habilitació del personal de control d'accés a locals d'espectacles i activitats recreatives Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació 31.12.2011 Acreditacions i certificacions
Comunicació d'emplaçament de màquines recreatives o d'atzar Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació 31.12.2010 Declaracions i notificacions
Mesures de seguretat obligatòries per a obrir estacions de servei i gasolineres i comunicació de reformes Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació 31.12.2010 Permisos i llicències
Mesures de seguretat obligatòries per a obrir bancs, caixes d'estalvis i altres entitats de crèdit i comunicació de reformes Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació 31.12.2010 Permisos i llicències
Llicència municipal per als locals on es presten serveis de naturalesa sexual Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació 31.12.2011 Permisos i llicències
Mesures de seguretat obligatòries per a obrir administracions de loteries i despatxos d'apostes mútues i comunicació de reformes Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació 31.12.2011 Permisos i llicències
Mesures de seguretat obligatòries per a obrir farmàcies i comunicació de reformes Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació 31.12.2010 Permisos i llicències
Mesures de seguretat obligatòries per a obrir locals de jocs d'atzar i comunicació de reformes Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació 31.12.2010 Permisos i llicències
Mesures de seguretat obligatòries per a obrir joieries, argenteries i tallers i comunicació de reformes Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació 31.12.2010 Permisos i llicències
Mesures de seguretat obligatòries per a obrir galeries d'art, antiquaris i establiments on habitualment s'exhibeixen o subhasten joies, antiguitats o obres d'art i comunicació de reformes Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació 31.12.2010 Permisos i llicències
Inscripció al Registre d'empreses de seguretat privada Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació 31.12.2011 Registres

Per tant, ordeno que tots els ciutadans als quals sigui d'aplicació aquesta llei cooperin al seu compliment i que els tribunals i les autoritats als quals pertoqui la facin complir.

Palau de la Generalitat, 3 d'agost de 2010

José Montilla i Aguilera

President de la Generalitat de Catalunya

Jordi Ausàs i Coll

Conseller de Governació i Administracions Públiques

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR